EnglishНа русском

Переглянути у форматі pdf

ВИКОРИСТАННЯ ЦИФРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ ДЛЯ ПРОСУВАННЯ ПРОДУКЦІЇ НА МІЖНАРОДНИХ РИНКАХ
О. С. Братко, І. Р. Саламон

DOI: 10.32702/2307-2105-2022.5.80

УДК: 339.1

О. С. Братко, І. Р. Саламон

ВИКОРИСТАННЯ ЦИФРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ ДЛЯ ПРОСУВАННЯ ПРОДУКЦІЇ НА МІЖНАРОДНИХ РИНКАХ

Анотація

Статтю присвячено вивченню як використання Інтернету та соціальних медіа змінило поведінку споживачів і способи, якими компанії просувають свій бізнес. Проведено комплексне дослідження, які цифрові технології підприємства використовують для обізнаності бренду та просування на міжнародні ринки, які тренди маркетингу допомагають підприємствам залучити більше споживачів та збільшити свій прибуток. Проаналізовано маркетингову діяльність компанії Apple та які інструменти компанія використовує для просування своєї продукції у еру цифрових технологій. Визначено сильні та слабкі сторони цифрового маркетингу Apple. Досліджено маркетингову діяльність Starbucks і як компанія впроваджує цифрові технології у свою діяльність. А також проаналізовано як на прикладі цих гігантських корпорацій українська компанія може вийти на міжнародний ринок, використовуючи сучасні методи.

Ключові слова: цифровий маркетинг; соціальні мережі; веб-сайт; Інтернет; просування; цільова аудиторія; цифрові технології.

Література

1. Карпенко Н.В., Іваннікова М.М. Технології цифрового маркетингу для малих і середніх підприємств. Економічний вісник НТУУ «Київський політехнічний інститут». Випуск 18.2021. С.114-118.
2. Рубан В. В. Сучасні інструменти цифрового маркетингу. Науковий вісник Херсонського державного університету. 2018. С.143-146.
3. Artur Sawicki. Digital Marketing. World scientific news. 2016. P.83-88. URL: http://www.worldscientificnews.com/.
4. Douglas Karr. 10 Modern Technologies That Are Enhancing Digital Marketing. 2019. URL: https://martech.zone/modern-technologies-impacting-digital-marketing/.
5. Effy Pafitis. Starbucks’ Marketing Strategy: What Your Company Can Learn. 2020. URL: https://www.startingbusiness.com/blog/marketing-strategy-starbucks.
6. Ellie. Apple Marketing Strategy: 8 Precious Lessons to Learn. 2022. URL: https://www.mageplaza.com/blog/apple-marketing-strategy.html .
7. Ivory Research. Essay on Analysis of Digital Marketing at Apple Inc. 2021. URL: https://www.ivoryresearch.com/samples/essay-on-analysis-of-digital-marketing-at-apple-inc/.
8. John Allen. Eight things to learn from Apple’s marketing strategy. 2020. URL: https://www.appleworld.today/2020/10/26/eight-things-to-learn-from-apples-marketing-strategy/ .
9. Macy Storm. The Benefits of Digital Marketing: 6 Advantages of Online Advertising. 2020. URL: https://www.webfx.com/blog/marketing/benefits-of-digital-marketing/.
10. Nikki Gilliland. Eight awesome social campaigns from Starbucks. 2020. URL: https://econsultancy.com/eight-awesome-social-campaigns-from-starbucks/ .

