EnglishНа русском

Переглянути у форматі pdf

ПІДХОДИ ДО ФОРМУВАННЯ АУТЕНТИЧНОЇ СИСТЕМИ СТРАТЕГІЧНОГО УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВОМ
А. М. Безус, П. І. Безус, Н. В. Сичова

DOI: 10.32702/2307-2105-2021.4.72

УДК: 332

А. М. Безус, П. І. Безус, Н. В. Сичова

ПІДХОДИ ДО ФОРМУВАННЯ АУТЕНТИЧНОЇ СИСТЕМИ СТРАТЕГІЧНОГО УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВОМ

Анотація

У статті розглянуті різні поняття стратегічного управління відповідно до процесного, цільового та систематичних підходів і сформульоване власне тлумачення даної категорії. Наведені елементи процесу стратегічного управління за поглядами вчених і подана нова його інтерпретація. Сформовано бачення на систему стратегічного управління підприємством як процесу, що і узагальнено в єдиному визначенні.
Щоб зайняти стійкі позиції на ринку в майбутньому, підприємство повинно мати бездоганно налагоджену і діючу систему стратегічного управління.Підприємство прагне не просто виживати, а й отримувати постійно зростаючий прибуток та збільшувати свою ринкову частку. Досягти цього неможливо спираючись лише на операційну діяльність підприємства, тому виникає потреба в стратегічному управлінні як гаранту майбутніх позитивних зрушень.
Постійно зростаюча кількість конкурентів на ринку вимагає прораховувати стратегічні альтернативи на майбутнє, для чого кожне підприємство вимушене розробляти власну систему стратегічного управління.
Кожне підприємство намагається віднайти новий рецепт для більш ефективної роботи, спираючись на минулий досвід, сучасні дослідження та намагаючись прорахувати власні стратегічні позиції на майбутнє. Лише сформувавши чітке бачення власної аутентичної стратегії, управління нею та всією системою, підприємство матиме шанс досягти позитивного економічного ефекту та збільшити свою частку ринку в майбутньому. Саме тому актуальність питання щодо визначення основних характеристик індивідуальної системи стратегічного управління підприємством для будь-якого суб’єкта господарювання неможливо перебільшити.
Система стратегічного управління підприємством є досить складною, а тому потребує значної кількості ресурсів та витрат часу для розробки, впровадження та контролю на підприємствах. Однак, в сучасних умовах жорсткої конкуренції та невизначеності на підприємствах всіх рівнів необхідно створювати індивідуальну систему стратегічного управління, яка зможе забезпечити безумовний успіх підприємству в довгостроковій перспективі.

Ключові слова: стратегічне управління; система стратегічного управління; процес стратегічного управління; система стратегічного управління підприємством.

Література

1. Ансофф И. Стратегическое управление/ И.Ансофф: сокр.пер.с англ./науч.ред. и авт.предисл. Л.И.Евенко.- М.: Экономика, 1989.– 519 с.
2. Томпсон А. Стратегический менеджмент. Искусство разработки и реализации/ А.Томпсон, Дж. Стрикленд– М.: Юнити, 1998.– 576 с.
3. Портер М. Международная конкуренция / М. Портер; пер. с англ. – М.: Международные отношения, 1993. – 896 с.
4. Виханский О.С., Наумов А. И. Менеджмент: Учебник. — 3-е изд. — М.: Гардарики, 2003. — 528 с.:
5. Шершньова З.Є.Стратегічне управління : навч.-метод. посібник / З.Є. Шершньова, С.В. Оборська, Ю.М. Ратушний. – К. : КНЕУ, 2001. – 232 с.
6. Попов С.А. Стратегическое управление: 17 модульная программа для менеджеров «Управление развитием организации». Модуль 4/ С.А.Попов– М.: ИНФРА-М, 2010.– 304с.
7. Мізюк Б. М. Стратегічне управління: [підручник] / Б. М. Мізюк. – [2-евид., переробл. ідоповн.]. – Львів :Магнолія плюс, 2006. – 392 с.
8. Мескон М. Основы менеджмента / М. Мескон, М. Альберт, Ф. Хедоури. – М. : Дело, 1992. – 700 с
9. Коробейников О.Л. Стратегическое поведение: от разработки до реализации / О.Л. Коробейников, В.Ю. Колесов, А.А. Трифилова // Менеджмент в Росии и за рубежом. – 2002. – No 3. – С. 46–50.
10. Друкер П. Як забезпечити успіх у бізнесі: новаторство і підприємництво. Пер. з англ / Петер Друкер. - К.: Україна, 2004.- 241 с.

