EnglishНа русском

Переглянути у форматі pdf

СУЧАСНА КОНЦЕПЦІЯ МАРКЕТИНГУ НА ВІТЧИЗНЯНИХ ПІДПРИЄМСТВАХ
О. В. Кривешко, М. В. Замроз, Г. С. Кундицька

DOI: 10.32702/2307-2105-2021.6.87

УДК: 338

О. В. Кривешко, М. В. Замроз, Г. С. Кундицька

СУЧАСНА КОНЦЕПЦІЯ МАРКЕТИНГУ НА ВІТЧИЗНЯНИХ ПІДПРИЄМСТВАХ

Анотація

У статті розглянуто особливості маркетингу в сучасному бізнес середовищі. Визначено основні чинники, які вплинули на зміну сучасної маркетингової концепції.
З метою обґрунтування новітньої концепції маркетингу проаналізовано комплекс маркетингу сучасного підприємства. Виокремлено товарну, цінову, збутову та комунікаційну політики.
Авторами зазначено, що незначних змін у світовій економіці зазнала товарна політика для товарів тривалого споживання. Разом з тим, викликом для вітчизняних підприємств стало посилення державного контролю якості продуктів харчування.
Суттєвими причинами змін у ціновій політиці підприємств є поява інтернет-торгівлі, яка потребує розробки і впровадження інших підходів до ціноутворення для кінцевого споживача.
Аналіз збутової політики підприємств показав, що інформаційні технології та пандемія СOVID-19 спровокували її суттєву трансформацію. Зокрема це поява інтернет-торгівлі для продуктів харчування та зміщення акцентів із традиційної роздрібної торгівлі через магазини на інтернет-торгівлю для товарів тривалого споживання.
На основі багаторічних досліджень та спостережень автори дійшли висновку про революційні зміни у маркетинговій комунікаційній політиці. У ХХІ столітті змінилися пріоритети щодо маркетингових комунікацій у зв’язку із падінням ефективності реклами, з’явилися комунікації у соціальних мережах, які мають високу ефективність та низьку контрольованість характеру інформації, яка розповсюджується.
Окрім цього, автори стверджують про стрімкий розвиток інформаційних маркетингових підсистем підприємств, які пов’язані із революцією в інформаційних технологіях.
На основі проведеного аналізу запропоновано основні характеристики сучасної концепції маркетингу для вітчизняних підприємств, яка включає поточні особливості усіх елементів комплексу маркетингу.

Ключові слова: маркетинг; концепція маркетингу; маркетингова товарна політика; маркетингова збутова політика; маркетингова комунікаційна політика; маркетингова інформаційна система.

Література

1. Котлер Ф. Маркетинг менеджмент /Ф. Котлер. – СПб.: Питер, - 1999. – 896.
2. Гаркавенко С.С, Маркетинг. Підручник. /С.С. Гаркавенко – 4-те вид. доп. – Київ: Лібра, 2006. – 720с.
3. Райс Э. Маркетинговые войны / Эл Райсб Джек Траут. – СПб: Питер, 2001. – 256с.
4.Пащенко О.В. Формування маркетингової підтримки товарної інноваційної політики /О.В. Пащенко // Бізнес-інформ. - №7, 2012. – С.160-162
5. Сенишин О.С. Маркетинг: навч. посібник / О.С. Сенишин, О.В. Кривешко. – Львів: Львівський національний університет імені Івана-Франка, Простір – М, 2020. – 347с.
6. Березин И.С. Маркетинговый анализ. Рынок. Фирма. Товар. Продвижение / Игорь Станиславович Березин. – 3-е изд., испр. И доп. – Москва: Вершина, 2008. – 480с.
7. Кудренко Н. В. Обґрунтування цінової політики підприємства/ Н.В. Кудренко, Т.Ю. Редзюк, Т.М. Муравська // Економіка та суспільство. Електронне наукове фахове видання Мукачівського держаного університету. – 2017, № 13. – С. 210-214. – Режим доступу:
8. Закон України «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів» від 6 грудня 2018 року № 2639-VIII. – Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2639-19#Text
9. Гогілашвілі Є. Amazon, Ebay, Alibaba, OLX, Rozetka та інші: як вибрати ідеальний майданчик для продажів / Єлизавета Гогілашвілі. – [Електронний ресурс]. – Офіційний сайт «Економічна правда» від 28.10.2019. – Режим доступу: https://www.epravda.com.ua/publications/2019/10/28/653012/
10. Закон України «Про рекламу» від 3.06.1996 № 270/96-ВР. – Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/270/96-%D0%B2%D1%80#Text

