МОЛОДІЖНЕ ПІДПРИЄМНИЦТВО ЯК ФУНДАМЕНТ РОЗВИНЕНОЇ ЕКОНОМІЧНОЇ ІНФРАСТРУКТУРИ
Л. О. Алєщенко
DOI: 10.32702/2307-2105-2020.11.202
УДК: 338.48:339.137
Л. О. Алєщенко
МОЛОДІЖНЕ ПІДПРИЄМНИЦТВО ЯК ФУНДАМЕНТ РОЗВИНЕНОЇ ЕКОНОМІЧНОЇ ІНФРАСТРУКТУРИ
Анотація
Мета статті полягає у науково-теоретичному та методичному обґрунтуванні молодіжного підприємництва як однієї з основних складових ефективного розвитку економіки України.
Для реалізації поставленої мети досліджено проблеми та перспективи молодіжного бізнесу та надано пропозиції подальшого його ефективного розвитку. Використані методи абстрактно-логічного обґрунтування теоретичних положень за темою, економічного дослідження динаміки сучасного розвитку цього виду підприємництва, систематизації чинників, які впливають на розвиток його конкуренції в галузі.
В статті досліджено питання формування та використання на практиці конкурентних переваг молодіжного підприємництва. Доведено необхідність розвитку та популяризації такого виду бізнесу як молодіжний серед населення України. Обґрунтовано якісні складові конкурентних переваг, які формують імідж регіону і країни в цілому. Розкрито складові економічного механізму забезпечення конкурентних переваг молодіжного підприємництва на регіональному рівні, необхідність підвищення інвестиційної його привабливості, фінансового оздоровлення, державної підтримки і правового регулювання.
Запропоновані заходи підвищення конкурентоспроможності та забезпечення конкурентних переваг можуть бути використані при розробці регіональних програм розвитку молодіжного підприємництва. Також визначено пріоритети економічного механізму стратегічного розвитку, що є основою реалізації їх соціально-економічної місії та побудови ефективної бізнес-стратегії.
Ключові слова: молодіжне підприємництво; підтримка молодіжного бізнесу; мале та середнє підприємництво кокурентні переваги; конкурентоспроможність.
Література
1. Е. Лібанова, О. Цимбал, О. Ярош, Л. Лісогор. Перехід на ринок праці молоді України : результати міжнародного дослідження «School-to-work transition surveys» в Україні у 2013 та 2015 роках; Міжнародне бюро праці. – Женева : МОП, 2016. URL: http://www.ilo.org/wcmsp5/groups/public/ed_emp/documents/publication/wcms_ 536293.pdf.
2. І. О. Жданов. Формування та реалізація державної молодіжної політики в Україні в умовах децентралізації. Тернопіль : ТОВ «Тернограф», 2017. С. 100.
3. . Дідух О. О. Соціологічний аналіз проблеми безробіття серед української молоді. Грані, 2016. № 5. С. 68–75.
4. . Савина, І. В. Статистичний аналіз економічної активності та зайнятості молоді в Україні. Статистика – інструмент соціально-економічних досліджень : збірник наукових студентських праць. Одеса, 2017. № 3. С. 35–40.
5. Мельниченко О. Молодіжний ринок праці України: проблеми і перспективи. Психологія і суспільство. 2015. № 3. С. 99–104.
6. Корпач Н. Основні напрями реалізації державної молодіжної політики в Україні: соціально-педагогічний аспект. Педагогічний часопис Волині. 2016. № 2. С. 30–34.
7. Піддубна К. С. Роль бізнесової освіти в розвитку молодіжного підприємництва. Міжнародний науковий форум: соціологія, психологія, педагогіка, менеджмент. 2013. № 13. С. 19–33.
8. Мерзляк А. Механізм державної підтримки самозайнятості молоді: вітчизняна практика та зарубіжний досвід. Державне управління та місцеве самоврядування. 2016. № 4. С. 73–80.
9. Кжаклевска Е. Молодіжна політика в Україні. Висновки Команди міжнародних оглядачів Ради Європи. Страсбург : Видавництво Ради Європи, 2013. С. 192. URL: http://sdg.org.ua/images/.pdf.
10. Papadaki, Š., Novák, P., Dvorský, J. Attitude of university students to entrepreneurship. Economic Annals-XXI, 2017. Vol. 166, Рp. 100-104.
