ПОНЯТТЯ ЦИФРОВИХ КОМПЕТЕНЦІЇ ТА ЇХ КОМУНІКАЦІЙНА РОЛЬ У СУЧАСНОМУ СУСПІЛЬСТВІ | К О Січкаренко | Ефективна економіка №9 2018

Ефективна економіка № 9, 2018

Переглянути у форматі pdf

ПОНЯТТЯ ЦИФРОВИХ КОМПЕТЕНЦІЇ ТА ЇХ КОМУНІКАЦІЙНА РОЛЬ У СУЧАСНОМУ СУСПІЛЬСТВІ
К. О. Січкаренко

УДК: 330.47 : 378

К. О. Січкаренко

к. г. н., старший науковий співробітник, ДУ «Інститут економіки та прогнозування НАН України»

ПОНЯТТЯ ЦИФРОВИХ КОМПЕТЕНЦІЇ ТА ЇХ КОМУНІКАЦІЙНА РОЛЬ У СУЧАСНОМУ СУСПІЛЬСТВІ

K. O. Sichkarenko

PhD in geography, senior scientific assistant, «Institute of economy and forecasting NAS of Ukraine»

DIGITAL COMPETENCES AND THEIR COMMUNICATION ROLE IN MODERN SOCIETY

У даній статті автор розкриває проблему формування цифрових компетенцій та значення цього поняття у контексті сучасних соціальних процесів. Науковий результат статті полягає у тому, що вказано на принципово нові аспекти такого поняття, як цифрові компетенції, а саме на критично важливому значенні деяких з них для соціалізації особистості. а саме на критично важливому значенні деяких з них для соціалізації особистості. Сучасні тенденції цифровізації економіки обумовили такий феномен, як фактичну ізоляцію людини, яка не засвоїла в достатній мірі застосування цифрових технологій. Самі ж по собі цифрові компетенції вже не обмежуються навичками застосування комп’ютерних технологій, а стають необхідним інструментом для взаємодії з суспільними інститутами взагалі. Окрім цього, автор приділяє увагу і методологічним аспектам формування самого поняття цифрових компетенцій. Так, наразі в науковому середовищі ще точаться дискусії щодо коректності застосування даної термінології. Існують як більш вузькі трактування змісту цієї категорії, так і глобальне розуміння значення цифрових компетенцій. Практичне значення проблеми можна розглядати у декількох аспектах. Найбільш важливий аспект – потреба реформування системи освіти відповідно до сучасних вимог, перегляд навчальних програм у відповідності до потреб ринку праці і вимог роботодавців. Більш ширший аспект проблеми полягає у тому, аби сприяти інтеграції до суспільства кожної особи, і запобігти ситуації, при якій виникає соціальна ізоляція людини через всеосяжну цифровізацію.

In this article, author reveals the problem of the digital competences formation and the meaning of this concept in the context of modern social processes. The scientific result of the article is that it points out fundamentally new aspects of such a concept as digital competencies, namely, the critical importance of some of them for the socialization of the individual. In addition, author shows the critical importance of some of these aspects for the socialization of the individual. Modern trends in the digitization of the economy have caused such a phenomenon as the actual isolation of a person who has not mastered the adequacy of the use of digital technologies. By themselves, digital competences are no longer limited to the skills of the use of computer technology, but are becoming a necessary tool for interaction with public institutions in general. In addition, the author pays attention to the methodological aspects of forming the very concept of digital competence. Therefore, in the scientific environment, there are still discussions about the correctness of the use of this terminology. There are both narrower interpretations of the content of this category and a global understanding of the value of digital competencies. The practical significance of the problem can be considered in several respects. The most important aspect is the need to reform the education system in accordance with modern requirements, to revise curricula in accordance with the needs of the labor market and the requirements of employers. In fact, every second work place which was created last years, demands digital skills. A wider aspect of the problem is to promote the integration of each person's society and prevent a situation in which the social isolation of a person arises through comprehensive digitalization.