A. Bezus, P. Bezus, N. Sychova

APPROACHES TO THE FORMATION OF AN AUTHENTIC SYSTEM OF STRATEGIC ENTERPRISE MANAGEMENT

Summary

The article considers different notions of strategic management according to process, target and systematic approaches and the actual interpretation of this category is formulated. The elements of the strategic management process are presented in terms of the views of scientists and a new interpretation is provided. A vision for the system of strategic management of the enterprise as a process is formed and summarized in a single definition.
To take a stable position in the market in the future, the company must have a well-established and operational system of strategic management. The company seeks not only to survive, but also to receive ever-increasing profits and increase its market share. It is impossible to achieve this based only on the operating activities of the enterprise, so there is a need for strategic management as a guarantor of future positive changes.
The ever-increasing number of competitors in the market requires the calculation of strategic alternatives for the future, for which each company is forced to develop its own system of strategic management.
Each company tries to find a new recipe for more effective work, based on past experience, current research and trying to calculate their own strategic positions for the future. Only by forming a clear vision of its own authentic strategy, management and the entire system, the company will have a chance to achieve a positive economic effect and increase its market share in the future. That is why the relevance of the question of determining the main characteristics of the individual system of strategic management of the enterprise for any business entity cannot be exaggerated.
The system of strategic management of the enterprise is quite complex, and therefore requires a significant amount of resources and time to develop, implement and control enterprises. However, in today's conditions of fierce competition and uncertainty in enterprises of all levels, it is necessary to create an individual system of strategic management that can ensure the unconditional success of the enterprise in the long run.

Keywords: strategic management; strategic management system; strategic management process; strategic enterprise management system.

References

1. Ansoff, I. (1989), Strategicheskoye upravleniye [Strategic management], Ekonomika, Moscow, Russia.
2. Thompson, A. and Strickland, J. (1998), Strategicheskiy menedzhment. Iskusstvo razrabotki i realizatsii [Strategic management. The art of design and implementation], Unity, Moscow, Russia.
3. Porter, M. (1993), Mezhdunarodnaya konkurentsiya [International competition], International relations, Moscow, Russia.
4. Vikhanskiy, O.S. and Naumov, A.I. (2003), Menedzhment: Uchebnik [Management: Textbook], 3rd ed, Gardariki, Moscow, Russia.
5. Shershneva, Z.E. Oborska, S.V. and Ratushnyi, Yu.M. (2001), Stratehichne upravlinnya : navch.-metod. Posibnyk, [Strategic Management: teaching method. Manual], KNEU, Kyiv, Ukraine.
6. Popov, S.A. (2010), Strategicheskoye upravleniye: 17 modul'naya programma dlya menedzherov «Upravleniye razvitiyem organizatsii». Modul' 4 [Strategic management: 17 modular program for managers "Management of the development of the organization." Module 4] , INFRA, Moscow, Russia.
7. Mizyuk, B.M. (2006), Stratehichne upravlinnya: pidruchnyk [ Strategic management: textbook], 2rd ed, Magnolia Plus, Lviv, Ukraine.
8. Mescon, M. Albert, M. and Hedouri, F. (1992), Osnovy menedzhmenta [Fundamentals of management], Delo, Moscow, Russia.
9. Korobeynikov, O.L. Kolesov, V.Yu. and Trifilova, A.A. (2002), “Strategic behavior: from development to implementation”, Menedzhment v Rosii i za rubezhom, vol. 3, pp. 46-50.
10. Drucker, P. (2004), Yak zabezpechyty uspikh u biznesi: novatorstvo i pidpryyemnytstvo [How to ensure business success: innovation and entrepreneurship], Ukraine, Kyiv, Ukraine.

№ 4 2021

Дата публікації: 2021-04-29

Кількість переглядів: 2737

Відомості про авторів

А. М. Безус

к. т. н., доцент, доцент кафедри менеджменту,Київський національний торговельно-економічний університет, м. Київ

A. Bezus

PhD in Technical Sciences, Associate Professor, Associate Professor of the Department of Management, Kyiv National University of Trade and Economics, Kyiv

ORCID:

0000-0002-0110-8369


П. І. Безус

к. е. н., доцент, доцент кафедри менеджменту та міжнародних економічних відносин, Таврійський національний університет імені В.І.Вернадського, м. Київ

P. Bezus

PhD in Economics, Associate Professor, Associate Professor of the Department of Management and International Economic Relations, V. Vernadsky Tavria National University, Kyiv

ORCID:

0000-0002-3348-7228


Н. В. Сичова

к. е. н., доцент, доцент кафедри менеджменту,Київський національний торговельно-економічний університет, м. Київ

N. Sychova

PhD in Economics, Associate Professor, Associate Professor of the Department of Management, Kyiv National University of Trade and Economics, Kyiv

ORCID:

0000-0002-8492-2605

Як цитувати статтю

Безус А. М., Безус П. І., Сичова Н. В. Підходи до формування аутентичної системи стратегічного управління підприємством. Ефективна економіка. 2021. № 4. – URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=8772 (дата звернення: 18.08.2022). DOI: 10.32702/2307-2105-2021.4.72

Bezus, A., Bezus, P. and Sychova, N. (2021), “Approaches to the formation of an authentic system of strategic enterprise management”, Efektyvna ekonomika, [Online], vol. 4, available at: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=8772 (Accessed 18 Aug 2022). DOI: 10.32702/2307-2105-2021.4.72

Creative Commons License

Стаття розповсюджується за ліцензією
Creative Commons Attribution 4.0 Міжнародна.