EnglishНа русском

Переглянути у форматі pdf

ОСНОВНІ ПОСТУЛАТИ ПРИ ФОРМУВАННІ КОРПОРАТИВНОЇ КУЛЬТУРИ КОМПАНІЇ
І. В. Перевозова

DOI: 10.32702/2307-2105-2020.1.15

УДК: 658.3

І. В. Перевозова

ОСНОВНІ ПОСТУЛАТИ ПРИ ФОРМУВАННІ КОРПОРАТИВНОЇ КУЛЬТУРИ КОМПАНІЇ

Анотація

У статті розглянуто основні правила, принципи, інструменти щодо формування корпоративної культури компанії за для досягнення сталого розвитку та ефективного функціонування на конкурентоспроможному ринку через систему взаємодії елементів корпоративної культури в компанії. В кожній компанії присутні внутрішні принципи та правила, які допомагають їй ефективно існувати. Зазначено, що для збереження сталості компанії повинні використовуватися гнучкі стратегії ведення бізнес-діяльності. Гнучкість бізнесу передбачає адаптацію продукту, який випускає компанія, до змін переваг споживачів. Встановлено, що роль корпоративної культури стає особливо яскравою в ситуації економічної кризи. Особливості корпоративної культури дозволяють компанії придбати необхідну гнучкість, яка робить її стійкою до дисбалансів економічних перетворень. Сформульовано основні принципи побудови корпоративної культури, які спрямовані на забезпечення сталого розвитку компанії.

Ключові слова: корпоративна культура; сталість компанії; корпоративні цінності; компанія; персонал; бізнес; лідер.

Література

1. Міхов Л. І. Сутність та зміст корпоративної культури. Вісник Бердянського університету менеджменту і бізнесу. 2015. №3(31). С. 42–46.
2. Прищак М. Д., Лесько О.Й. Психологія управління в організації : навчальний посібник [2-ге вид., перероб. і доп.]. Вінниця, 2016. 150 с.
3. Спивак В. А. Корпоративная культура. СПб. : Питер, 2001. 352 с.
4. Тарасова О.В, Марінова С.С . Корпоративна культура як інструмент ефективного менеджменту підприємства. Економіка харчової промисловості. 2013. № 3(19). С. 28–32.
5. Химич І.Г. Формування корпоративної культури підприємства в сучасних економічних умовах. Сучасні соціально-економічні проблеми теорії та практики розвитку економічних систем. 2015. № 31. С. 105–116.
6. Чайка Г. П. Культура ділового спілкування менеджера : навчальний посібник. Київ : Знання, 2005. 442 с.
7. Чернишова Т. О., Немчекно Т.О. Деякі аспекти корпоративної культури організації. Наукові праці КНТУ. Економічні науки. 2010. Вип. 17. URL : http://www.kntu.kr.ua/doc/zb_17_ekon/stat_17/49.pdf (дата звернення 18.11.2019)
8. Шевченко В. С. Визначення впливу корпоративної культури на діяльність підприємства. Комунальне господарство міст. 2014. №114. С. 157–161.

I. V. Perevozova

BASIC POSTULATES IN THE FORMATION OF THE COMPANY'S CORPORATE CULTURE

Summary

The article discusses the basic rules, principles, tools for the formation of the corporate culture of a company to achieve sustainable development and effective functioning in a competitive market through the system of interaction of elements of corporate culture in the company. The company must quickly adapt to the changing external environment; the emergence of new products, components on the market, discontinuation of production, fluctuations in market demand, marketing attacks by competitors, market development trends, imbalances in the supply of raw materials and materials. The elements of corporate culture, complementing each other, form a stable system against external influences and internal imbalances. The study of the relationship between the principles of corporate culture and related activities allows you to understand the reasons for the success of the company as a whole. Each company has internal principles and rules that help it to exist effectively. It is noted that in order to maintain the stability of the company, flexible strategies for conducting business activities should be used. Business agility implies the adaptation of the product that the company produces, with changes in consumer preferences. It has been established that the role of corporate culture becomes especially striking in a situation of economic crisis. The peculiarities of the corporate culture allow the company to acquire the necessary flexibility, which makes it resistant to imbalances in economic transformations. For a company to react quickly to a changing environment, its interests must coincide with the interests of employees. If an employee identifies with the company, he achieves self-realization when the company is successful. The basic principles of building a corporate culture aimed at ensuring the sustainable development of the company have been formulated. When choosing and shaping a model of corporate culture, one should focus not only on the specifics of the business sphere, but also on the age, gender, social status of team members, etc. Thus, core corporate values are the granite foundation of success that determines the future of the company.

Keywords: corporate culture; consistency of the company; corporate values; company; personnel; business; leader.

References

1. Mikhov, L. I. (2015), “The essence and content of corporate culture”, Visnyk Berdians'koho universytetu menedzhmentu i biznesu. vol. 3 (31). pp. 42–46.
2. Pryschak, M. D. and Les'ko, O.J. (2016), Psykholohiia upravlinnia v orhanizatsii [Management psychology in the organization], 2nd ed, Vinnytsia, Ukraine.
3. Spyvak, V. A. (2001), Korporatyvnaia kul'tura [Corporate culture], St. Petersburg, Russian Federation.
4. Tarasova, O.V. and Marinova, S.S .(2013), “Corporate culture as a tool for effective enterprise management”, Ekonomika kharchovoi promyslovosti. vol. 3 (19). pp. 28–32.
5. Khymych, I.H. (2015), “Formation of corporate culture of the enterprise in modern economic conditions”, Suchasni sotsial'no-ekonomichni problemy teorii ta praktyky rozvytku ekonomichnykh system. vol. 31. pp. 105–116.
6. Chajka, H. P. (2005), Kul'tura dilovoho spilkuvannia menedzhera [The culture of business communication manager], Kyiv, Ukraine.
7. Chernyshova, T. O. and Nemchekno, T.O. (2010), “Some aspects of the corporate culture of the organization”, Naukovi pratsi KNTU. Ekonomichni nauky. [Online], vol. 17, available at: http://www.kntu.kr.ua/doc/zb_17_ekon/stat_17/49.pdf (Accessed 18 Nov 2018)
8. Shevchenko, V. S.(2014), “Determining the impact of corporate culture on the activities of the enterprise”, Komunal'ne hospodarstvo mist. vol. 114. pp. 157–161.

№ 1 2020

Дата публікації: 2020-01-30

Кількість переглядів: 2791

Відомості про авторів

І. В. Перевозова

д. е. н., професор, завідувач кафедри підприємництва та маркетингу Івано-Франківського національного технічного університету нафти і газу

I. V. Perevozova

Doctor of Economics, Professor, Head of the entrepreneurship and marketing department, Ivano-Frankivsk National Technical Oil and Gas University

ORCID:

0000-0002-3878-802X

Як цитувати статтю

Перевозова І. В. Основні постулати при формуванні корпоративної культури компанії. Ефективна економіка. 2020. № 1. – URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=8240 (дата звернення: 19.10.2021). DOI: 10.32702/2307-2105-2020.1.15

Perevozova, I. V. (2020), “Basic postulates in the formation of the company's corporate culture”, Efektyvna ekonomika, [Online], vol. 1, available at: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=8240 (Accessed 19 Oct 2021). DOI: 10.32702/2307-2105-2020.1.15

Creative Commons License

Стаття розповсюджується за ліцензією
Creative Commons Attribution 4.0 Міжнародна.