EnglishНа русском

Переглянути у форматі pdf

ОСОБЛИВОСТІ РОЗРОБКИ І ПРИЙНЯТТЯ СТРАТЕГІЧНИХ МАРКЕТИНГОВИХ РІШЕНЬ
О. В. Каут, Л. О. Аніщенко, І. П. Ясинський

DOI: 10.32702/2307-2105-2020.12.103

УДК: 339.138:67/68/

О. В. Каут, Л. О. Аніщенко, І. П. Ясинський

ОСОБЛИВОСТІ РОЗРОБКИ І ПРИЙНЯТТЯ СТРАТЕГІЧНИХ МАРКЕТИНГОВИХ РІШЕНЬ

Анотація

У процесі дослідження розглянуто особливості прийняття стратегічних маркетингових рішень, етапи розробки маркетингових рішень розглянуто критерії прийняття рішень в умовах антикризового виду управління. У нестабільних умовах кожен маркетинговий інструмент повинен оцінюватися з точки зору його ефективності для подальшої коригування плану маркетингових дій і уникнення повторних помилок, що неприпустимо в кризових умовах. Особливу увагу приділено обзору алгоритму прийняття маркетингових стратегічних рішень, що відрізняється від такого ж алгоритму в простому управлінні стабільними системами наявністю додаткових етапів і пріоритетами до деяких напрямках діяльності. Алгоритм може застосовуватися організаціями незалежно від галузі та сфери діяльності, що діють в умовах антикризового та арбітражного керування. Він дозволяє мінімізувати ризики на виході, так як механізм його дії, закладений в програмно-цільовому підході, дозволяє оцінювати ризики на кожному етапі прийнятого маркетингового рішення, з урахуванням ресурсних обмежень.

Ключові слова: маркетинг; прийняття рішень; стратегія; алгоритм; криза; ефективність.

Література

1. Качалов, И. По каким правилам играет кризис: прогноз на ближайшие десять лет / И. Качалов // Генеральный директор. - 2009. - № 10. - С. 50
2. Котлер, Ф. Маркетинг менеджмент. Экспресс-курс / Ф. Котлер, К.Л.Келлер. - СПб: Питер: Мир книг, 2007. – 480 с
3. Экономика России: Менеджмент и маркетинг / О.М. Особенков [и др.]. – М.: «Типография «Новости», 2010. - 922 с.
4. Асаул, А.Н. Теория и практика принятия решений по выходу организаций из кризиса / А. Н. Асаул, И. П. Князь, Ю. В. Коротаева; под ред. засл. Строит. РФ, д-ра экон. наук, проф. А.Н. Асаула. – СПб: АНО «ИПЭВ», 2007. -224 с.
5. Бандурин, А.В. Стратегический менеджмент организации / А.В.Бандурин, Б. А. Чуб // Корпоративный менеджмент (сайт). [Электронный ресурс]. - Режим доступа: http://www.cfin.ru/management/chub/03_1.shtml (дата обращения: 06.09.2014).
6. Коротков, Э.М. Антикризисное управление: учебник для бакалавров: [гриф УМО] / Э.М. Коротков. - Гос. ун-т управления. – М. : Юрайт, 2014. – 406 с.
7. Митерев, М. А. Программно-целевые методы планирования как инструмент государственного управления развитием социально экономических систем [Электронный ресурс] / М.А. Митерев //Электронное научное издание «Труды МЭЛИ: электронный журнал. – 2009. -№10. - Режим доступа: www.e-magazine.meli.ru/vipusk_10/128_v10_Miterev.doc
8. Кулагин, О.А. Принятие решений в организациях: учеб. пособие / О.А. Кулагин. - СПб., 2001. - 148 с.
9. Силов, В.Б. Принятие стратегических решений в нечеткой обстановке / В.Б. Силов. - М.: ИНПРО-РЕС, 1995. – 228 с.
10. Кочеткова, А.И. Основы управления в условия хаоса (неопределенности) / Кочеткова А.И. – М.: «Рид Групп», 2012. – 624 с.

