УДК: 658.8:338.43
О. Л. Польова, В. М. Ціхановська
МАРКЕТИНГОВІ ДОСЛІДЖЕННЯ ФОРМУВАННЯ КОНКУРЕНТНОГО СЕРЕДОВИЩА НА ПРОДОВОЛЬЧОМУ РИНКУ УКРАЇНИ
Анотація
Розглянуто роль і місце маркетингу на продовольчому ринку. Проаналізовано рівень споживання продуктів харчування залежно від розміру середньодушових еквівалентних грошових доходів домогосподарств. Встановлено, що найбільшу частку у структурі споживчих сукупних витрат становлять витрати на продукти харчування 97 %, що необхідно враховувати при формуванні цінової та збутової політики підприємства.
O. L. Polova, V. M. Tsikhanovska
MARKETING INVESTIGATIONS FOR THE COMPETITIVE ENVIRONMENT FOR THE FOOD MARKET OF UKRAINE
Summary
Considered the role and place of marketing in the food market. The level of food consumption is analyzed, depending on the size of the per capita equivalent cash income of households. It was established that the largest share in the structure of consumer aggregate expenditures is made up of food expenses of 97%, which must be taken into account when forming the pricing and marketing policy of the enterprise.
№ 3 2018
Кількість переглядів: 7376