EnglishНа русском

Переглянути у форматі pdf

СУЧАСНІ ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ ВІТЧИЗНЯНОГО РИНКУ КАНЦЕЛЯРСЬКИХ ТОВАРІВ
С. О. Полковниченко, Н. О. Гавриш

DOI: 10.32702/2307-2105-2021.5.92

УДК: 339.13.017

С. О. Полковниченко, Н. О. Гавриш

СУЧАСНІ ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ ВІТЧИЗНЯНОГО РИНКУ КАНЦЕЛЯРСЬКИХ ТОВАРІВ

Анотація

У статті виділено групи канцелярських товарів залежно від їх призначення (товари для школи, творчості та офісні товари) та відповідно Українського Класифікатора Товарів ЗЕД 2020.
Авторами розглянуто виробників канцелярських товарів, бренди яких представлені на ринку України, та визначено основні види їхньої продукції.
Проаналізовано фактори, які впливають на попит канцелярських товарів, визначено його характерні риси. Проведено сегментацію ринку канцелярських товарів за різними критеріями. Визначено зміни, яких зазнали за останні роки уподобання споживачів щодо канцтоварів.
Досліджено конкурентне середовище роздрібної торгівлі канцтоварами, представлене спеціалізованими магазинами, спеціалізованими відділами супер- та гіпермаркетів, відділами універсальних магазинів, престижними магазинами подарунків та сувенірів, кіосками, продавцями на ринках, інтернет-магазинами.
Проаналізовано динаміку обсягів продажу канцтоварів на ринку України протягом 2015-2019 рр. Зроблено висновок про зростання як оптового, так і роздрібного товарообігу канцелярських товарів, а також зміну тенденції у співвідношенні обсягів видів товарообігу. Зазначено про збереження тенденції посилення продажу канцтоварів іноземного походження.
Досліджено динаміку обсягів імпорту та експорту деяких груп канцтоварів, сумарні показники яких зростають, але імпорт канцтоварів значно перевищує експорт.
Висвітлено результати анкетування, проведеного на початку березня 2021 року серед жителів міста Чернігова. Визначено основні тенденції розвитку вітчизняного ринку канцелярських товарів в сучасних умовах.
Авторами запропоновано шляхи покращення ситуації на ринку канцелярських товарів, пов’язані з необхідністю проведення опитування чи анкетування споживачів як в точках продажу, так і в соціальних мережах; активного використання соціальних мереж для просування канцтоварів; впровадження гнучкої цінової політики; вивчення поведінки конкурентів тощо.

Ключові слова: канцелярські товари; ринок канцелярських товарів; товари для школи; товари для творчості; офісні товари.

