DOI: 10.32702/2307-2105-2021.2.80
УДК: 33:339.5; 68:646.7:687.5
О. В. Шереметинська, К. С. Рогова
ОСОБЛИВОСТІ РЕАЛІЗАЦІЇ НОВОЇ ПРОДУКЦІЇ НА ЗОВНІШНІХ РИНКАХ КОСМЕТИЧНО-ФАРМАЦЕВТИЧНИМИ ПІДПРИЄМСТВАМИ
Анотація
В силу стрімкого розвитку косметично-фармацевтичної галузі за останні роки, вітчизняним виробникам продукції доводиться прикладати значних зусиль аби втриматись на міжнародному ринку. Для того, щоб не здавати позицій, а навпаки зростати, необхідно розвивати експортну діяльність підприємства, а саме розширювати асортимент шляхом виробництва нової продукції та просування її на закордонних ринках. У статті визначено значимість процесу реалізації продукції підприємствами-виробниками. Виокремлено передумови виведення нової продукції на зовнішні ринки. Наведено етапи процесу реалізації продукції. Визначено вимоги щодо просування косметичної продукції на міжнародних ринках, а також виділено основні критерії щодо її перевезення до пункту призначення. Розглянуто ризики та проблеми, які можуть виникати при доставці вантажу.
Ключові слова: нова продукція; реалізація; експорт; зовнішньоекономічна діяльність; процес виведення; косметика; підприємство.
Література
1. Могилова А. Ю., Головко А. В., «Стратегія виведення нового товару на ринок» [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.vestnikdnu.com.ua/archive/201263/139-147.html
2. Торгово-промислова палата України (2017), «Експертна думка» [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://ucci.org.ua/press-center/expert-opinion/oksana-berezniak-pri-organizatsiyi-eksportu-pitannia-logistiki-krashche-doruchiti-logistichnomu-operatoru-iakii-uzhe-pozitivno-sebe-zarekomenduvav-na-rinku
3. Чепець О.Г., Клочко К. Ю. (2017), «Особливості організації обліку процесу реалізації продукції», Ефективна економіка №1, [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.economy.nayka.com.ua
O. Sheremetynska, K. Rohova
FEATURES OF NEW PRODUCT SALE ON THE FOREIGN MARKETS BY COSMETIC AND PHARMACEUTICAL ENTERPRISES
Summary
Due to the rapid development of the cosmetics and pharmaceutical industry in recent years, domestic manufacturers have to make significant efforts to stay on the international market. In order not to give up positions, but on the contrary to grow, it is necessary to develop the export activities of the company. Today, exports are an integral part of the activities of domestic manufacturers. Therefore, it is advisable to constantly follow modern trends. There are certain approaches and methods of development of export activity of the enterprise. One of the main strategic guidelines of the company is to expand the range of products. An enterprise that is trying to develop an effective strategy for output new products on international markets must take into account a significant number of factors and make a large number of management decisions regarding the forms of choice and presence in foreign markets. There are a number of problems and questions regarding the effective output of the novelty to foreign markets in the process of planning. When output new products to international markets, first of all, it is necessary to assess the effectiveness of marketing activities. The effectiveness of product promotion mainly depends on the professionalism of specialists who deal with it. The article identifies the importance of the process of selling products by manufacturers. The preconditions for output new products to foreign markets are highlighted. The stages of the product sales process are given. The requirements for the sales of cosmetic products on international markets are defined, as well as the basic criteria for its transportation to the destination. The risks and problems that may arise during the delivery of goods are considered. The list of obtaining the necessary documentation for cosmetic products and hygiene products is determined. Clear formulation of goals, definition of resources and budget for their achievement, conducting a comprehensive analysis and research will contribute to the greatest efficiency of foreign economic activity of enterprises.
Keywords: new products; sales; export; foreign economic activity; output; cosmetics; enterprises.
References
1. Mohylova A. Yu., Holovko A. V., “Strategy for output a new product to market”, available at: http://www.vestnikdnu.com.ua/archive/201263/139-147.html (Accessed 17 January 2021).
2. Torhovo-promyslova palata Ukrainy (2017), “Ekspertna dumka”, available at: https://ucci.org.ua/press-center/expert-opinion/oksana-berezniak-pri-organizatsiyi-eksportu-pitannia-logistiki-krashche-doruchiti-logistichnomu-operatoru-iakii-uzhe-pozitivno-sebe-zarekomenduvav-na-rinku (Accessed 5 February 2021).
3. Chepets' O.H., Klochko K. Yu. (2017), “Features of organization of the accounting of the products sales process”, Efektyvna ekonomika №1, [Online], available at: http://www.economy.nayka.com.ua/ (Accessed 10 January 2013).
№ 2 2021
Дата публікації: 2021-02-26
Кількість переглядів: 5887