O. Bratco, I. Salamon

PRODUCT PROMOTION THROUGH THE USE OF DIGITAL TECHNOLOGIES IN INTERNATIONAL MARKETS

Summary

The article is devoted to the study of the use of the Internet and social media, and how it has changed consumer behavior and the ways in which companies promote their business. A comprehensive study of which digital technologies companies use to raise brand awareness and promote in international markets, which marketing trends help companies attract more consumers and increase their profits. Apple's marketing activities and what tools the company uses to promote its products in the digital age are analyzed. The strengths and weaknesses of Apple's digital marketing have been identified. A study of Starbucks' marketing activities and how the company is implementing digital technologies in its activities has been conducted. It is also analyzed how on the example of these giant corporations a Ukrainian company can enter the international market using modern methods. Also the article is devoted to current issues on the example of Apple. Digital marketing has emerged with the advent of Internet use in everyday life. People are increasingly shopping through websites and social networks, learning about a product or service from various Internet sources. Therefore, companies should focus on the implementation of digital technologies in marketing, especially if the company seeks to enter the international market. The innovative approach helped to determine the true place of Apple and Starbucks in the services market and to identify the main approaches to promote the Ukrainian company in international markets using digital technologies. An analysis of the dynamics of individual indicators over a long period of time. Through market research, businesses have several ways to improve their content, increase calls for action, and ultimately increase conversion rates. As a result, digital marketing is looking for more effective ways to use social and mobile media to reach more people. The result of the study is that more and more people are spending time online, so we need to focus on this area, using digital tools to promote products in international markets and opening not only physical stores, but also online. Such a strategy will lead to greater brand awareness and increased profits.

Keywords: digital marketing; social networks; website; Internet; promotion; target audience; digital technologies.

References

1. Karpenko N.V and Ivannikova M.M. (2021), “Digital Marketing Technologies in Small and Medium Enterprises”, Economic Bulletin NTUU "Kyiv Polytechnic Institute", Issue.18, pp.114-118.
2. Ruban V. V. (2018), “Modern digital marketing tools”, Scientific Bulletin of Kherson State University, pp.143-146.
3. Sawicki, A. (2016), “Digital Marketing”, World scientific news, [Online], pp.83-88, available at: http://www.worldscientificnews.com/, (Accessed 20 April 2022).
4. Martech Zone (2019), “10 Modern Technologies That Are Enhancing Digital Marketing”, available at: https://martech.zone/modern-technologies-impacting-digital-marketing/, (Accessed 20 April 2022).
5. Starting Business (2020), “Starbucks’ Marketing Strategy: What Your Company Can Learn” 2020. available at: https://www.startingbusiness.com/blog/marketing-strategy-starbucks, (Accessed 20 April 2022).
6. Mageplaza (2022), “Apple Marketing Strategy: 8 Precious Lessons to Learn”, available at: https://www.mageplaza.com/blog/apple-marketing-strategy.html, (Accessed 20 April 2022).
7. Ivory Research (2021), “Essay on Analysis of Digital Marketing at Apple Inc.”, available at: https://www.ivoryresearch.com/samples/essay-on-analysis-of-digital-marketing-at-apple-inc/, (Accessed 20 April 2022).
8. Apple World Today (2020), “Eight things to learn from Apple’s marketing strategy”, available at: https://www.appleworld.today/2020/10/26/eight-things-to-learn-from-apples-marketing-strategy/, (Accessed 20 April 2022).
9. WebFX (2020), “The Benefits of Digital Marketing: 6 Advantages of Online Advertising”, available at: https://www.webfx.com/blog/marketing/benefits-of-digital-marketing/, (Accessed 20 April 2022).
10. Econsultancy (2020), “Eight awesome social campaigns from Starbucks”, available at: https://econsultancy.com/eight-awesome-social-campaigns-from-starbucks/, (Accessed 20 April 2022).

№ 5 2022

Дата публікації: 2022-05-26

Кількість переглядів: 40423

Відомості про авторів

О. С. Братко

доцент кафедри міжнародних економічних відносин,Західноукраїнський національний університет, м. Тернопіль, Україна

O. Bratco

Docent of the Department of International Economic Relations,West Ukrainian National University, Ternopil, Ukraine

ORCID:

0000-0002-5888-3286


І. Р. Саламон

магістрант кафедри міжнародних економічних відносин,Західноукраїнський національний університет, м. Тернопіль, Україна

I. Salamon

Master's student of the Department of International Economic Relations,West Ukrainian National University, Ternopil, Ukraine

ORCID:

0000-0003-4603-3134

Як цитувати статтю

Братко О. С., Саламон І. Р. Використання цифрових технологій для просування продукції на міжнародних ринках. Ефективна економіка. 2022. № 5. – URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=10289 (дата звернення: 26.04.2024). DOI: 10.32702/2307-2105-2022.5.80

Bratco, O. and Salamon, I. (2022), “Product promotion through the use of digital technologies in international markets”, Efektyvna ekonomika, [Online], vol. 5, available at: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=10289 (Accessed 26 Apr 2024). DOI: 10.32702/2307-2105-2022.5.80

Creative Commons License

Стаття розповсюджується за ліцензією
Creative Commons Attribution 4.0 Міжнародна.