РОЗРОБКА СТРАТЕГІЇ УПРАВЛІННЯ ПРИБУТКОМ ТОРГІВЕЛЬНИХ ПІДПРИЄМСТВ
Є. В. Талавіра, А. В. Золотарьова
DOI: 10.32702/2307-2105-2019.7.34
УДК: 657:339
Є. В. Талавіра, А. В. Золотарьова
РОЗРОБКА СТРАТЕГІЇ УПРАВЛІННЯ ПРИБУТКОМ ТОРГІВЕЛЬНИХ ПІДПРИЄМСТВ
Анотація
В статті досліджено поняття «прибуток», «управління прибутком підприємства», визначено, що прибуток є позитивним фінансовим результатом, який відображає успіх щодо основної діяльності підприємства. Розглянуто особливості формування прибутку торгівельних підприємств. Досліджено роль прибутковості торгівельних підприємств, підкреслена необхідність забезпечення зацікавленості його власників у необхідності ефективного та безперервного управління прибутком, що представляє собою процес прийняття управлінських рішень за основними аспектами його формування, розподілу та використання на підприємствах. Виділені шляхи підвищення ефективності управління прибутком торгівельних підприємств на сучасному етапі. Теоретико-методичну основу дослідження склали загальнонаукові і спеціальні методи, які дозволяють вирішувати проблеми з обраного напряму дослідження. Широко використовувались історичний, аналізу і синтезу та інші методи, які забезпечують системний та комплексний підхід до розв’язання досліджуваних проблем. Інформаційною базою дослідження стали законодавчі та нормативні акти України, що регламентують фінансово-господарську діяльність торгівельних підприємств, матеріали Державного комітету статистики України, джерела наукової та технічної інформації (статті, монографії, збірники наукових праць і наукові журнали).
Ключові слова: прибуток; управління прибутком; управлінські рішення; торгівельне підприємство; стратегія.
Література
1. Баранцева С. Стратегія управління прибутком як регулятор діяльності підприємства / С. Баранцева // Торгівля і ринок України. – 2008. – № 14. – Т. 2. – С. 81–86.
2. Бідник Н.Б. Стратегія управління прибутком підприємства / Н.Б. Бідник // Економіка України. – 2009. – № 7. – Т. 2. – С. 97–99.
3. Бланк И.А. Управление прибылью / И.А. Бланк. – К.:Ника-Центр, 2007.–768 с.
4. Блонська В.І. Вдосконалення системи управління розподілом та використанням прибутку підприємства / В.І. Блонська, П.П.Адамович // Науковий вісник НЛТУ України. – 2010. – Вип.20.7 –С. 92–104.
5. Верхоглядова Н. І. Зміст та значення прибутку як головної рушійної сили ринкової економіки / Н.І.Верхоглядова, С. Б. Ільїна, В. П. Шило // Економічний простір. – 2008. – № 18. – С. 237–245.
6. Вороніна В.Л. Концептуальні аспекти формування системи управління прибутком торгівельного підприємства та організація її обліково-аналітичного забезпечення / В.Л.Вороніна// Науковий вісник Херсонського державного університету. Сер.: Економічні науки. – 2014. – Вип.8(1). – С. 66-71.
7. Керанчук Т.Л. Концепція вартісно-орієнтованого управління підприємством та можливості її адаптації в Україні / Т.Л. Керанчук // Фінанси України : журнал. – 2011. – № 7. – С. 104-114.
8. Поддєрьогін А.М. Фінанси підприємств / А.М. Поддєрьогін. – К.: КНЕУ, 2002.–571 с.
9. Худа В.В. Управління прибутком торговельних підприємств: автореф. дис. на здобуття ступеня канд. екон. наук: спец. 08.00.04 – "Економіка та управління підприємствами" / В.В. Худа. – К.: Вид-во "Лібра", 2007. – 22 с.
10. Худа В. В. Торговельний прибуток як фінансовий інструмент активізації підприємництва / В. В. Худа // Вісник Львівської державної фінансової академії : зб. наук. статей. Серія: Економічні науки / голов. ред. Буряк П. Ю. – Львів : Львів. держ. фін. акад., 2005. – 430 с.
