EnglishНа русском

Переглянути у форматі pdf

ВИЗНАЧЕННЯ ПРОБЛЕМ РОЗВИТКУ ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННОГО БІЗНЕСУ НА ОСНОВІ ФІНАНСОВО-СТАТИСТИЧНОЇ ЗВІТНОСТІ
Н. В. Якименко-Терещенко, Н. М. Побережна, Жань Хо

DOI: 10.32702/2307-2105-2021.6.11

УДК: 338.48

Н. В. Якименко-Терещенко, Н. М. Побережна, Жань Хо

ВИЗНАЧЕННЯ ПРОБЛЕМ РОЗВИТКУ ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННОГО БІЗНЕСУ НА ОСНОВІ ФІНАНСОВО-СТАТИСТИЧНОЇ ЗВІТНОСТІ

Анотація

Реалії, в яких опинились суб’єкти готельно-ресторанного бізнесу, вимагають від них вміння правильно ідентифікувати та оцінювати поточний стан, тенденції подальшого розвитку, а також розробляти ефективні стратегічні управлінські рішення, реалізовувати тактичні дії щодо адаптації до мінливих та складних умов зовнішнього середовища. Стаття присвячена дослідженню стану, результатів функціонування, а також визначенню різнорівневих управлінських заходів щодо подальшого розвитку суб’єктів готельно-ресторанного бізнесу. Увага була приділена дослідженню фінансової результативності їх діяльності в період пандемії, змінам їх кількісного складу, а також зв’язку виявленої негативної динаміки зі змінами показників споживання та витрат домашніх господарств в Україні. Виокремлено проблеми суб’єктів готельно-ресторанного бізнесу, а також акцентовано увагу на ключовому значенні підтримки та стимулювання розвитку даної сфери діяльності на макрорівні.

Ключові слова: готельно-ресторанний бізнес; розвиток; управління; звітність; туризм.

Література

1. Туристичний барометр України / Національна туристична організація України. 2020. URL: http://www.ntoukraine.org/strategies_ua.html (дата звернення 10.06.2021).
2. Гакова М. В. Управління підприємствами готельно-ресторанного господарства: сутність та специфіка. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Міжнародні економічні відносини та світове господарство. Ужгород, 2017. №13. Ч.1. С 55–60.
3. Організація готельного господарства: навч.-метод. посіб. / О.І. Коркуна та ін. Львів : Добра справа, 2019. 224 с.
4. Батьковець Г. А., Батьковець Н. О. Ефективність інформаційної підтримки управлінської взаємодії підприємств готельного бізнесу Вісник Львівського торговельно-економічного університету. Економічні науки. 2016. Вип.51. C.182-187. URL: https://tourlib.net/statti_ukr/batkovec4.htm (дата звернення 10.06.2021).
5. Завідна Л. Д. Готельний бізнес: стратегії розвитку : монографія. Київ : Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2017. 600 с.
6. Корж Н. В., Онищук Н. В. Вплив пандемії COVID-19 на готельну галузь. Економічний простір, 2020. №156. С. 140–143. URL: http://www.prostir.pdaba.dp.ua/index.php/journal/article/view/552/535 (дата звернення 11.06.2021).
7. Рябенька М. О. Оцінка якості послуг у готелях і ресторанах. Причорноморські економічні студії. 2020. Вип.52. Ч.2. C.46–51. URL: https://tourlib.net/statti_ukr/ryabenka2.htm (дата звернення 11.06.2021).
8. Александрова В.О. Визначення чинників та їх вплив на розвиток готельно-ресторанного бізнесу. Вісник Національного технічного університету «Харківський політехнічний інститут». Економічні науки. Харків : НТУ «ХПІ», 2017. № 45 (1266). С. 89–92. URL: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/33904 (дата звернення 11.06.2021).
9. Берещак В. Як COVID-19 змінить готельний бізнес в Україні. The Page. Ексклюзів : веб-сайт. URL: https://thepage.ua/ua/exclusive/oglyad-rinku-goteliv-sho-vidbuvayetsya-z-gotelyami-v-ukrayini (дата звернення 11.06.2021).
10. Колективні засоби розміщування (2011-2019). Державна служба статистики України : веб-сайт. URL: http://www.ukrstat.gov.ua (дата звернення 12.06.2021).
11. Чистий прибуток (збиток) підприємств за видами економічної діяльності за 2020 рік. Державна служба статистики України : веб-сайт. URL: http://www.ukrstat.gov.ua (дата звернення 12.06.2021).
12. Національна економічна стратегія на період до 2030 року : постанова міністрів України від 03 березня 2021 р. №719. URL: https://www.kmu.gov.ua/
npas/pro-zatverdzhennya-nacionalnoyi-eko-a179 (дата звернення 12.06.2021).
13. Приймак Н. С., Ніколайчук О. А., Олініченко І. В. Розвиток підприємств готельно-ресторанного бізнесу Дніпропетровської області та напрямки ефективної організації готельного господарства регіону. Економічний вісник, 2020. №4. С. 118–125. URL: https://doi.org/10.33271/ebdut/72.118 (дата звернення 12.06.2021).

