EnglishНа русском

Переглянути у форматі pdf

АНАЛІЗ СВІТОВОГО ДОСВІДУ ОРГАНІЗАЦІЇ LUXURY ПОСЛУГ В 5* ГОТЕЛЯХ
Ю. А. Мирошник

DOI: 10.32702/2307-2105-2019.6.155

УДК: 647.29

Ю. А. Мирошник

АНАЛІЗ СВІТОВОГО ДОСВІДУ ОРГАНІЗАЦІЇ LUXURY ПОСЛУГ В 5* ГОТЕЛЯХ

Анотація

Метою статті є оцінка якості послуг “butler service” засобів розміщення України, порівняння з закордонним досвідом.
Методика. Статистичною основою роботи виступають праці вітчизняних авторів у сфері готельного господарства, наукова періодика, ресурси Інтернет-мережі.
Результати. У результаті дослідження проаналізовано послуги персональних батлерів в найдорожчих готелях світу. Наведено основні та неординарні послуги мажордомів.
Наукова новизна. Встановлено основні вимоги до особистих дворецьких в готелях. Проаналізовано основні проблеми створення першокласних служб особистих дворецьких в українських готелях.

Ключові слова: Батлер; мажордом; особистий дворецький; персональний асистент; готельне підприємство.

Література

1. Офіційний сайт Всесвітня рада з подорожей та туризму – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.wttc.org/economic-impact/benchmark-reports
2. Байлик С.И. Гостинничное хозяйство. Проблемы, перспективы, сертификация. – К.: Альтерпрес, 2005. – 208 с.
3. Мальська М.П., Пандяк І.Г. Готельний бізнес: теорія та практика. Навчальний посібник. – К.: Центр учбової літератури, 2009. – 472 с.

Yuliya Myroshnyk

ANALYSIS OF THE WORLD EXPERIENCE IN ORGANIZING LUXURY SERVICES IN 5 * HOTELS

Summary

General formulation of the problem. The hotel business is quite promising
today in development and investing. This is facilitated by the rapid development of technology in the field of hospitality that set for the hoteliers two main objectives: to attract the maximum number of customers by optimizing sales and to conquer the clients by making them regular guests.
In the hotel business only accommodation facilities offering their guests quality hotel services that can’t be carried out without highly skilled and motivated personnel can withstand a tough competition.
The purpose of the article is to assess the quality of "butler service" of accommodation facilities in Ukraine, comparison with foreign experience.
Method. Methodical basis of the study are publications of domestic authors in the sphere of hotel industry, scientific periodicals, resources of Internet-network.
Results. As a result of the research, the services of personal butlers in the most expensive hotels of the world have been analyzed. The general and extraordinary services of majordoms are presented.
Scientific novelty. The basic requirements for personal butler in hotels are determined. The main problems of creating first-class personal butler services in Ukrainian hotels are analyzed.
Practical significance. Additional luxury services are a key factor in competitiveness among 5 * hotels. In order to successfully provide additional services on the basis of the hotel, it is necessary to take into account, besides consumers, offers of competitive facilities, own resources, on the basis of which the company operates. To achieve a high level of competitive ability it’s necessary to provide a proper management, creative approach to work and the organization of unsurpassed additional services that meet the needs of the most demanding consumers.

Keywords: Butler; majordom; personal butler; personal assistant; hotel.

References

1. The official site of the World Travel and Tourism Council (2019) “Benchmark Reports”, available at: https://www.wttc.org/economic-impact/benchmark-reports (Accessed 1 June 2019).
2. Bajlyk S.Y. (2005) Hostynnychnoe khoziajstvo. Problemy, perspektyvy, sertyfykatsyia [Hotel management. Problems, prospects, certification], Al'terpres, Kyiv, Ukraine.
3. Mal's'ka M.P. and Pandiak I.H. (2009) Hotel'nyj biznes: teoriia ta praktyka. Navchal'nyj posibnyk [Hotel business: theory and practice. Tutorial.], Tsentr uchbovoi literatury, Kyiv, Ukraine.

№ 6 2019

Дата публікації: 2019-06-27

Кількість переглядів: 286

Відомості про авторів

Ю. А. Мирошник

асистент кафедри готельно-ресторанної справи, Національний університет харчових технологій

Yuliya Myroshnyk

assistant of the Department of Hotel and Restaurant Business, National University of Food Technology

ORCID:

0000-0003-0076-7335

Як цитувати статтю

Мирошник Ю. А. Аналіз світового досвіду організації luxury послуг в 5* готелях. Ефективна економіка. 2019. № 6. – URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=7144 (дата звернення: 22.10.2019). DOI: 10.32702/2307-2105-2019.6.155

Myroshnyk, Yuliya (2019), “Analysis of the world experience in organizing luxury services in 5 * hotels”, Efektyvna ekonomika, [Online], vol. 6, available at: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=7144 (Accessed 22 Oct 2019). DOI: 10.32702/2307-2105-2019.6.155

Creative Commons License

Стаття розповсюджується за ліцензією
Creative Commons Attribution 4.0 Міжнародна.