EnglishНа русском

Переглянути у форматі pdf

МЕТОДИКА ВИКОРИСТАННЯ СТРАТЕГІЧНОЇ СЕСІЇ ЯК ІНСТРУМЕНТУ МАРКЕТИНГОВОГО ПЛАНУВАННЯ
Г. В. Мозгова, А. Д. Мозгова, М. М. Хащівська

DOI: 10.32702/2307-2105-2020.1.84

УДК: 658.6

Г. В. Мозгова, А. Д. Мозгова, М. М. Хащівська

МЕТОДИКА ВИКОРИСТАННЯ СТРАТЕГІЧНОЇ СЕСІЇ ЯК ІНСТРУМЕНТУ МАРКЕТИНГОВОГО ПЛАНУВАННЯ

Анотація

Стаття присвячена визначенню методики використання стратегічної сесії як інструменту маркетингового планування на підприємстві. Виділено види стратегічних сесій за змістом і форматом: сесія по розробці стратегії; сесія з пошуку точок росту продажів; сесія з пошуку резервів ефективності. Встановлено основний зміст кожного виду сесії. Визначено загальні етапи стратегічної сесії. Установлено основні методичні та організаційні питання, які необхідно вирішити перед початком стратегічної сесії. Досліджено роль фасилітатора. Описано план проведення стратегічної сесії: вступ, який повинен мотивувати співробітників; активна фаза діяльності з розробки рішень; висновок, що спонукує співробітників компанії до подальшої активної діяльності. Таким чином, результатом дослідження стали рекомендації щодо послідовних етапів реалізації стратегічної сесії. Використання запропонованої методики дозволить вітчизняним підприємствам застосовувати цей інструмент самостійно, не залучаючи сторонніх спеціалістів.

Ключові слова: стратегічна сесія; маркетингове планування; фасилітатор; SWOT-аналіз.

Література

1. Корж М. В., Суслова Т. О., Даниленко Д. О. Системно ситуативний підхід до процесу маркетингового планування на підприємствах сфери послуг. Вісник Хмельницького національного університету: Економічні науки. 2018. № 3, Т.2 (258) С. 210-213.
2. Євтушенко В. А., Кудінова М. М., Бахмет О. В. Дослідження та вдосконалення управління маркетинговою діяльністю організації у сфері послуг. Східна Європа: економіка, бізнес та управління. 2018. Випуск 6 (17). С. 182-188.
3. Квасній Л.Г., Попівняк О.М., Щербан О.Я. Стратегічне і тактичне планування діяльності підприємства як основні складові механізму забезпечення його економічної безпеки. Науковий вісник Миколаївського державного університету ім. В.О. Сухомлинського. 2015. № 1. С. 48–53
4. Меленчук Ю. Т. Формування ефективної системи маркетингового планування на підприємстві: дис. к.е.н.: 08.00.04. Тернопільський національний технічний університет ім. Івана Пулюя, 2015. 294 с.
5. Протасова Л.В. Стратегічне планування розвитку підприємства: особливості оцінки та інтеграції. Вісник Житомирського державного технологічного університету. Серія: економіка, управління та адміністрування, 2015. № 3. С. 101–105.
6. Росоха В.В., Газуда Л. М. Особливості планування в системі маркетингового менеджменту. Науковий вісник Ужгородського університету. 2013. № 2 (39). С. 223-233
7. Сударкіна С. П., Маслій О. О. Планування маркетингової діяльності підприємства в сучасних умовах: інструменти і організація. Вісник Національного технічного університету ХПІ. 2016. № 28(1200). С. 95-99
8. Дейнека О. Планування маркетингової стратегії підприємства роздрібної торгівлі на основі стратегічних сесій. Економічний аналіз. 2011. № 8 Ч. 2. С. 108-112
9. Грищук Д. В. Механізм формування процесно-організаційної моделі підприємства продуктового рітейлу. Соціально-економічні проблеми сучасного періоду України. 2015. № 5. С. 21-24
10. Running a Strategy Planning Session. University of Otago: HR Professional Development. URL: https://www.otago.ac.nz/humanresources/otago689319.pdf
11. Карапетян Г. Миссия и видение компании. Как сформулировать URL: https://gaikarapetyan.ru/missiya-i-videnie

