EnglishНа русском

Переглянути у форматі pdf

СТРАТЕГІЧНІ АЛЬТЕРНАТИВИ РОЗВИТКУ ЗОВНІШНЬОЕКОНОМІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ДП «ХРТ ТЕКСТИЛЬ» В УМОВАХ ГЛОБАЛІЗАЦІЙНИХ ВИКЛИКІВ
З. П. Двуліт, А. Р. Куцин, Р. І. Стибель

DOI: 10.32702/2307-2105-2019.4.2

УДК: 339.5.012

З. П. Двуліт, А. Р. Куцин, Р. І. Стибель

СТРАТЕГІЧНІ АЛЬТЕРНАТИВИ РОЗВИТКУ ЗОВНІШНЬОЕКОНОМІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ДП «ХРТ ТЕКСТИЛЬ» В УМОВАХ ГЛОБАЛІЗАЦІЙНИХ ВИКЛИКІВ

Анотація

Розглянуто теоретичні засади формування стратегічних альтернатив розвитку зовнішньоекономічної діяльності, наведено основні підходи до розвитку зовнішньоекономічної діяльності та етапи формування стратегії розвитку зовнішньоекономічної діяльності підприємтсв, зазначено ключові фактори, які визначають стратегію розвитку зовнішньоекономічної діяльності підприємства, проведено ретроспективнй аналіз розвитку зовнішньоекономічної діяльності ДП «ХРТ Текстиль», структуровано обсяги реалізації зовнішньоекономічної діяльності ДП «ХРТ Текстиль» за ринками збуту, наведено кількісні обсяги експорту готової продукції ДП «ХРТ Текстиль», здійснено структурно-динамічний аналіз зовнішньоекономічної діяльності ДП «ХРТ Текстиль» за 2015-2018 рр., розроблено стратегічні альтернативи розвитку зовнішньоекономічної діяльності ДП «ХРТ Текстиль», деталізовано стратегічні альтернативи розвитку зовнішньоекономічної діяльності ДП «ХРТ Текстиль», запропоновано перспективи подальших досліджень зовнішньоекономічної діяльності ДП «ХРТ Текстиль».

Ключові слова: стратегія; стратегічні альтернативи; зовнішньоекономічна діяльність; стратегія зовнішньоекономічної діяльності; розвиток.

Література

1. Баула О.В. Особливості формування стратегії зовнішньоекономічної діяльності підприємства в сучасному глобалізаційному просторі / О.В.Баула, А.В.Сачук // Материали за IX-а международна научна практична конференция «Настоящи изследования и развитие - 2013». –– Том 7. Икономики: София, «Бял ГРАД-БГ» ООД, 2013. –С.64 -68.
2. Бистров А.Г. Особливості та зміст організаційно-управлінських інновацій / А.Г. Бистров // Управління проектами та розвиток виробництва: Зб.наук.пр. – Луганськ: вид-во СНУ ім. В.Даля, 2011. – № 2(38). – С. 49-53.
3. Джусов О.А., Прокоф’єва А.Д. Стратегічні альтернативи розвитку зовнішньоекономічної діяльності підприємств / О. А. Джусов, А. Д. Прокоф’єва // Менеджмент інновацій. – 2014. №3. – С. 24 31.
4. Дурицька Г. В. Формування стратегії ефективного розвитку зовнішньоекономічної діяльності підприємств / Г. В. Дурицька // Регіональна економіка. 2005. № 4. С. 250 254.
5. Кісь О.П. Формування стратегії зовнішньоекономічної діяльності підприємства: Автореф. дис. канд. екон. наук: 08.06.01 / О.П. Кісь; Харк. нац. екон. ун-т. – Х., 2005. – 21 с.
6. Косенко С.В. Теоретичні положення стратегії зовнішньоекономічної діяльності підприємств: визначення та класифікація / С.В. Косенко // Економіка та правління підприємствами машинобудівної галузі: проблема теорії та практики, 2011. – № 3(15). – С.117-127.
7. Ліпич Л. Г., Фатенок-Ткачук А. О. Формування стратегії розвитку зовнішньоекономічної діяльності машинобудівних підприємств: монографія / Любов Григорівна Ліпич, Алла Олександрівна Фатенок-Ткачук. – Луцьк : Волин. нац. ун-т ім Лесі Українки, 2010. – 220 с.
8. Чайкова О.І. Методичний інструментарій щодо формування та реалізації стратегії розвитку зовнішньоекономічної діяльності підприємства / О.І. Чайкова // Вісник Слов’янского університету: – Харків, 2012. – Том ХV. №2. – С.42-48.
9. Чайковська Т. В. Формування стратегії виходу підприємств на зовнішні ринки / Т. В. Чайковська,
О. Д. Стефурак [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.rusnauka.com/9_DN_2010/Economics/61400.doc.htm.
10 . Шмаленко Я. В. Формування зовнішньоекономічної стратегії підприємства / Я. В. Шмаленко // Держава та регіони. – 2008. №3. – С. 270 277.

