EnglishНа русском

Переглянути у форматі pdf

ОЦІНКА ВАРТОСТІ РЕКЛАМИ СТРАХОВИХ КОМПАНІЙ
Л. В. Шірінян, А. П. Сідерова

DOI: 10.32702/2307-2105-2022.1.10

УДК: 368: 659.1.03

Л. В. Шірінян, А. П. Сідерова

ОЦІНКА ВАРТОСТІ РЕКЛАМИ СТРАХОВИХ КОМПАНІЙ

Анотація

Сьогодні складно уявити успішну діяльність будь-якої компанії без добре організованого маркетингу і належного рівня рекламного просування продуктів. Роль реклами у діяльності підприємства стала ключовим моментом сучасної торгівлі. Якщо вимкнути цей основний елемент, то компанії перестануть удосконалювати свою діяльність, слідкувати за новими тенденціями та розробляти нові страхові продукти для населення. Конкуренція у світі бізнесу піде на спад, що відобразиться на кількості та якості страхових послуг.
Завдяки рекламі можна сформувати та зміцнити позитивне уявлення споживача про якість та цінні властивості товарів та послуг. Головна функція реклами - переконати потенційного клієнта у необхідності його придбання. Вона постає як джерело інформації та фактор психологічного впливу на потенційних споживачів. Інакше кажучи, реклама впливає на попит та може управляти ним.
Як свідчать результати численних досліджень, ставлення до страхових компаній та їх послуг у більшості населення України, здебільшого, не є позитивним. Одним з основних недоліків роботи компаній з фізичними особами є невисокий рівень поінформованості про страхування, а також про позитивні сторони наявних страхових продуктів. Одним з етапів покращення загального рівня страхової культури та поінформованості населення є проведення заздалегідь спланованої рекламної кампанії щодо видів та форм страхування, що приведе до зниження недовіри до страхових компаній. При цьому перевагу, насамперед, одержать страховики, які першими побачать перспективи цілеспрямованого впливу на свідомість людей, оскільки лояльність клієнтів стосовно певної страхової компанії нині практично відсутня.
Проте, для більшості українських страховиків під час аналізу ефективності та доцільності рекламної кампанії головним критерієм є витрати на її проведення. Саме тому надважливим є визначення вартості реклами для страхових компаній, щоб отримати уявлення про можливості вітчизняних страховиків щодо інформування населення різними засобами реклами.

Ключові слова: реклама; вартість реклами; страхова компанія; доцільність використання реклами; витрати на рекламу.