G. Mozgova, A. Mozgova, M. Khaschyvs'ka

METHODS OF USING A STRATEGIC SESSION AS A MARKETING PLANNING INSTRUMENT

Summary

The article is devoted to defining the methods of using a strategic session as an enterprise marketing planning tool. As a result of the research, the types of strategic sessions were identified in terms of content and format: a strategy development session; finding points of sales growth session; finding reserves of efficiency session. The general stages of the strategic session are defined: rapid diagnosis, analytical preparation, and forming strategic session resolution. Established basic methodological and organizational issues that need to be resolved before strategic session. The role of the facilitator is investigated. It is concluded that the best choice for this role will be the HR-manager of the company. The plan of strategic session is described. The first step is the introduction, in which the vision of the company must be defined. This sets up company goals and entire sessions, key values, the core purpose of the company, is visualized and described the vision of the company. The second stage is the active phase of the strategic session, which includes decision-making activities. Employees perform a pre-designed list of tasks regarding SWOT and TOWS company analysis. The final step of the strategic session is the conclusion which will encourage employees to further activity. It should consist with the introduction, indicating the purpose of the session and what has been accomplished. After developing solutions team prepares a presentation in free form. A team representative demonstrates on the board a set of solutions that were developed during the session. Answers to the clarify some questions asked by the moderator at the end of the strategic session. If tasks remain unresolved or team wanted to review the company's goals, participants are given the opportunity to discuss these issues. At the end of the strategic session, a spreadsheet is developed to evaluate each of the KPI decisions, a Gantt chart is created that allows each decision to be represented in the form of a project and its tasks decomposed. A successful planning session can help team members engage, gain motivation and inspiration in which direction the company should develop.
Thus, the study resulted in recommendations for successive steps in the implementation of the strategic session. Using the proposed method will allow domestic enterprises to use the tool independently, without involving third-party specialists.

Keywords: strategic session; marketing planning; the facilitator; SWOT analysis; TOWS analysis.

References

1. Korzh, M. V., Suslova, T. O., Danylenko, D. O. (2018), “The system-situational approach to marketing planning process at enterprises of the logistics industry”, Scientific journal HERALD of Khmelnytskyi National University, vol. 3, no 258, pp. 210-213.
2. Yevtushenko, V. A., Kudinova, M. M., Bakhmet, O. V. (2018), “Research and improvement in management organization’s marketing activity in the service industry”, Eastern Europe: economy, business and management, vol. 6, no 17, pp. 182-188.
3. Kvasniy, L.H., Popivnyak, O.M., Sherban, O.Ya. (2015), “Strategic and tactic of planning of activity of enterprise as the main components to ensure its economic security”, Scientific Bulletin of the Nikolayev National University named after V.O. Sukhomlynsky, vol. 1, pp. 48–53
4. Melenchuk, Yu. T. (2015), “Formation of the effective system of marketing planning at the enterprise”, Abstract of Ph.D. dissertation, Economy and Enterprise Management, Ternopil Ivan Pului National Technical University, Ternopil, Ukraine.
5. Protasova, L.V. (2015), “Strategic planning of enterprise development: expert appraisal and integration”, The Journal of Zhytomyr State Technological University. Series: Economics, Management and Administration, vol. 3, pp. 101–105.
6. Rosokha, V.V., Hazuda, L. M. (2013), “Features of planning in the system of marketing management”, Scientific Bulletin of Uzhhorod University. Series "Economics", vol. 2, no 39, pp. 223-233.
7. Sudarkina, S. P., Maslij, A. A., (2016) “Planning of marketing activities of the enterprise in modern conditions: the instruments and the organization”, Bulletin of National Technical University "Kharkiv Polytechnic Institute" (economic sciences), vol. 28, no 1200, pp. 95-99.
8. Deyneka, O., (2011), “Marketing strategy of planning of retail enterprise based on the strategic sessions”, Economic Analysis, vol. 8, pp. 108-112.
9. Hryschuk, D. V., (2015), “The mechanism of formation of process-organizational model of food retail businesses”, Socio-Economic Problems of the Modern Period of Ukraine, vol. 5, pp. 21-24.
10. The official site of the University of Otago (2019), “Running a Strategy Planning Session”, available at: www.otago.ac.nz/humanresources/otago689319.pdf, (Accessed 10 November 2019).
11. Karapetian, H. (2019), “The mission and vision of the company. How to formulate”, available at: https://gaikarapetyan.ru/missiya-i-videnie, (Accessed 5 November 2019).

№ 1 2020

Дата публікації: 2020-01-30

Кількість переглядів: 174

Відомості про авторів

Г. В. Мозгова

к. е. н., доцент кафедри маркетингу, менеджменту та підприємництва, доцент, Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна

G. Mozgova

PhD in Economics, Associate Professor, Department of Marketing, Management and Entrepreneurship, V. N. Karazin Kharkiv National University

ORCID:

0000-0002-9763-3298


А. Д. Мозгова

аспірант економічного факультету,Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна

A. Mozgova

postgraduate student, N. Karazin Kharkiv National University

ORCID:

0000-0002-9836-7657


М. М. Хащівська

магістрант економічного факультету,Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна

M. Khaschyvs'ka

master of V. N. Karazin Kharkiv National University

ORCID:

0000-0002-2635-6748

Як цитувати статтю

Мозгова Г. В., Мозгова А. Д., Хащівська М. М. Методика використання стратегічної сесії як інструменту маркетингового планування. Ефективна економіка. 2020. № 1. – URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=7602 (дата звернення: 26.02.2020). DOI: 10.32702/2307-2105-2020.1.84

Mozgova, G., Mozgova, A. and Khaschyvs'ka, M. (2020), “Methods of using a strategic session as a marketing planning instrument”, Efektyvna ekonomika, [Online], vol. 1, available at: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=7602 (Accessed 26 Feb 2020). DOI: 10.32702/2307-2105-2020.1.84

Creative Commons License

Стаття розповсюджується за ліцензією
Creative Commons Attribution 4.0 Міжнародна.