Z. P. Dvulit, A. R. Kutsyn, R. I. Stybel

STRATEGIC ALTERNATIVES FOR FOREIGN ECONOMIC ACTIVITY DEVELOPMENT OF SC "HRT TEXTILES" IN THE CONDITIONS OF GLOBALIZATION CHALLENGES

Summary

The actuality of research is caused by need in search for new outlets in conditions of domestic market saturation. The best way to improve foreign economic activity is to develop it’s strategy. Therefore the article is devoted to the development of strategic alternatives for foreign economic activity development of SC "HTR Textiles".
Development of strategic alternatives for foreign economic activity development of SC "HTR Textiles" determines the following objectives: to consider the theoretical principles of the formation of strategic alternatives for the development of foreign economic activity, to conduct a retrospective analysis of the development of foreign economic activity of the SC "HRT Textile", to formulate a structural analysis of foreign economic activity of SC "HRT Textiles", to develop strategic alternatives to the development of foreign economic activity of the SC "HRT Textiles".
Development of foreign economic activity is a process of deepening and expanding foreign economic relations by entering new markets, use of unique raw materials, integration processes. Approaches to development of foreign economic activity of the enterprise are innovative, economic, strategic, marketing. The most effective in the development of foreign economic activity is a combination of the above-mentioned approaches, and the main one is strategic, since the latter involves the development of a foreign economic strategy in the context of the general strategy of the enterprise.
The formation of a strategy for the development of foreign economic activity is carried out through the restriction of the following sequence of actions: the definition of the mission of the enterprise, the formation of goals and objectives, the analysis and evaluation of the external and internal environment, the development of strategic alternatives.
The object of research is SC “HRT Textiles” – an industry enterprise whose activity is the clothing production.
In the article strategic alternatives for foreign economic activity development of SC "HRT Textiles" are developed. They are: setting up cooperation with foreign buyers that means access to new markets, branches of a subsidiary company in other regions of Ukraine, setting up cooperation with new foreign suppliers, access to the market under its own brand and the opening of branded stores. All the strategies were described and proposed with specific stages of its implementation. It was summarized that all strategies are effective and partly interwoven with each other.

Keywords: strategy; strategic alternatives; foreign economic activity; foreign economic activity strategy; development.