N. Yakimenko-Tereschenko, N. Poberezhna, Ran Huo

IDENTIFY THE DEVELOPMENT PROBLEMS OF THE HOTEL AND RESTAURANT BUSINESS THROUGH FINANCIAL AND STATISTICAL REPORTING

Summary

The realities in which the subjects of the hotel and restaurant business find themselves require from them the ability to correctly identify and assess the current state, trends for further development, as well as develop effective strategic management decisions, implement tactical actions to adapt to changing and difficult environmental conditions. The article is devoted to the study of the state, the results of functioning, as well as the definition of multi-level management measures for the further development of the subjects of the hotel and restaurant business. A study of the financial performance of their activities during a pandemic, changes in their quantitative composition, as well as the relationship of the identified negative dynamics with changes in consumption and household expenditures in Ukraine was carried out.
Analysis of statistical data grouped by financial and statistical reporting of enterprises of the hotel and restaurant and tourism business indicates a steady trend of reducing infrastructure tourism resources and the presence of a number of problems in the field of hotel and restaurant business, was strengthened by quarantine restrictions. The problems of the subjects of the hotel and restaurant business are highlighted, and focused on the key importance of supporting and stimulating the development of this area of activity at the macro level. At the macro level, it is necessary to implement strategic measures: develop a market ecosystem and public-private partnership, create a mechanism and conditions for attracting investment, provide sustainable financial support for hospitality, implement a mechanism for state support of innovative projects in hospitality. At the micro level, it is necessary to: diversify the provision of services by enterprises in terms of assortment and price; improve the quality of services, bring them up to European standards; improve the efficiency of organizing business processes in the hotel and restaurant business; use marketing concepts as a central management tool for hospitality establishments; сonstantly develop staff; integrate the Internet into the formation of consumer preferences and behavior; introduce innovations and innovative technologies that contribute to attracting new customers, maximizing sales, gaining guest confidence and creating a positive image of the enterprise.

Keywords: hotel and restaurant business; development; management; reporting; tourism.