Література

1. Петруня Ю. Є. Маркетинг : навчальний посібник. 3-тє вид., переробл. і доповн. Дніпропетровськ : Університет митної справи та фінансів, 2016. 362 с.
2. Давід Аакер, Вікіпедія. URL: https://en.wikipedia.org/wiki/David_Aaker, (дата звернення 18.10.2021).
3. Тім Амблер, Вікіпедія. URL: https://en.wikipedia.org/wiki/Tim_Ambler, (дата звернення 18.10.2021).
4. Азарян Олена Михайлівна, Науковці України Еліта Держави, Видавництво Логос Україна. URL: http://logos-ukraine.tsom.ua/projetst/indekh.php?projetst=nued2&id=627, (дата звернення 18.10.2021).
5. Войчак Анатолій Володимирович, Енциклопедія Сучасної України. URL: https://esu.com.ua/search_articles.php?id=27519, (дата звернення 18.10.2021).
6. Ложкін Г.В., Спасснніков В.В., Комаровська В.Л. Економічна психологія: Навчальний посібник. Київ : «Професіонал», 2004. 304 с.
7. Воронько-Невіднича Т. В., Калюжна Ю. П., Хурдей В. Д. Реклама і рекламна діяльність : навч. посіб. Полтава : РВВ ПДАА, 2018. 230 с.
8. Yu. Aleskerova, I. Salkova, L. Fedoryshyna, V. Todosiichuk Insurance management: a textbook. Vinnytsia : VNAU, 2020. 295 p.
9. Базилевич, В.Д. Страхова справа Київ: Знання, 1997. 511 с.
10. Шишпанова Н. О. Страховий менеджмент: основні конспекти лекцій Миколаїв : Миколаївський нац. агр.ун-т., 2017. 169 с.
11. Прайс: Дизайн поліграфії у м. Київ. URL: https://kiev.kabanchik.ua/prices/category/dizajn-poligrafii (дата звернення: 18.10.2021).
12. Компанія «Гудвіл Дизайн сервіс». URL: https://gudvil.com.ua/ua/ (дата звернення: 18.10.2021)
13. Сервис Billboards. URL: https://billboards.com.ua (дата звернення: 18.10.2021)
14. РГ «Центр». http://ag.centre.ua/ (дата звернення: 18.10.2021)
15. Компанія «СвімБіз». URL: http://svim.biz.ua (дата звернення: 18.10.2021)
16. Компанія ООО «Зализяка». URL: http://www.zalizyaka.kiev.ua (дата звернення: 18.10.2021)
17. Агентство транспортної реклами «Транс Групп». URL: http://trans-group.in.ua (дата звернення: 18.10.2021)
18. ТОВ «РА 777». URL: https://kievmetro.in.ua/ (дата звернення: 18.10.2021)
19. До 3 тисяч за секунду: скільки заплатять партії за рекламу на ТБ. URL: https://www.pravda.com.ua/rus/news/2019/05/29/7216474/ (дата звернення: 18.10.2021).
20. Рекламне агентство «On news» URL: https://on-news.net (дата звернення: 18.10.2021).
21. Агенство реклами. URL: https://www.nesmotri.kiev.ua/index.html (дата звернення: 18.10.2021).
22. Агентство комплексного інтернет-маркетингу «Сайт Ок». URL: https://site-ok.ua (дата звернення: 18.10.2021).
23. Прайс: Реклама в Інтернеті у м. Київ. URL: https://kiev.kabanchik.ua/prices/category/reklama-v-internete (дата звернення: 18.10.2021).
24. Рекламне агентство Grand-PR. . URL: http://g-pr.com.ua (дата звернення: 18.10.2021).
25. Рекламне агентство повного циклу «Соната». URL: https://adv-sonata.com (дата звернення: 18.10.2021).
26. Прайс: Реклама в поштові скриньки у м. Київ. URL: https://kiev.kabanchik.ua/ua/prices/category/reklama-v-pochtovie-yashchiki (дата звернення: 18.10.2021).
27. Прайс: Розклеювання оголошень у м. Київ. . URL: https://kiev.kabanchik.ua/ua/prices/raskleika-obiavlenii-1-3-chasa-v-nedeliu (дата звернення: 18.10.2021).
28. Рекламне агентство «УкрТрансРеклама». URL: https://ukrtransreklama.com.ua (дата звернення: 18.10.2021).
29. Рекламне агентство повного циклу «Ефект маркетинг». URL: https://effect-m.com (дата звернення: 18.10.2021).
30. Друкарня «Планета Типография». URL: http://kvartalnik.in.ua (дата звернення: 18.10.2021).
31. Друкарня «Фастпринт». URL: https://www.fastprint.ua (дата звернення: 18.10.2021).
32. Рейтинг страховых компаний Украины за собственным капиталом за 3 месяца 2021г. URL: https://forinsurer.com/ratings/nonlife/21/3/2 (дата звернення: 18.10.2021).