O. Kaut, L. Anishchenko, I. Yasinsky

FEATURES OF DEVELOPMENT AND ACCEPTANCE OF STRATEGIC MARKETING DECISIONS

Summary

The role of marketing as a strategic tool is growing significantly and the strategic marketing approach is becoming especially relevant in the management of the organization in the global financial and economic crisis. In the management of organizations, marketing tools have long established themselves as an effective way to increase the efficiency of the organization. Marketing decisions should cover the whole complex of marketing and show the relationship of the results of these decisions to each other and to other business processes of the organization. This will help to see the complex of anti-crisis marketing, its impact on the internal and external environment of the organization and identify interdependent performance indicators
At the same time, the marketing component in strategic management is practically not paid attention. In the course of research the peculiarities of making strategic marketing decisions are considered, the stages of development of marketing decisions are considered the criteria of decision making in the conditions of anti-crisis type of management. The use of marketing tools to improve the effectiveness of strategic management in today's market is relevant and of considerable interest for further theoretical study and practical implementation, which determined the relevance of the chosen research topic. In volatile conditions, each marketing tool must be evaluated in terms of its effectiveness to further adjust the marketing plan and avoid repeated mistakes, which is unacceptable in a crisis. Particular attention is paid to the review of the algorithm of marketing strategic decisions, which differs from the same algorithm in the simple management of stable systems with the presence of additional stages and priorities for some areas of activity. The algorithm can be applied by organizations regardless of the industry and field of activity, operating in crisis and arbitration management. It allows you to minimize the risks at the exit, as the mechanism of its action, laid down in the program-target approach, allows you to assess the risks at each stage of the marketing decision, taking into account resource constraints.

Keywords: marketing; decision making; strategy; algorithm; crisis; efficiency.

References

1. Kachalov, I. (2009), "By what rules does the crisis play: forecast for the next ten years", General'nyj direktor, vol. 10, p. 50
2. Kotler, F. and Keller, K.L. (2007), Marketing menedzhment. Jekspress-kurs [Marketing management. Express course], Piter: Mir knig, SPb., Russia. P. 480.
3. Osobenkov, O.M. (2010), Jekonomika Rossii: Menedzhment i marketing [Economy of Russia: Management and Marketing], «Tipografija «Novosti», Moscow, Russia, P. 922.
4. Asaul, A.N. Knjaz', I. P. and Korotaeva, Ju. V. (2007), Teorija i praktika prinjatija reshenij po vyhodu organizacij iz krizisa [Theory and practice of decision-making on the exit of organizations from the crisis], ANO «IPJeV», SPb., Russia. P.224.
5. Bandurin, A.V. and Chub, B. A. "Strategic management of the organization", Korporativnyj menedzhment, [Online], available at: http://www.cfin.ru/management/chub/03_1.shtml (Accessed 6 Sept 2014).
6. Korotkov, Je.M. (2014), Antikrizisnoe upravlenie: uchebnik dlja bakalavrov: [grif UMO] [Anti-crisis management: textbook for bachelors], Gos. un-t upravlenija, Jurajt, Moscow, Russia, P. 406.
7. Miterev, M. A. (2009), "Target-oriented planning methods as a tool for state management of the development of social economic systems", Jelektronnoe nauchnoe izdanie «Trudy MJeLI: jelektronnyj zhurnal, vol. 10, [Online], available at: www.e-magazine.meli.ru/vipusk_10/128_v10_Miterev.doc
8. Kulagin, O.A. (2001), Prinjatie reshenij v organizacijah: ucheb. posobie [Decision making in organizations: textbook], SPb., Russia. P.148.
9. Silov, V.B. (1995), Prinjatie strategicheskih reshenij v nechetkoj obstanovke [Adoption of strategic decisions in a fuzzy environment], INPRO-RES, 1995. – Moscow, Russia, P. 228.
10. Kochetkova, A.I. (2012), Osnovy upravlenija v uslovija haosa (neopredelennosti) [Fundamentals of control in conditions of chaos (uncertainty)], «Rid Grupp», Moscow, Russia, P. 624.

№ 12 2020

Дата публікації: 2020-12-26

Кількість переглядів: 2300

Відомості про авторів

О. В. Каут

к. е. н., доцент, доцент кафедри менеджменту, Національна металургійна академія України, м. Дніпро

O. Kaut

PhD in Economics, Associate Professor, National Metallurgical Academy of Ukraine

ORCID:

0000-0002-0852-7769


Л. О. Аніщенко

старший викладач кафедри менеджменту, Національна металургійна академія України, м. Дніпро

L. Anishchenko

Senior Lecturer, National Metallurgical Academy of Ukraine

ORCID:

0000-0003-2993-7828


І. П. Ясинський

студент кафедри менеджменту, Національна металургійна академія України, м. Дніпро

I. Yasinsky

Student, National Metallurgical Academy of Ukraine

ORCID:

0000-0001-9021-4595

Як цитувати статтю

Каут О. В., Аніщенко Л. О., Ясинський І. П. Особливості розробки і прийняття стратегічних маркетингових рішень. Ефективна економіка. 2020. № 12. – URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=8447 (дата звернення: 25.01.2021). DOI: 10.32702/2307-2105-2020.12.103

Kaut, O., Anishchenko, L. and Yasinsky, I. (2020), “Features of development and acceptance of strategic marketing decisions”, Efektyvna ekonomika, [Online], vol. 12, available at: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=8447 (Accessed 25 Jan 2021). DOI: 10.32702/2307-2105-2020.12.103

Creative Commons License

Стаття розповсюджується за ліцензією
Creative Commons Attribution 4.0 Міжнародна.