E. V. Talavira, A. V. Zolotareva
DEVELOPING A STRATEGY FOR MANAGEMENT OF INVESTMENT OF TRADING ENTERPRISES
Summary
The article examines the concept of "profit", "management of enterprise profits", it is determined that profit is a positive financial result, which reflects the success with respect to the main activity of the enterprise.
The author systematizes the interpretation of the term "profit management system" and is defined as a complex, integrated into the general concept of enterprise management system, focused on the implementation of tactical and strategic tasks, which provides for the possibility of modeling alternative options for their implementation based on the identification and analysis of factors that affect the volume profit, in order to achieve a certain level of competitiveness and image of the enterprise, taking into account its potential and external sieve constraints environment.
It is noted that the introduction of a comprehensive profit management system at a modern commercial enterprise requires radical changes in the organizational and methodical structure of accounting to meet the needs of internal users - managers.
Peculiarities of the formation of profit of trade enterprises are considered. The role of profitability of trading enterprises is investigated, the need to ensure the interest of its owners in the need for effective and continuous management of profit, which is a process of making managerial decisions on the main aspects of its formation, distribution and use at enterprises. The ways of increasing the efficiency of management of profits of trade enterprises at the present stage are allocated. Theoretical and methodological basis of the study consisted of general scientific and special methods that allow solving problems with the chosen direction of research.
Widely used historical, analysis and synthesis and other methods that provide a systematic and integrated approach to solving the problems studied. The information base of the study was the legislative and normative acts of Ukraine regulating the financial and economic activity of trading enterprises, materials of the State Statistics Committee of Ukraine, sources of scientific and technical information (articles, monographs, collections of scientific works and scientific journals).
Keywords: profit; profit management; administrative decisions; trading company; strategy.
References
1. Barantseva, S. (2008), "Strategy of profit management as a regulator of the enterprise", Torhivlia i rynok Ukrainy, issue 14, vol. 2, pp. 81–86.
2. Bidnyk, N.B. (2009), "Strategy of profit management of the enterprise", Ekonomika Ukrainy, issue 7, vol. 2, pp. 97–99.
3. Blank, I.A. (2007), Upravlenie pribyl'ju [Profit management], Nika-Centr, Kyiv, Ukraine, P. 768.
4. Blonska, V.I. and Adamovych, P.P. (2010), "Improvement of the distribution management system and profit utilization of the enterprise", Naukovyi visnyk NLTU Ukrainy, vol.20.7, pp, . 92–104.
5. Verkhohliadova, N. I. Ilina, S. B. and Shylo, V. P. (2008), "Contents and values of profit as the main driving force of a market economy", Ekonomichnyi prostir, vol. 18, pp. 237–245.
6. Voronina, V.L. (2014), "Conceptual aspects of the formation of a profit management system of a trading enterprise and organization of its accounting and analytical support", Naukovyi visnyk Khersonskoho derzhavnoho universytetu. Ser.: Ekonomichni nauky, vol.8(1), pp. 66-71.
7. Keranchuk, T.L. (2011), "Concept of value-oriented enterprise management and its adaptation possibilities in Ukraine", Finansy Ukrainy, vol. 7, pp. 104-114.
8. Poddierohin, A.M. (2002), Finansy pidpryiemstv [Finances of enterprises], KNEU, Kyiv, Ukraine, P.571.
9. Khuda, V.V. (2007), "Managing profits of trading enterprises", Ph.D. Thesis, 08.00.04 – "Ekonomika ta upravlinnia pidpryiemstvamy", Vyd-vo "Libra", Kyiv, Ukraine, P.22.
10. Khuda, V. V. (2005), "Trade profit as a financial tool for activating entrepreneurship", Visnyk Lvivskoi derzhavnoi finansovoi akademii: zb. nauk. statei. Seriia: Ekonomichni nauky, Lviv. derzh. fin. akad., Lviv, Ukraine, P. 430.
№ 7 2019
Дата публікації: 2019-07-30
Кількість переглядів: 10706