ПРОБЛЕМИ І ПОТЕНЦІАЛ РОЗВИТКУ ТУРИСТИЧНОЇ ГАЛУЗІ В УМОВАХ ПАНДЕМІЇ COVID-19
І. В. Чукіна
DOI: 10.32702/2307-2105-2022.2.87
УДК: 338.43:316.422
І. В. Чукіна
ПРОБЛЕМИ І ПОТЕНЦІАЛ РОЗВИТКУ ТУРИСТИЧНОЇ ГАЛУЗІ В УМОВАХ ПАНДЕМІЇ COVID-19
Анотація
У статті розглянуто діалектику сутності категорії «розвиток туристичної галузі в умовах пандемії COVID-19» шляхом визначення її структурно-функціонального змісту, що надало змогу сформувати концептуальне визначення основних параметрів розвитку галузі туризму як процесу розробки та прийняття управлінських рішень за допомогою використання інструментарію щодо впливу на соціально-економічний чинник суспільного розвитку та як невід’ємний атрибут сучасних світових глобалізаційних процесів. З цією метою, на підставі отриманих результатів в процесі дослідження було запропоновано механізм адаптивного, комплексного використання наявного туристичного потенціалу країни, а також окресленні основні шляхи підвищення рівня національної економіки та реалізації зовнішньої політики держави в умовах невизначеності (пандемія COVID-19, карантинні обмеження, заборона вільного перетину кордонів тощо).
Систематизовано основні напрями, з урахуванням світових економічних тенденцій, до формування принципів адекватного та ефективного управління розвитком галузі туризму в Україні. Серед основних проблем розвитку туризму в умовах пандемії, які потребують негайного вирішення, враховуючи означенні проблеми, можемо виділити пріоритетні, серед яких: пошук можливих варіантів підтримки галузі на державному рівні; диверсифікація характеру надання послуг (розвиток внутрішнього туризму) та розвиток сільського зеленого туризму.
Сучасний стан розвитку туризму в Україні можна охарактеризувати як складний та, водночас перспективний. Покращити ситуацію може використання дієвих та ефективних управлінських підходів, спрямованих на здійснення інноваційного розвитку територій, запровадження виробничих, інформаційних, технологічних процесів для забезпечення єдності соціально-орієнтованих цілей політики держави та підприємців, представників туристичної галузі. Грамотне управління сферою туризму на національному рівні можливе за умов глибокого та комплексного розуміння загальних проблем всієї економіки в цілому та особливостей галузевого характеру.
Ключові слова: туризм; туристична галузь; розвиток; пандемія; фактори розвитку; сільський зелений туризм; розвиток туризму.
Література
1. Пестушко В.М. Український туризм у контексті глобалізації: сучаснийстан і перспективи. Географія та основи економіки. 2015. № 7. С. 257–265.
2. Пандемія COVID-19 та її наслідки у сфері туризму в Україні. Оновлення до документа «Дорожня карта конкурентоспроможного розвитку сфери туризму в Україні». URL: http://www.ntoukraine.org/assets/files/EBRD-COVID19-Report-UKR.pdf.
3. Світлична В.Ю. Туристична сфера: пошук шляхів подолання кризи вумовах глобальних карантинних обмежень. Комунальне господарство міст, Харківський національний університет міського господарства імені О.М. Бекетова, 2020, том 5, випуск 158. С. 24-31.
4. Скриль І.А.Вивчення можливостей сільського зеленого туризму на Харківщині. // Проблеми безперервної географічної освіти і картографії. 2009. Вип. 9. С. 217-220.
5. Марченко О. А. Концептуальні засади регіонального розвитку туристичної індустрії. Економіка і суспільство. 2017. № 10. С. 454–458.
І. Chukina
PROBLEMS AND POTENTIAL OF THE DEVELOPMENT OF THE TOURIST INDUSTRY IN THE CONVENTION OF THE COVID-19 PANDEMIC
Summary
The article considers the dialectic of the essence of the category "development of the tourism industry in the COVID-19 pandemic" by determining its structural and functional content, which allowed to form a conceptual definition of the main parameters of tourism development as a process of developing and making management decisions. Socio-economic factor of social development and as an integral attribute of modern world globalization processes. To this end, based on the results of the study, a mechanism for adaptive, integrated use of the country's existing tourism potential was proposed, as well as outlining the main ways to increase the national economy and foreign policy in conditions of uncertainty (COVID-19 pandemic, quarantine restrictions, ban free border crossing, etc.).
The main directions, taking into account the world economic tendencies, to the formation of the principles of adequate and effective management of the development of the tourism industry in Ukraine are systematized. Among the main problems of tourism development in a pandemic that need to be addressed immediately, given the definition of the problem, we can identify priorities, including: finding possible options to support the industry at the state level; diversification of the nature of service provision (development of domestic tourism) and development of rural green tourism.
The current state of tourism development in Ukraine can be described as complex and at the same time promising. The situation can be improved by the use of effective and efficient management approaches aimed at innovative development of territories, introduction of production, information, technological processes to ensure the unity of socially oriented policy goals of the state and entrepreneurs, representatives of the tourism industry. Competent management of tourism at the national level is possible with a deep and comprehensive understanding of the general problems of the economy as a whole and the specifics of the industry.
Keywords: tourism; tourism industry; development; pandemic; development factors; rural green tourism; tourism development.
References
1. Pestushko, V. M. (2015), “Ukrainian tourism in the context of globalization: current state and prospects”, Geography and basics of economics, vol. 7, pp. 257-265.
2. National Tourist Organization of Ukraine (2021), “The COVID-19 pandemic and its consequences in the field of tourism in Ukraine. Update to the document "Roadmap for competitive development of tourism in Ukraine”, available at: http://www.ntoukraine.org/assets/files/EBRDCOVID19-Report-UKR.pdf (Accessed 10 Feb 2022).
3. Svitlychna, V. (2020), “Tourist sphere: search for ways to overcome the crisis in the condition of global quarantine restrictions”, Municipal utilities, vol. 5(158), pp. 24–31.
4. Skryl, I.A. (2009), “Study of opportunities for rural green tourism in Kharkov region”, Problems of continuing geographical education and cartography, vol. 9, pp. 217-220.
5. Marchenko, O. A. (2017), “Conceptual principles of regional development of the tourism industry”, Economy and society, vol. 10, pp. 454–458.
№ 2 2022
Дата публікації: 2022-02-24
Кількість переглядів: 17163