Література

1. Виробники. URL: https://www.express-service.kiev.ua/tm/ (дата звернення: 17 травня 2021).
2. Добровольський В. В., Логвиненко Н. І. Оцінка сучасного розвитку ринку канцелярських товарів в Україні. Східна Європа: економіка, бізнес та управління. 2018. № 14. С. 69-72.
3. Канцелярські товари. URL: https://uk.wikipedia.org/wiki/Канцелярські_ товари (дата звернення: 17 травня 2021).
4. Канцтовар. Інтернет-магазин. URL: https://www.канцтовар.укр/uk (дата звернення: 17 травня 2021).
5. Канцтовари оптом. URL: https://kancmaster.com.ua/ru/brisk-1 (дата звернення: 17 травня 2021).
6. Кобищан Г.Д., Басова Ю.О., Губа Л. М. Тенденції сучасного ринку канцелярських товарів. Мережевий бізнес: становлення, проблеми, інновації: матеріали Х Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції (м.Полтава, 27–28 квітня 2020 року). Полтава : ПУЕТ, 2020. 293 с. С.25-29.
7. Митна статистика. Державна фіскальна служба України. «Сумарний обсяг імпорту та експорту у розрізі товарних позицій за кодами УКТЗЕД». URL: http://sfs.gov.ua/ms/ (дата звернення: 17 травня 2021).
8. Митна статистика. Державна фіскальна служба України. «Зовнішня торгівля України із зазначенням основних країн – контрагентів». URL: http://sfs.gov.ua/ms/ (дата звернення: 17 травня 2021).
9. Статистичний щорічник України 2019 / ред. І.Є.Вернер. Київ, 2020. 465 с. URL: http://www.ukrstat.gov.ua (дата звернення: 17 травня 2021).
10. Статистичний щорічник Чернігівщини за 2018 рік / ред. Д.І.Ашихміна. Чернігів, 2019. 369 с. URL: https://www.chernigivstat.gov.ua (дата звернення: 17 травня 2021).
11. Торговая марка Economix (Экономикс). URL: http://buyonline.co.ua/article/torgovaya-marka-economix/ (дата звернення: 17 травня 2021).
12. Українські виробники канцелярії, які вони? URL: https://office-mix.com.ua/ua/i/ukrainski-virobniki-kancelyarii-yaki-voni/ (дата звернення: 17 травня 2021).
13. УКТ ЗЕД 2020. URL: http://vobu.ua/ukr/directory/uktzed (дата звернення: 17 травня 2021).
14. Чайкова О.І., Полякова Т.А. Аналіз ринка канцтоварів України. Вісник НТУ «ХПІ». Серія: Актуальні проблеми розвитку українського суспільства. 2013. №69 (1042). С. 146-150.
15. Час-Пік. Інтернет-магазин. URL: https://www.chaspik.ua (дата звернення: 17 травня 2021).

S. Polkovnychenko, N. Gavrysh

CURRENT TRENDS IN THE DOMESTIC STATIONERY MARKET DEVELOPMENT

Summary

Despite the technical progress, stationery plays an important role in everyone’s life. It is still impossible to imagine a full-fledged educational or work process without it.
The range of stationery is very wide and is constantly updated. The article identifies groups of stationery depending on their purpose (goods for school, goods for creativity and goods for office) and in accordance with the Ukrainian Classification of Goods FEA 2020.
Stationery is bought and sold in a specific market segment. The authors consider the manufacturers of stationery, whose brands are represented in the Ukrainian market, and identify the main types of their products.
The factors influencing the demand for stationery are analyzed, its characteristics are determined. The stationery market is segmented in accordance with various criteria (in particular, in accordance with the demographic principle, income level, behavioral principle, etc.). The changes that consumers’ preferences for stationery have undergone in recent years are identified.
The competitive environment of retail trade with stationery, represented by specialized stores, specialized departments of supermarkets and hypermarkets, departments of general stores, prestigious gift and souvenir shops, kiosks, market vendors, online stores is studied.
The dynamics of stationery sales on the market of Ukraine during 2015-2019 is analyzed. It is concluded that there is growth of both wholesale and retail turnover of stationery, as well as the trend change in the proportion of types of turnover. The ongoing trend of increasing sales of stationery of foreign origin is noted.
The dynamics of import and export volumes of some groups of stationery, the total indicators of which are growing but the import of stationery significantly exceeds export, is studied. Most goods are imported from Germany and China, and exported to Russia and Moldova.
The results of the survey conducted in early March 2021 among residents of Chernihiv are highlighted. The main trends in the development of the domestic stationery market in current conditions are identified.
The authors suggest the ways to improve the situation in the stationery market, related to the need to conduct surveys or questionnaires of consumers both at points of sale and on social networks; active use of social networks to promote stationery; introduction of flexible pricing policy; study of competitors’ behavior, etc.

Keywords: stationery; stationery market; goods for school; goods for creativity; goods for office.

