EnglishНа русском

Переглянути у форматі pdf

КЛАСИЧНІ ТА СУЧАСНІ БІЗНЕС СТРАТЕГІЇ ТУРИСТИЧНИХ ПІДПРИЄМСТВ
В. А. Сливенко, А. О. Єрмакова

DOI: 10.32702/2307-2105-2018.11.100

УДК: 658.5: 330.1

В. А. Сливенко, А. О. Єрмакова

КЛАСИЧНІ ТА СУЧАСНІ БІЗНЕС СТРАТЕГІЇ ТУРИСТИЧНИХ ПІДПРИЄМСТВ

Анотація

Всебічно розглянуто поняття туризму та особливості розробки чи вибору вдалої бізнес стратегії для підвищення конкурентоспроможності туристичного підприємства. Досліджено поняття бізнес стратегії та різні підходи до їх визначення. Надано теоретичний огляд класичних та сучасних бізнес-стратегій. Досліджено підходи різних вчених до типологізації бізнес стратегій. Визначено можливості для впровадження загальних стратегій у сфері подорожей та туризму. Розглянуто поняття вертикальної та горизонтальної інтеграції та їх особливості. Досліджено маркетингові стратегії, що доречно використовувати в туристичній діяльності: оновлення туристичного продукту, диверсифікації, туристичного продукту з низьким сезоном, високих цін, договірна цінова, диференційованих ставок, дисконтна та бонусна. Визначено варіанти розподілу, які доречно використовувати великим туристичним операторам по відношенню до туристичних агентств. Розглянуто декілька тенденцій на міжнародному туристичному ринку. За результатами дослідження встановлено, що туристичні підприємства навіть одного типу мають багато відмінностей одне від одного, тому потребують індивідуального підходу до вибору бізнес стратегії. Обґрунтовано твердження, що у непередбачуваному світі необхідно швидко реагувати на зміни обстановки та відповідно змінювати стратегії організації. Зроблено висновок, що стратегія має важливе аналітичне значення для стратегічного планування всієї діяльності туристських підприємств. Також відмічено, що класичні бізнес стратегії на сьогоднішній день не втратили своєї актуальності та можуть бути використані в певних випадках.

Ключові слова: класичні та сучасні бізнес стратегії; туризм; туристичні підприємства; туристичні маркетингові стратегії.

Література

1. Холлоуей К. Маркетинг в туризмі / К. Холлоуей // К.: Знання, 2012. – с. 128-152.
2.Стратегія підприємства. Інші матричні методи формування корпоративної стратегії підприємства [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://buklib.net/books/25143/.
3. Портер М. Конкурентні переваги: створення та підтримка високої продуктивності / М. Портер // М.:Альпіна Паблішер, 2016. – с. 224-276.
4. Еванс Н., Кемпбелл Д., Стоунхаус Дж. Стратегічний менеджмент подорожей та туризму / Н. Еванс, Д. Кемпбелл, Дж. Стоунхаус //Оксворд: Баттерворт-Хайнеман, 2003. – с. 56-63.
5. Котлер Ф., Боуен Дж., Мейкен Дж. Маркетинг. Гостинність. Туризм / Ф. Котлер, Дж. Боуен, Дж. Мейкен // Аудит, Москва, 2009. – с. 369-375.

V. Slyvenko, A. Yermakova

CLASSIC AND MODERN BUSINESS STRATEGIES FOR TOURISM COMPANIES

Summary

The concept of tourism and the peculiarities of developing or selecting a successful business strategy for increasing the competitiveness of the tourist enterprise are thoroughly considered. The concept of business strategy and various approaches to their definition are explored. The theoretical review of classical and modern business strategies is given: cost leadership, differentiation, focusing, market penetration, product development, market development, diversification. The approaches of different scholars to the typology of business strategies are investigated. The possibilities for introducing common strategies in the field of travel and tourism are determined. The concept of vertical and horizontal integration and their features are considered. Explored marketing strategies appropriate to use in tourism activities: updating tourist product, diversification, tourist product with low season, high prices, negotiated price, differentiated rates, discount and bonus. There are defined distribution options that are appropriate for large tour operators in relation to travel agencies. Several trends in the international tourist market are considered. According to the survey, tourism companies of the same type have many differences from each other, so they need an individual approach to choosing a business strategy. It is substantiated that in the unpredictable world it is necessary to react quickly to changes in the situation and to change the organization's strategies accordingly. It is concluded that the strategy has an important analytical value for strategic planning of all activities of tourist enterprises. It is also noted that the classical business strategy has not lost its relevance to date and can be used in certain cases.

Keywords: classical and modern business strategies; tourism; travel companies; travel marketing strategies.

References

1. Holloway, J. Ch. (2012) Marketing for Tourism, Kiev, Ukraine.
2. Enterprise strategy. Other matrix methods for forming corporate strategy of the enterprise, available at: https://buklib.net/books/25143/ (Accessed 14 October 2018).
3. Porter, M (2016), Competitive Advantage: Creating and Sustaining Superior Performance, Alpina Publisher
4. Evans, N, Campbell, D, Stonehouse, G (2003), Strategic Management for Travel and Tourism, Butterworth-Heinemann, Oxford
5. Kotler, Ph., Bowen, J.T., Maken, J. (2009) Marketing for Hospitality and Tourism, Audit, Moscow, Russia.

№ 11 2018

Дата публікації: 2018-11-30

Кількість переглядів: 8877

Відомості про авторів

В. А. Сливенко

к. іст. н., доцент кафедри менеджменту та туристичного бізнесу,Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара

V. Slyvenko

Candidate of Historical Sciences, docent of the Department of Management and Travel Business, Oles Honchar Dnipro National University


А. О. Єрмакова

магістр, Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара, м. Дніпро

A. Yermakova

Magistry of the Department of Management and Travel Business,Oles Honchar Dnipro National University

Як цитувати статтю

Сливенко В. А., Єрмакова А. О. Класичні та сучасні бізнес стратегії туристичних підприємств. Ефективна економіка. 2018. № 11. – URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=6705 (дата звернення: 08.10.2024). DOI: 10.32702/2307-2105-2018.11.100

Slyvenko, V. and Yermakova, A. (2018), “Classic and modern business strategies for tourism companies”, Efektyvna ekonomika, [Online], vol. 11, available at: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=6705 (Accessed 08 Oct 2024). DOI: 10.32702/2307-2105-2018.11.100

Creative Commons License

Стаття розповсюджується за ліцензією
Creative Commons Attribution 4.0 Міжнародна.