References

1. Natsional'na turystychna orhanizatsiia Ukrainy (2020), “Tourist barometer of Ukraine”, available at: http://www.ntoukraine.org/strategies_ua.html (Accessed 10 June 2021)
2. Hakova, M.V. (2017), “Management of hotel and restaurant enterprises: essence and specifics”, Naukovyj visnyk Uzhhorods'koho natsional'noho universytetu. Mizhnarodni ekonomichni vidnosyny ta svitove hospodarstvo, vol. 13, рр.55–60.
3. Korkuna, O.I. and others (2019), Orhanizatsiia hotel'noho hospodarstva [Organization of the hotel industry], Dobra sprava, L'viv, Ukraine.
4. Bat'kovets', H.A. and Bat'kovets', N.O. (2016), “Effectiveness of information support of managerial interaction of hotel business enterprises”, Visnyk L'vivs'koho torhovel'no-ekonomichnoho universytetu, Ekonomichni nauky, vol. 51, рр. 182–187, available at: https://tourlib.net/statti_ukr/batkovec4.htm (Accessed 10 June 2021).
5. Zavidna, L.D. (2017), Hotel'nyj biznes: stratehii rozvytku [Hotel business: development strategies], Kyiv. nats. torh.-ekon. un-t, Kyiv, Ukraine.
6. Korzh, N.V. and Onyschuk, N.V. (2020), “Impact of the COVID-19 pandemic on the hotel industry”, Ekonomichnyj prostir, vol. 156, рр. 140–143, available at: http://www.prostir.pdaba.dp.ua/index.php/journal/article/view/552/535 (Accessed 11 June 2021).
7 Riaben'ka, M.O. (2020), “Evaluation of the quality of services in hotels and restaurants”, Prychornomors'ki ekonomichni studii, vol. 52, no. 2, рр. 46–51, available at: https://tourlib.net/statti_ukr/ryabenka2.htm (Accessed 11 June 2021).
8 Aleksandrova, V.O. (2017), “Identification of factors and their impact on the development of hotel and restaurant business”, Visnyk Natsional'noho tekhnichnoho universytetu «Kharkivs'kyj politekhnichnyj instytut». Ekonomichni nauky, vol. 45 (1266), рр. 89–92, available at: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/33904 (Accessed 11 June 2021).
9. Bereschak, V. (2020), “How COVID-19 will change the hotel business in Ukraine”, The Page. Ekskliuziv, available at: https://thepage.ua/ua/exclusive/oglyad-rinku-goteliv-sho-vidbuvayetsya-z-gotelyami-v-ukrayini (Accessed 11 June 2021).
10. State Statistics Service of Ukraine (2020), “Collective accommodation facilities (2011-2019)”, available at: http://www.ukrstat.gov.ua (Accessed 12 June 2021).
11. State Statistics Service of Ukraine (2020), “Net profit (loss) of enterprises by type of economic activity for 2020“, available at: http://www.ukrstat.gov.ua (Accessed 12 June 2021).
12. Cabinet of Ministers of Ukraine (2021), “National economic strategy for the period up to 2030”, available at: www.kmu.gov.ua/npas/pro-zatverdzhennya-nacionalnoyi-eko-a179 (Accessed 12 June 2021).
13. Pryjmak, N.S. Nikolajchuk, O.A. and Olinichenko, I.V. (2020), “Development of enterprises of hotel and restaurant business of Dnipropetrovsk region and directions of effective organization of hotel economy of the region”, Ekonomichnyj visnyk, vol. 4, рр. 118–125, available at: https://doi.org/10.33271/ebdut/72.118 (Accessed 12 June 2021).

№ 6 2021

Дата публікації: 2021-06-28

Кількість переглядів: 5871

Відомості про авторів

Н. В. Якименко-Терещенко

д. е. н, професор, завідувач кафедри бізнес-аналітики, обліку та готельно-ресторанної справи, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»

N. Yakimenko-Tereschenko

Doctor of Economic Sciences, Professor, National Technical University «Kharkiv Polytechnic Institute»

ORCID:

0000-0003-2927-7989


Н. М. Побережна

к. е. н, доцент, доцент кафедри бізнес-аналітики, обліку та готельно-ресторанної справи, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»

N. Poberezhna

PhD in Economics, Associate Professor, National Technical University «Kharkiv Polytechnic Institute»

ORCID:

0000-0001-8186-2216


Жань Хо

аспірант кафедри бізнес-аналітики, обліку та готельно-ресторанної справи, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»

Ran Huo

Postgraduate student, National Technical University «Kharkiv Polytechnic Institute»

ORCID:

0000-0001-8802-289

Як цитувати статтю

Якименко-Терещенко Н. В., Побережна Н. М., Хо Жань Визначення проблем розвитку готельно-ресторанного бізнесу на основі фінансово-статистичної звітності. Ефективна економіка. 2021. № 6. – URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=8966 (дата звернення: 20.04.2024). DOI: 10.32702/2307-2105-2021.6.11

Yakimenko-Tereschenko, N., Poberezhna, N. and Huo, Ran (2021), “Identify the development problems of the hotel and restaurant business through financial and statistical reporting”, Efektyvna ekonomika, [Online], vol. 6, available at: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=8966 (Accessed 20 Apr 2024). DOI: 10.32702/2307-2105-2021.6.11

Creative Commons License

Стаття розповсюджується за ліцензією
Creative Commons Attribution 4.0 Міжнародна.