L. Shirinyan, А. Siderova

ESTIMATION OF ADVERTISING COSTS OF INSURANCE COMPANIES

Summary

Today it is difficult to imagine the successful operation of any company without well-organized marketing and the proper level of product promotion. The role of advertising in the activities of the enterprise has become a key aspect of modern trade. If this basic element is turned off, companies will stop improving their activities, follow new trends and develop new insurance products for the population. Competition in the business world will decline, which will affect the quality of insurance services.
Thanks to advertising, it is possible to form and strengthen a positive consumer perception of the quality and valuable properties of goods and services. The main function of advertising is to convince a potential customer of the need to purchase it. It appears as a source of information and a factor of psychological impact on potential consumers. In other words, advertising affects demand and can control it.
According to the results of numerous studies, the attitude of insurance companies and their services in the majority of the population of Ukraine is mostly not positive. One of the main disadvantages of companies working with individuals is the low level of awareness about insurance, as well as the positive aspects of existing insurance products. One of the steps to improve the general level of insurance culture and public awareness is to conduct a pre-planned advertising campaign on the types and forms of insurance, which will reduce distrust in insurance companies. It should be noted that the first priority will be given to insurers, who will be the first to see the prospects of targeted influence on people's minds, as customer loyalty to a particular insurance company is currently virtually absent.
However, for most Ukrainian insurers in the analysis of the effectiveness and feasibility of the advertising campaign, the main criterion is the cost of its implementation.
The "cost-income" lever is transformed in the advertising part into the lever "advertising costs - advertising revenue". That is why it is crucial to determine the cost of advertising for insurance companies to get an idea of opportunities for domestic insurers to inform the public through various means of advertising.

Keywords: advertising; the cost of advertising; the insurance company; the feasibility of using advertising; the cost of advertising.

References

1. Petrunia, Yu.Ye. (2016), Marketynh [Marketing], 3rd ed, Universytet mytnoi spravy ta finansiv, Dnipropetrovs'k, Ukrainе.
2. Wikipedia (2021), “David Aaker”, available at: https://en.wikipedia.org/wiki/David_Aaker, (accessed 18.10.2021).
3. Wikipedia (2021), “Tim Ambler”, available at: https://en.wikipedia.org/wiki/Tim_Ambler, (accessed 18.10.2021).
4. Vydavnytstvo Lohos Ukraina (2021), “Azaryan Olena Mykhailivna, Scientists of Ukraine Elite of the State”, available at: http://logos-ukraine.com.ua/project/index.php?project=nued2&id=627, (accessed 18.10.2021).
5. Entsyklopediia Suchasnoi Ukrainy (2021), “Vojchak Anatolij Volodymyrovych”, available at: ttps://esu.com.ua/search_articles.php?id=27519, (accessed 18.10.2021).
6. Lozhkin, H.V., Spassnnikov, V.V. and Komarovs'ka, V.L. (2004), Ekonomichna psykholohiia [Economic psychology], “Profesional”, Kyiv, Ukraine.
7. Voron'ko-Nevidnycha, T. V., Kaliuzhna, Yu. P. and Khurdej, V. D. (2018), Reklama i reklamna diial'nist' [Advertising and promotional activities], RVV PDAA, Poltava, Ukraine.
8. Aleskerova, Yu., Salkova, I., Fedoryshyna, L. and Todosiichuk, V. (2020), Insurance management, VNAU, Vinnytsia, Ukraine.
9. Bazylevych, V.D. (1997), Strakhova sprava [Insurance business], Znannia, Kyiv, Ukraine.
10. Shyshpanova, N. O. (2017), Strakhovyj menedzhment [Insurance management], Mykolaivs'kyj nats. ahr.un-t., Mykolaiv, Ukraine.
