ДЕРЖАВНА ФІНАНСОВА ПІДТРИМКА СТАНОВЛЕННЯ НОВОГО РЕГІОНАЛІЗМУ В УКРАЇНІ | Р В Тульчинський | Ефективна економіка №7 2018

Ефективна економіка № 7, 2018

Переглянути у форматі pdf

ДЕРЖАВНА ФІНАНСОВА ПІДТРИМКА СТАНОВЛЕННЯ НОВОГО РЕГІОНАЛІЗМУ В УКРАЇНІ
Р. В. Тульчинський

УДК: 330.3:338.49

Р. В. Тульчинський

к. е. н., доцент, завідувач кафедри менеджменту і публічного адміністрування, ПВНЗ «Міжнародний науково-технічний університет імені академіка Юрія Бугая

ДЕРЖАВНА ФІНАНСОВА ПІДТРИМКА СТАНОВЛЕННЯ НОВОГО РЕГІОНАЛІЗМУ В УКРАЇНІ

R. Tulchinskiy

Candidate of economic sciences, Associate professor, Head of the management and public administration department PHEI "Academician Yuriy Bugay International scientific and technical university"

STATE FINANCIAL SUPPORT FOR THE DEVELOPMENT OF NEW REGIONALISM FORMATION IN UKRAINE

У статті проаналізовано державну фінансову підтримку регіонів з Державного фонду регіонального розвитку. З’ясовано, що порівняно із 2015 р. на 2018 р. заплановано вдвічі більше фінансування регіонального розвитку, а саме на суму 6000 млн. грн. Аналіз використання коштів місцевих бюджетів дає можливість стверджувати, що у 2017 р. було передбачено 1354,1 млн. грн. видатків місцевих бюджетів, що на 716,1 млн. грн. більше ніж у попередньому році. Відбулося суттєве зростання власних доходів місцевих бюджетів, у тому числі, за рахунок зростання частки місцевих податків та зборів, зросла частка місцевих бюджетів у зведеному бюджеті, також зросла частка доходів місцевих бюджетів у ВВП країни до 6,5 %.
Обґрунтовано, що зміни щодо формування місцевих бюджетів будуть дієвими та ефективними за умови розуміння процесу децентралізації з точки зору отримання додаткових можливостей для вкладення коштів в інфраструктурні та інші проекти із подальшою можливістю самостійно покращувати умови життя населення регіонів, підвищувати конкурентоспроможність продукції, у тому числі з метою виходу на міжнародний ринок тощо, а не проведення політики збільшення витрат.
Обґрунтовано, що становлення нового регіоналізму в Україні вимагає удосконалення інституціонального забезпечення у напрямі фінансової децентралізації, що повинно бути спрямовано на: забезпечення підвищення ефективності місцевих податків та зборів за рахунок удосконалення механізму фіскального контролю; своєчасне забезпечення відповідними асигнуваннями видатків місцевих бюджетів; впровадження механізмів ефективного бюджетного управління; підвищення відповідальності органів місцевого самоврядування та об’єднаних територіальних громад за використання коштів місцевих бюджетів тощо.

The article analyzes the state financial support of the regions from the State fund for regional development. It was found that twice as much funding for regional development is planned, which is in comparison with 2015 for 2018, and in particular for the sum of 6000 million UAH. Analysis of the use of local budget funds makes it possible to state that in 2017 1354.1 million UAH were foreseen expenditures of local budgets, which is 716.1 million UAH more than in the previous year. There has been a significant increase in local budgets' own revenues, including increasing the share of local taxes and fees, increasing the share of local budgets in the consolidated budget, and increasing the share of local budget revenues in the country's GDP to 6.5%.
It is substantiated that changes concerning the formation of local budgets will be efficient and effective, provided that the process of decentralization is understood from the point of view of obtaining additional opportunities for investing in infrastructure and other projects with the further opportunity to independently improve living conditions of the population of regions, increase the competitiveness of products, including for the purpose entry into the international market, etc., rather than pursuing a policy of increasing costs.
It is substantiated that the new regionalism formation in Ukraine requires the improvement of institutional provision in the direction of financial decentralization, which should be aimed at: ensuring the increase of the efficiency of local taxes and fees through the improvement of the fiscal control mechanism; timely provision of appropriate allocations of local budget expenditures; implementation of effective budget management mechanisms; increase of responsibility of local self-government bodies and united territorial communities for using local budget funds, etc.