DOI: 10.32702/2307-2105-2021.5.7
УДК: [339.138 (075.8)]
Д. В. Крилов, І. М. Дашко, Л. А. Бехтер
ПРИНЦИПИ ЛОГІСТИКИ ТА МАРКЕТИНГУ В УПРАВЛІННІ ЛЮДСЬКИМИ РЕСУРСАМИ В ФОРМУВАННІ МОТИВАЦІЇ ПРАЦІ ТА ЦІНОУТВОРЕННЯ НА ПІДПРИЄМСТВІ
Анотація
У даній статті визначено, що логістичне управління органічно пов'язане з теорією і практикою маркетингу та логістики, тобто ув'язкою виробництва і реалізації товарів з реальним платоспроможним попитом покупців, стимулюванням реалізації шляхом реклами товарів, гнучкої політики цін і торгових націнок (знижок), пошуком нових сфер діяльності для отримання доходів тощо. Проаналізовано принципи маркетингової логістики. Обгрунтовано, що прискорення темпів економічного зростання призводить до соціальної напруги і зумовлює пошуки нової парадигми розвитку. Проаналізовано ефективність трудового потенціалу, що визначається виходячи з поставлених цілей як функція досягнутих результатів і витрачених на це ресурсів. Обгрунтовано, що ефективність використання трудового потенціалу необхідно розглядати в двох площинах: по-перше, як ефективність роботи безпосередньо персоналу підприємства і, по-друге, з позицій ефективності управління формуванням і реалізацією трудового потенціалу. Проаналізовано, що маркетинг людських ресурсів передбачає виділення певної специфічної діяльності служби управління, причому ця діяльність щодо відособлена від інших напрямків роботи кадрової служби. Досліджено, що цінові рішення в умовах ринку слід розробляти у залежності від цілей і завдань підприємства на тривалу перспективу.
Ключові слова: Маркетинг; логістика; товар; покупці; потпит; виробництво; реалізація; трудові ресурси; ; продуктивність праці; мотивація праці; ціноутворення.
Література
1. Балик У. О. Колісник М. В. маркетингові та фінансові аспекти ціноутворення. Маркетинг і логістика в системі менеджменту : тези доповідей XІІI Міжнародної науково-практичної конференції. Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2020. С. 11-13.
2. Дашко І. М., Сатановська Г. О. Розвиток соціального маркетингу в Україні. Наукові здобутки на шляху до вдосконалення результативності політики економічного зростання: збірник тез наукових робіт учасників Всеукраїнської науково-практичної конференції (м. Одеса, 12-13 січня 2018 р.). ГО «Центр економічних досліджень та розвитку». Одеса : ЦЕДР, 2018. С. 93-96.
3. Маркетинг людських ресурсів. URL: https://stud.com.ua/958/menedzhment/marketing_lyudskih_resursiv
4. Обуховська К. І. Сутність маркетингу персоналу в системі управління персоналом. URL: http://www.repository.hneu.edu.ua/bitstream/123456789/1208/1/Обуховська%20К%20.І.%20Сутність%20маркетингу%20персоналу%20в%20системі%20управління%20персоналом.pdf
5. Поканевич Ю. В. Управління, як складна багатовимірна категорія. URL: http://eztuir.ztu.edu.ua/2185/1/44.pdf
6. Савенкова Т. Маркетинг персоналу в інноваційно-інвестиційному середовищі. Проблеми теорії й практики управління. 2006. № 11. С. 108-116.
7. Сидор І. П. Взаємозв’язок податків на споживання та цін в умовах ринкової економіки. URL: http://dspace.wunu.edu.ua/bitstream/316497/12461/1/Взаємозв.pdf
8. Ткачук Г. Ю. Проблеми методології та оцінки. Підприємництво, торгівля та біржова діяльність. 2015. URL : http://pbo.ztu.edu.ua
9. Хаджинова О. В. Логістична стратегія управління витратами великого багатопрофільного промислового підприємства: автореф. дис. канд. екон. наук : спец. 08.06.01 «Економіка, організація і управління підприємствами». Донецьк, 2006. 23 с.
10. Череп А. В., Дашко І. М. Методичні підходи до оцінки ефективності використання трудового потенціалу підприємств. Агросвіт. 2012. № 15. С. 48-50.