11. Kabanchik (2021), “Price: Printing design in Kyiv”, available at: https://kiev.kabanchik.ua/prices/category/dizajn-poligrafii, (accessed 18.10.2021).
12. Kompaniia “Hudvil Dyzajn servis” (2021), available at: https://gudvil.com.ua/ua/, (accessed 18.10.2021).
13. Servys “Billboards” (2021), available at: https://billboards.com.ua, (accessed 18.10.2021).
14. Reklamna Hrupa “Tsentr” (2021), available at: http://ag.centre.ua/, (accessed 18.10.2021).
15. Kompaniia “SvimBiz” (2021), available at: http://svim.biz.ua, (accessed 18.10.2021).
16. Kompaniia “OOO “Zalyziaka”” (2021), available at: http://www.zalizyaka.kiev.ua, (accessed 18.10.2021).
17. Ahentstvo transportnoi reklamy “Trans Hrupp” (2021), available at: http://trans-group.in.ua, (accessed 18.10.2021).
18. TOV “RA 777” (2021), available at: https://kievmetro.in.ua/, (accessed 18.10.2021).
19. Pravda (2019), “Up to 3 thousand per second: how much will parties pay for TV advertising”, available at: https://www.pravda.com.ua/rus/news/2019/05/29/7216474/, (accessed 18.10.2021).
20. Reklamne ahentstvo “On news” (2021), available at: https://on-news.net, (accessed 18.10.2021).
21. Ahenstvo reklamy (2021), available at: https://www.nesmotri.kiev.ua/index.html, (accessed 18.10.2021).
22. Ahentstvo kompleksnoho internet-marketynhu “Sajt Ok” (2021), available at: https://site-ok.ua, (accessed 18.10.2021).
23. Kabanchik (2021), “Price: Advertising on the Internet in Kyiv”, available at: https://kiev.kabanchik.ua/prices/category/reklama-v-internete, (accessed 18.10.2021).
24. Reklamne ahentstvo “Grand-PR” (2021), available at: http://g-pr.com.ua, (accessed 18.10.2021).
25. Reklamne ahentstvo povnoho tsyklu “Sonata” (2021), available at: https://adv-sonata.com, (accessed 18.10.2021).
26. Kabanchik (2021), “Price: Advertising in mailboxes in Kyiv”, available at: https://kiev.kabanchik.ua/ua/prices/category/reklama-v-pochtovie-yashchiki, (accessed 18.10.2021).
27. Kabanchik (2021), “Price: Posting ads in Kyiv”, available at: https://kiev.kabanchik.ua/ua/prices/raskleika-obiavlenii-1-3-chasa-v-nedeliu, (accessed 18.10.2021).
28. Reklamne ahentstvo “UkrTransReklama” (2021), available at: https://ukrtransreklama.com.ua, (accessed 18.10.2021).
29. Reklamne ahentstvo povnoho tsyklu “Efekt marketynh” (2021), available at: https://effect-m.com, (accessed 18.10.2021).
30. Drukarnia “Planeta Typohrafyia” (2021), available at: http://kvartalnik.in.ua, (accessed 18.10.2021).
31. Drukarnia “Fastprynt” (2021), available at: https://www.fastprint.ua, (accessed 18.10.2021).
32. Forinsurer (2021), “Rating of Ukrainian insurance companies for equity for 3 months of 2021”, available at: https://forinsurer.com/ratings/nonlife/21/3/, (accessed 18.10.2021).

№ 1 2022

Дата публікації: 2022-01-27

Кількість переглядів: 13515

Відомості про авторів

Л. В. Шірінян

д. е. н., професор кафедри фінансів,Національний університет харчових технологій, м. Київ, Україна

L. Shirinyan

Doctor of Economic Sciences, Professor of the Department of Finance,National University of Food Technologies

ORCID:

0000-0002-8349-2113


А. П. Сідерова

студентка магістратури, кафедри фінансів,Національний університет харчових технологій

А. Siderova

Master’s student of the Department of Finance,National University of Food Technologies

ORCID:

0000-0002-3256-3866

Як цитувати статтю

Шірінян Л. В., Сідерова А. П. Оцінка вартості реклами страхових компаній. Ефективна економіка. 2022. № 1. – URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=9874 (дата звернення: 17.01.2025). DOI: 10.32702/2307-2105-2022.1.10

Shirinyan, L. and Siderova, А. (2022), “Estimation of advertising costs of insurance companies”, Efektyvna ekonomika, [Online], vol. 1, available at: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=9874 (Accessed 17 Jan 2025). DOI: 10.32702/2307-2105-2022.1.10

Creative Commons License

Стаття розповсюджується за ліцензією
Creative Commons Attribution 4.0 Міжнародна.