L. Aleschenko
YOUTH ENTREPRENEURSHIP AS THE FOUNDATION OF A DEVELOPED ECONOMIC INFRASTRUCTURE
Summary
The purpose of the article is to scientifically-theoretically and methodically substantiate youth entrepreneurship as one of the main components of effective development of Ukraine's economy.
The formation of small and medium-sized businesses in the country has increased significantly in recent years. That is why young businessmen are given the main responsibility for the future economic formation of the country. The need to develop a new generation of businessmen - active, young, creative people who are able to play a special role in the economy, business and society - has intensified. Youth entrepreneurship is essential in solving socio-economic problems, such as creating new jobs, reducing unemployment, creating competent employees. Expanding prospects and activating the development of youth entrepreneurship necessitates the use of its potential.
To achieve this goal, the problems and prospects of youth business are studied and suggestions for its further effective development are provided. Methods of abstract-logical substantiation of theoretical positions on a theme, economic research of dynamics of modern development of this kind of business, systematization of the factors influencing development of its competition in branch are used.
The article examines the formation and practical use of competitive advantages of youth entrepreneurship. The necessity of development and popularization of such kind of business as youth among the population of Ukraine is proved. Qualitative components of competitive advantages that form the image of the region and the country as a whole are substantiated. The components of the economic mechanism of ensuring the competitive advantages of youth entrepreneurship at the regional level, the need to increase its investment attractiveness, financial recovery, government support and legal regulation are revealed.
The proposed measures to increase competitiveness and ensure competitive advantages can be used in the development of regional programs for the development of youth entrepreneurship. The priorities of the economic mechanism of strategic development, which are the basis for the implementation of their socio-economic mission and building an effective business strategy, have also been identified.
Keywords: youth entrepreneurship; support of youth business; small and medium business; competitive advantages; competitiveness.
References
1. Libanova, E. Tsymbal, O. Yarosh, O. and Lisohor, L. (2016), " Transition to the labor market of Ukrainian youth: results of the international study "School-to-work transition surveys" in Ukraine in 2013 and 2015", Mizhnarodne biuro pratsi, available at: http://www.ilo.org/wcmsp5/groups/public/ed_emp/documents/publication/wcms_ 536293.pdf (Accessed 19 Oct 2020).
2. Zhdanov, I. O. (2017), Formuvannia ta realizatsiia derzhavnoi molodizhnoi polityky v Ukraini v umovakh detsentralizatsii [Formation and implementation of state youth policy in Ukraine in the conditions of decentralization], TOV «Ternohraf», Ternopil, Ukraine, P. 100.
3. . Didukh, O. O. (2016), "Sociological analysis of the problem of unemployment among Ukrainian youth", Hrani, vol. 5, pp. 68–75.
4. . Savyna, I. V. (2017), "Statistical analysis of economic activity and youth employment in Ukraine", Statystyka – instrument sotsialno-ekonomichnykh doslidzhen: zbirnyk naukovykh studentskykh prats, vol. 3, pp. 35–40.
5. Melnychenko, O. (2015), "Youth labor market of Ukraine: problems and prospects", Psykholohiia i suspilstvo, vol. 3, pp. 99–104.
6. Korpach, N. (2016), "The main directions of realization of the state youth policy in Ukraine: social and pedagogical aspect", Pedahohichnyi chasopys Volyni, vol. 2, pp. 30–34.
7. Piddubna, K. S. (2013), "The role of business education in the development of youth entrepreneurship", Mizhnarodnyi naukovyi forum: sotsiolohiia, psykholohiia, pedahohika, menedzhment, vol. 13, pp. 19–33.
8. Merzliak, A. (2016), "The mechanism of state support for youth self-employment: domestic practice and foreign experience", Derzhavne upravlinnia ta mistseve samovriaduvannia, vol. 4, pp. 73–80.
9. Kzhaklevska, E. (2013), Youth policy in Ukraine. Conclusions of the Council of Europe International Observer Team. Strasbourg: Council of Europe Publishing House, P. 192, available at: http://sdg.org.ua/images/.pdf (Accessed 19 Oct 2020).
10. Papadaki, Š., Novák, P., Dvorský, J. Attitude of university students to entrepreneurship. Economic Annals-XXI, 2017. Vol. 166, Rp. 100-104.
№ 11 2020
Дата публікації: 2020-11-27
Кількість переглядів: 8746