D. Krylov, I. Dashko, L. Bekhter
PRINCIPLES OF LOGISTICS AND MARKETING IN HUMAN RESOURCE MANAGEMENT IN THE FORMATION OF WORK MOTIVATION AND PRICING IN THE ENTERPRISE
Summary
This article defines that logistics management is organically linked to the theory and practice of marketing and logistics, ie linking the production and sale of goods with real effective customer demand, stimulating sales through advertising of goods, flexible pricing and trade margins (discounts), search for new areas of activity to generate income, etc. The principles of marketing logistics are analyzed. It is substantiated that the acceleration of economic growth leads to social tension and leads to the search for a new paradigm of development. The efficiency of labor potential is analyzed, which is determined based on the set goals as a function of the achieved results and resources spent on it. It is substantiated that the efficiency of labor potential should be considered in two areas: first, as the efficiency of work directly to the staff of the enterprise and, secondly, from the standpoint of effective management of the formation and implementation of labor potential. It is analyzed that the marketing of human resources involves the allocation of certain specific activities of the management service, and this activity is relatively separate from other areas of human resources. It is investigated that price decisions in the market conditions should be developed depending on the purposes and tasks of the enterprise for the long run. It is substantiated that decision-making on marketing pricing in the enterprise is associated with a variety of goals. It is analyzed that different organizations attach more importance to one goal and less to another, but in most cases the price is set taking into account several goals, and the complexity of the pricing process is the result of several factors, such as pricing interaction with other elements of the marketing complex. , the impact of pricing on the financial aspects of the organization.
Keywords: Marketing; logistics; goods; buyers; demand; production; sales; labor resources;; labor productivity; labor motivation; pricing.
References
1. Balyk, U. O. and Kolisnyk, M. V. (2020), “Marketing and financial aspects of pricing”, Tezy dopovidei XIII Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii. [Abstracts of the XIII International Scientific and Practical Conference], Marketynh i lohistyka v systemi menedzhmentu [Marketing and logistics in the management system] Vydavnytstvo Lvivskoi politekhniky, Lviv, Ukraine, pp. 11-13.
2. Dashko, I. M. and Satanovska, H. O. (2018), “Development of social marketing in Ukraine”, Zbirnyk tez naukovykh robit uchasnykiv Vseukrainskoi naukovo-praktychnoi konferentsii [A collection of abstracts of scientific papers of the participants of the All-Ukrainian scientific-practical conference], Naukovi zdobutky na shliakhu do vdoskonalennia rezultatyvnosti polityky ekonomichnoho zrostannia [Scientific achievements on the way to improving the effectiveness of economic growth policy], (Odessa, January 12-13, 2018), HO «Tsentr ekonomichnykh doslidzhen ta rozvytku». Odesa, Ukraine, pp. 93-96.
3. Human resources marketing, available at: https://stud.com.ua/958/menedzhment/marketing_lyudskih_resursiv (Accessed 13 May 2021).
4. Obukhovska, K. I. “The essence of personnel marketing in the personnel management system”, available at: http://www.repository.hneu.edu.ua/bitstream/123456789/1208/1/Obukhovska%20K%20.I.%20Sutnist%20marketynhu%20personalu%20v%20systemi%20upravlinnia%20personalom.pdf (Accessed 13 May 2021).
5. Pokanevych, Yu. V. “Management as a complex multidimensional category”, [Online], available at: http://eztuir.ztu.edu.ua/2185/1/44.pdf (Accessed 13 May 2021).
6. Savenkova, T. (2006), “Personnel marketing in the innovation and investment environment”, Problemy teorii y praktyky upravlinnia, vol. 11, pp. 108-116.
7. Sydor, I. P. “The relationship between consumption taxes and prices in a market economy”, available at: http://dspace.wunu.edu.ua/bitstream/316497/12461/1/Vzaiemozv.pdf (Accessed 13 May 2021).
8. Tkachuk, H. Yu. (2015), “Problems of methodology and evaluation. Entrepreneurship, trade and exchange activities”, available at: http://pbo.ztu.edu.ua (Accessed 13 May 2021).
9. Khadzhynova, O. V. (2006), “Logistic strategy of cost management of a large multidisciplinary industrial enterprise”, Ph.D. Thesis, 08.06.01 «Ekonomika, orhanizatsiia i upravlinnia pidpryiemstvamy». Donetsk, Ukraine, P. 23.
10. Cherepб A. V. and Dashko, I. M. (2012), “Methodical approaches to assessing the effectiveness of the use of labor potential of enterprises”, Agrosvit, vol. 15. pp. 48-50.
№ 5 2021
Дата публікації: 2021-05-27
Кількість переглядів: 10357