МОДЕЛИРОВАНИЕ ИНВЕСТИЦИОННОГО ПРОЦЕССА РАЗВИТИЯ СТИВИДОРНОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ В УКРАИНЕ | Ю Ю Крук | Ефективна економіка №7 2018

Ефективна економіка № 7, 2018

Переглянути у форматі pdf

МОДЕЛИРОВАНИЕ ИНВЕСТИЦИОННОГО ПРОЦЕССА РАЗВИТИЯ СТИВИДОРНОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ В УКРАИНЕ
Ю. Ю. Крук

УДК: 338.4

Ю. Ю. Крук

аспирант, Институт проблем рынка и экономико-экологических исследований НАН Украины

МОДЕЛИРОВАНИЕ ИНВЕСТИЦИОННОГО ПРОЦЕССА РАЗВИТИЯ СТИВИДОРНОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ В УКРАИНЕ

J. J. Kruk

graduate student, Institute for Market Problems and Economic and Environmental Studies of the National Academy of Sciences of Ukraine

MODELING OF INVESTMENT PROCESS OF DEVELOPMENT OF STEVEDORING ACTIVITY IN UKRAINE

Устойчивое развитие морских портов, соединяющих транспортно-дорожный комплекс Украины с мировой транспортно-логистической системой, является необходимым условием опережающего развития мультимодальной логистической модели доставки грузов, организации на современном технологическом уровне глобальных и местных товарно-транспортных потоков, разработки, внедрения и совершенствования организационно-правовых моделей государственно-частного партнерства, инвестиционных механизмов транспортного сервиса, основанных на лучшем мировом опыте. Для этой цели выполнена разработка математической модели планирования капитальных вложений для решения задач развития, специализации и размещения производства стивидорной деятельности. В системе управления реальными инвестициями оценка эффективности инвестиционных проектов представляет собой один из наиболее ответственных этапов. От того, насколько объективно и всесторонне проведена эта оценка, зависят сроки возврата вложенного капитала, варианты альтернативного его использования, дополнительно генерируемый поток прибыли порта в предстоящем периоде. Эта объективность и всесторонность оценки эффективности инвестиционных проектов в значительной мере определяется использованием современных методов решения задачи.

The sustainable development of seaports connecting the transport and road complex of Ukraine with the world transport and logistics system is a prerequisite for the advanced development of a multimodal logistic model of cargo delivery, organization of global and local commodity-transport flows at the modern technological level, development, implementation and improvement of organizational legal models of public-private partnership, investment mechanisms of transport service, based on the best world experience. For this purpose, a mathematical model of capital investment planning has been developed to solve development tasks, specialization and location of production of stevedoring activities. In the real investment management system, the evaluation of the effectiveness of investment projects is one of the most crucial stages. On how objectively and comprehensively this assessment is carried out, the timing of the return of invested capital, the options for its alternative use, the additionally generated flow of the port's profit in the forthcoming period depend. This objectivity and comprehensive evaluation of the effectiveness of investment projects is largely determined by the use of modern methods of solving the problem. Investigation of the investment process for the development of stevedoring activities is associated with the improvement of the Strategy for the development of seaports in Ukraine until 2038 and other strategic documents, taking into account development priorities, increasing the competitiveness and efficiency of port operators, liberalization and application of partnerships in stevedoring activities, the introduction of a sound optimal development model ports, the creation for all participants of equal and competitive conditions for the implementation of economic equality.The proposed model of capital investment planning can be used to manage investment activities in the development of sub-sectors. Management of the implementation of a real investment project is directed to its implementation within the prescribed time frames in order to ensure timely return of the invested funds in the form of a pure discounted cash income.