EnglishНа русском

Переглянути у форматі pdf

НАПРЯМИ УДОСКОНАЛЕННЯ МАРКЕТИНГОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВ РЕКЛАМНОЇ СФЕРИ
В. І. Золотарьова

УДК: 330.1

JEL: B41, D22, L81

В. І. Золотарьова

НАПРЯМИ УДОСКОНАЛЕННЯ МАРКЕТИНГОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВ РЕКЛАМНОЇ СФЕРИ

Анотація

Метою статті є визначення напрямів удосконалення маркетингової діяльності підприємств рекламної сфери, розробка конкурентної маркетингової стратегії рекламного підприємства та методології оцінювання її ефективності.
В процесі дослідження використовувались: загальнонаукові методи, зокрема: методи теоретичного узагальнення – для дослідження теоретичних засад маркетингових та конкурентних стратегій, засад оцінювання ефективності конкурентних стратегій та стратегічного управління рекламним підприємством; системний підхід – для обґрунтування методологічних засад конкурентної маркетингової стратегії рекламного підприємства та засад оцінювання ефективності конкурентної маркетингової стратегії рекламного підприємства, їх переваг та особливостей.
Обґрунтовано сутність та засади конкурентної маркетингової стратегії рекламного підприємства, засади методології оцінювання ефективності конкурентної маркетингової стратегії рекламного підприємства. Визначено основні їх особливості та переваги на відміну від інших.
Наукова новизна полягає у розробці методологічних засад конкурентної маркетингової стратегії рекламного підприємства та методологічних засад оцінювання ефективності конкурентної маркетингової стратегії рекламного підприємства.
Отримані результати дослідження направлені на удосконалення маркетингової діяльності підприємств рекламної сфери шляхом запровадження конкурентної маркетингової стратегії, що повинно сприяти забезпеченню якісного управління діяльністю рекламного підприємства та забезпечення високого рівня його конкуреноспроможності протягом всього життєвого циклу у довгостроковій перспективі. Вони можуть бути використані для удосконалення засад маркетингової діяльності на рекламних підприємствах.

Valentina Zolotarova

AREAS OF IMPROVEMENT OF THE MARKETING ACTIVITIES OF THE ADVERTISING ENTERPRISES

Summary

The purpose of the article is to determine the directions of improvement of marketing activity of the enterprises of the advertising sphere, to develop a competitive marketing strategy of the advertising enterprise and a methodology for evaluating its effectiveness.
In the course of the research were used: general scientific methods, in particular: methods of theoretical generalization - for the study of theoretical principles of marketing and competitive strategies, principles of evaluating the effectiveness of competitive strategies and strategic management of advertising enterprise; systematic approach - to justify the methodological foundations of a competitive marketing strategy of an advertising enterprise and the principles of evaluating the effectiveness of a competitive marketing strategy of an advertising enterprise, their advantages and features.
The essence and principles of the competitive marketing strategy of the advertising enterprise, the basics of the methodology for evaluating the effectiveness of the competitive marketing strategy of the advertising enterprise are substantiated. The main features and advantages of them are distinguished unlike others.
The scientific novelty lies in the development of methodological foundations of a competitive marketing strategy of an advertising enterprise and methodological principles of evaluating the effectiveness of a competitive marketing strategy of an advertising enterprise.
The results of the study are aimed at improving the marketing activities of advertising companies by introducing a competitive marketing strategy, which should help to ensure the quality management of the advertising enterprise and ensure its high level of competitiveness throughout the life cycle in the long run. They can be used to improve the principles of marketing in advertising businesses.
Summarizing the above, it can be argued that a competitive marketing strategy is aimed at gaining and retaining the benefits of the advertising business in the advertising sphere, since gaining the obvious competitive advantages of the advertising enterprise, as well as the struggle for consumers, is not so much a condition for the efficiency of the advertising enterprises, but as a condition for survival in a competitive environment. that is impossible without maintaining and / or improving your own competitive position: a competitive marketing strategy for the advertising business allows the specific nature of the enterprise, the peculiarities of its financial condition, potential and resource provision of the enterprise, at the same time, the marketing component of the strategy takes into account the external sphere for the enterprise, features of the competitive environment, consumers and more. At the same time, the evaluation of results allows to establish the effectiveness of a competitive marketing strategy, to identify possible deviations, which is very necessary, because in the case of significant deviations from the planned goals and objectives, it requires adjusting the strategy, adaptation and transformation of tactical actions, marketing tools.

№ 8 2018

Кількість переглядів: 2518

Відомості про авторів

В. І. Золотарьова

здобувач, Міжрегіональна академія управління персоналом

Valentina Zolotarova

postgraduate, Interregional Academy of Personnel Management

Як цитувати статтю

Золотарьова В. І. Напрями удосконалення маркетингової діяльності підприємств рекламної сфери. Ефективна економіка. 2018. № 8. – URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=7553 (дата звернення: 20.05.2022).

Zolotarova, Valentina (2018), “Areas of improvement of the marketing activities of the advertising enterprises”, Efektyvna ekonomika, [Online], vol. 8, available at: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=7553 (Accessed 20 May 2022).

Creative Commons License

Стаття розповсюджується за ліцензією
Creative Commons Attribution 4.0 Міжнародна.