O. Kryveshko, M. Zamroz, G. Kynditska

MODERN CONCEPT OF MARKETING AT DOMESTIC ENTERPRISES

Summary

The article considers the features of marketing in the modern business environment. The main factors that influenced the change of the modern marketing concept are determined.
In order to substantiate the newest concept of marketing, the marketing complex of a modern enterprise is analyzed. Product, price, sales and communication policies are singled out.
The authors note that commodity policy for consumer goods has undergone minor changes in the world economy. It happened because word economic crisis of the years 2007-2009. At the same time, the challenge for domestic enterprises was to strengthen state control over food quality.
Significant reasons for changes in the pricing policy of enterprises is the emergence of e-commerce, which requires the development and implementation of other approaches to pricing for the final consumer. At the same time it is appropriate to stay traditional distributional systems and start to use e-commerce.
The analysis of the sales policy of enterprises showed that information technologies and the COVID-19 pandemic provoked its significant transformation. In particular, the appearance of e-commerce for food and the moving of emphasis from traditional retail through traditional shops to e-commerce for consumer goods.
Based on many years of research and observations, the authors came to the conclusion of revolutionary changes in marketing communication policy. In the 21st century, the priorities for marketing communications changed due to the decline in the effectiveness of advertising, there were communications on social networks, which have a high efficiency and low control over the nature of the information disseminated. More the one, the authors made the statement the traditional advertising will lose effectiveness fully during next ten years.
In addition, the authors argue about the rapid development of information marketing subsystems of enterprises, which are associated with the revolution in information technology.
Based on the analysis, the main characteristics of the modern marketing concept for domestic enterprises are proposed, which includes the current features of all elements of the marketing complex.

Keywords: marketing; marketing concept; marketing product policy; marketing sales policy; marketing communication policy; marketing information system.

References

1. Kotler, F. (1999), Marketynh menedzhment [Marketing Managemant], Piter, St. Petersburg, Russia.
2. Harkavenko, S.S. (2006), Marketynh [Marketing], 4th ed, Libra, Kyiv, Ukraine.
3. Reis, Al and Trout, Jack (2001), Marketinhovye voiny [Marketing Warfare], Piter, St. Petersburg, Russia.
4. Pashchenko, O.V. (2012), “Formation of marketing support for product innovation policy”, Business-inform, vol. 7, pp. 160-162.
5. Senyshyn, O.S. and Kryveshko, O.V. (2020), Marketynh [Marketing], Lvivskyi natsionalnyi universytet imeni Ivana-Franka, Prostir – M, Lviv, Ukraine.
6. Berezin, I.S. (2008), Marketynhovyi analyz. Rynok. Firma. Tovar. Prodvizhenye [Marketing analysis. The market. Company. Goods. Promotion], 3th ed, Vershina, Moscov, Russia.
7. Kudrenko, N. V. Redzyuk, T. Yu. and Muravskaya, T. M. (2017), Justification of the pricing policy of thr enterprise. Economy and Society [Online], vol. 17, pp. 210-214. available at: https://economyandsociety.in.ua/journals/13_ukr/35.pdf (Accessed 09 June 2021).
8. The Verkhovna Rada of Ukraine (2018), The Law of Ukraine “About food information for consumers”, available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2639-19#Text (Accessed 11 June 2021).
9. Hohilashvili, Ye. (2019), “Amazon, Ebay, Alibaba, OLX, Rozetka and others: how to choose perfect marketplace for selling”, The official site Ekonomichna Pravda, available at: https://www.epravda.com.ua/publications/2019/10/28/653012/ (Accessed 12 June 2021).
10. The Verkhovna Rada of Ukraine (1996), The Law of Ukraine “About advertising”, available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/270/96-%D0%B2%D1%80#Text (Accessed 12 June 2021).

№ 6 2021

Дата публікації: 2021-06-28

Кількість переглядів: 14179

Відомості про авторів

О. В. Кривешко

к. е. н., доцент кафедри менеджменту, Львівський національний університет імені Івана Франка

O. Kryveshko

PhD in Economics, Associate Professor, Associate Professor of the Department of Management, Lviv National University after Ivan Franko

ORCID:

0000-0001-8633-9459


М. В. Замроз

к. е. н., доцент кафедри менеджменту, Львівський національний університет імені Івана Франка

M. Zamroz

PhD in Economics, Associate Professor, Associate Professor of the Department of Management, Lviv National University after Ivan Franko

ORCID:

0000-0002-7396-8296


Г. С. Кундицька

викладач, Львівський техніко-економічний коледж, НУ «Львівська політехніка»

G. Kynditska

Lecturer, Lviv technical and economic collage of Lviv Politechnic National University

ORCID:

0000-0002-6189-6467

Як цитувати статтю

Кривешко О. В., Замроз М. В., Кундицька Г. С. Сучасна концепція маркетингу на вітчизняних підприємствах. Ефективна економіка. 2021. № 6. – URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=8977 (дата звернення: 10.10.2025). DOI: 10.32702/2307-2105-2021.6.87

Kryveshko, O., Zamroz, M. and Kynditska, G. (2021), “Modern concept of marketing at domestic enterprises”, Efektyvna ekonomika, [Online], vol. 6, available at: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=8977 (Accessed 10 Oct 2025). DOI: 10.32702/2307-2105-2021.6.87

Creative Commons License

Стаття розповсюджується за ліцензією
Creative Commons Attribution 4.0 Міжнародна.