References

1. Express-service (2021), “Manufacturers”, available at: https://www.express-service.kiev.ua/tm/ (Accessed 17 May 2021).
2. Dobrovolskyi, V.V. and Lohvynenko, N.I. (2018), “Evaluation of modern development of office goods market in Ukraine”, Skhidna Yevropa: ekonomika, biznes ta upravlinnia, vol.14, pp. 69-72.
3. Wikipedia (2021), “Stationery”, available at: https://uk.wikipedia.org/wiki/ (Accessed 17 May 2021).
4. Stationery. Internet-shop (2021), available at: https://www.канцтовар.укр/uk (Accessed 17 May 2021).
5. Kancmaster (2021), “Stationery wholesale”, available at: https://kancmaster.com.ua/ru/brisk-1 (Accessed 17 May 2021).
6. Kobyshchan, H.D., Basova, Yu.O. and Huba, L.M. (2020), “Trends in the current stationery market”, Merezhevyi biznes: stanovlennia, problemy, innovatsii: materialy Kh Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi internet-konferentsii [Network business: formation, problems, innovations: materials of the X International scientific-practical Internet conference], Poltava: PUET, Ukraine, pp. 25-29.
7. Customs statistics. State Fiscal Service of Ukraine (2021), “The total volume of import and export in terms of product items by UCGFEA codes”, available at: http://sfs.gov.ua/ms/ (Accessed 17 May 2021).
8. Customs statistics. State Fiscal Service of Ukraine (2021), “Ukraine’s foreign trade, indicating the main countries-counterparties”, available at: http://sfs.gov.ua/ms/ (Accessed 17 May 2021).
9. State Statistics Service of Ukraine (2021), “Statistical Yearbook of Ukraine 2019”, available at: http://www.ukrstat.gov.ua (Accessed 17 May 2021).
10. Department of Statistics in Chernihiv region (2021), “Statistical Yearbook of Chernihiv Region for 2018”, available at: https://www.chernigivstat.gov.ua (Accessed 17 May 2021).
11. BuyOnline (2021), “Trademark Economix (Economics)”, available at: URL: http://buyonline.co.ua/article/torgovaya-marka-economix/ (Accessed 17 May 2021).
12. Office Mix (2021), “Ukrainian stationary manufacturers, who are they?”, available at: https://office-mix.com.ua/ua/i/ukrainski-virobniki-kancelyarii-yaki-voni/ (Accessed 17 May 2021).
13. All about accounting (2021), “UKT FEA 2020”, available at: http://vobu.ua/ukr/directory/uktzed (Accessed 17 May 2021).
14. Chaikova, O.I. and Poliakova, T.A. (2013), “Analysis of the stationery market in Ukraine”. Visnyk NTU “KhPI”. Seriia: Aktualni problemy rozvytku ukrainskoho suspilstva, vol. 69 (1042), pp. 146-150.
15. Rush hour. Internet-shop (2021), available at: https://www.chaspik.ua (Accessed 17 May 2021).

№ 5 2021

Дата публікації: 2021-05-27

Кількість переглядів: 15036

Відомості про авторів

С. О. Полковниченко

к. е. н., доцент, доцент кафедри маркетингу, PR-технологій та логістики, Національний університет «Чернігівська політехніка»

S. Polkovnychenko

PhD in Economics, Associate Professor, Associate Professor of the Department of Marketing, PR-Technologies and Logistics,Chernihiv National Technological University

ORCID:

0000-0001-6177-1325


Н. О. Гавриш

студентка, Національний університет «Чернігівська політехніка»

N. Gavrysh

student, Chernihiv National Technological University

ORCID:

0000-0003-1360-6282

Як цитувати статтю

Полковниченко С. О., Гавриш Н. О. Сучасні тенденції розвитку вітчизняного ринку канцелярських товарів. Ефективна економіка. 2021. № 5. – URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=8902 (дата звернення: 10.10.2025). DOI: 10.32702/2307-2105-2021.5.92

Polkovnychenko, S. and Gavrysh, N. (2021), “Current trends in the domestic stationery market development”, Efektyvna ekonomika, [Online], vol. 5, available at: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=8902 (Accessed 10 Oct 2025). DOI: 10.32702/2307-2105-2021.5.92

Creative Commons License

Стаття розповсюджується за ліцензією
Creative Commons Attribution 4.0 Міжнародна.