References

1. Baula, O. V. and Sachuk, A. V (2013), “Features of formation of foreign economic activity strategy of the enterprise in the modern globalization space”, Materialy za IX-а mezhdunarodna nauchna praktychna konferencia “Nastoyashchy izsledovania i razvitie - 2013”[ Materials of the IX International Scientific and Practical Conference "Real Research and Development - 2013"], IX Mezhdunarodna nauchna praktychna konferencia “Nastoyashchy izsledovania i razvitie - 2013” [IX International Scientific and Practical Conference "Real Research and Development - 2013"], Sofiia, Belarus, pp. 64-68.
2. Bystrov, A. G. (2011), “Features and content of organizational and managerial innovations”, Upravlinnia proektamy ta rozvytok vyrobnytstva, vol. 2(38), pp. 49-53.
3. Dzusov, O. A. and Prokofieva, A. D. (2014), “Strategic alternatives for foreign economic activity development of enterprises”, Menedzhment innovatsij, vol. 3, pp. 24-31.
4. Durytska, G. V. (2005), “Formation of the strategy of effective development of foreign economic activity of enterprises”, Rehional'na ekonomika, vol. 4, pp. 250-254.
5. Kis’, O. P. (2005), “Formation of the foreign economic activity strategy of the enterprise”, Ph.D. Thesis, Global economy, Kharkiv National Economic University, Kharkiv, Ukraine.
6. Kosenko, S. V. (2011), “Theoretical positions of the strategy of foreign economic activity of enterprises: definition and classification”, Ekonomika ta pravlinnia pidpryiemstvamy mashynobudivnoi haluzi: problema teorii ta praktyky, vol. 3(15), pp. 117-127.
7. Lipych, L. G. and Fatenok-Tkachuk, A. O. (2010), Formuvannia stratehii rozvytku zovnishn'oekonomichnoi diial'nosti mashynobudivnykh pidpryiemstv [Formation of foreign economic activity development strategy of machine-building enterprises], Lutsk, Ukraine.
8. Chajkova, O. I. (2012), “Methodical tool for formation and implementation of foreign economic activity strategy development of the enterprise”, Visnyk Slov'ianskoho universytetu, vol. 2, pp. 42-48.
9. Chajkovska T. V. (2010), “Formation of the strategy of the exit of enterprises into foreign markets”, available at: http://www.rusnauka.com/9_DN_2010/Economics/61400.doc.htm (Accessed 15 January 2019).
10. Shmalenko, Ya. V. (2008), “Formation of the foreign economic strategy of the enterprise”, Derzhava ta region, vol. 3, pp. 270-277.

№ 4 2019

Дата публікації: 2019-04-25

Кількість переглядів: 233

Відомості про авторів

З. П. Двуліт

д. е. н., доцент, професор кафедри зовнішньоекономічної та митної діяльності,Національний університет «Львівська політехніка», м. Львів

Z. P. Dvulit

Doctor of Economics Associate Professor, Professor of the Department of Foreign Economic and Customs Activities, Lviv Polytechnic National University, Lviv

ORCID:

0000-0002-2157-1422


А. Р. Куцин

студентка, Національний університет «Львівська політехніка», м. Львів

A. R. Kutsyn

student, Lviv Polytechnic National University, Lviv

ORCID:

0000-0003-1552-2832


Р. І. Стибель

студент, Національний університет «Львівська політехніка», м. Львів

R. I. Stybel

student, Lviv Polytechnic National University, Lviv

ORCID:

0000-0002-7400-6128

Як цитувати статтю

Двуліт З. П., Куцин А. Р., Стибель Р. І. Стратегічні альтернативи розвитку зовнішньоекономічної діяльності дп «хрт текстиль» в умовах глобалізаційних викликів. Ефективна економіка. 2019. № 4. – URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=6977 (дата звернення: 23.05.2019). DOI: 10.32702/2307-2105-2019.4.2

Dvulit, Z. P., Kutsyn, A. R. and Stybel, R. I. (2019), “Strategic alternatives for foreign economic activity development of sc "hrt textiles" in the conditions of globalization challenges”, Efektyvna ekonomika, [Online], vol. 4, available at: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=6977 (Accessed 23 May 2019). DOI: 10.32702/2307-2105-2019.4.2

Creative Commons License

Стаття розповсюджується за ліцензією
Creative Commons Attribution 4.0 Міжнародна.