EnglishНа русском

Переглянути у форматі pdf

ВИЗНАЧЕННЯ ОСОБЛИВОСТЕЙ ПОВЕДІНКИ СПОЖИВАЧІВ ТУРИСТИЧНОГО ПІДПРИЄМСТВА ЗА РЕЗУЛЬТАТАМИ СТРАТЕГІЧНОГО АНАЛІЗУ
С. С. Яременко, М. В. Задоя, Ю. П. Каппес

DOI: 10.32702/2307-2105-2019.7.39

УДК: 658.8

С. С. Яременко, М. В. Задоя, Ю. П. Каппес

ВИЗНАЧЕННЯ ОСОБЛИВОСТЕЙ ПОВЕДІНКИ СПОЖИВАЧІВ ТУРИСТИЧНОГО ПІДПРИЄМСТВА ЗА РЕЗУЛЬТАТАМИ СТРАТЕГІЧНОГО АНАЛІЗУ

Анотація

У статті виявлено основні тенденції туристичного ринку України, головною з яких є те, що ринок туристичних послуг розвивається швидкими темпами і в найближчі роки ця галузь може стати найбільш важливим сектором підприємницької діяльності. Наведено основні фактори, які впливають на розвиток туризму та туристичний ринок України, які вказують на те, що Україна має великі можливості у розвитку туристичної галузі та інфраструктури, що може привести до зростання кількості туристів, наповнить бюджет, створить нові робочі місця та сприятиме економічному зростанню. Виконано SWOT-аналіз туристичного агентства, за результатами якого виявлено, що сильними сторонами підприємства є висока якість послуг та широкий асортимент. Слабкими сторонами підприємства є низька поінформованість споживачів про підприємство та його послуги і слабка рекламна діяльність. До основних можливостей можна включити перспективи розвитку туристичного ринку, а саме виїзного туризму. До загроз, які підприємству необхідно враховувати при плануванні своєї діяльності, віднесено нестабільну економічну та політичну ситуацію в країні, а також низький рівень доходів значної частини населення. В роботі проведено маркетингове дослідження поведінки споживачів туристичного підприємства, на базі якого визначені споживацькі уподобання щодо вибору каналів поширення інформації про підприємство та його послуги, виявлено ступень довіри до інформаційних каналів та фактори, що впливають на прийняття споживачами рішення щодо вибору конкретного туристичного оператора та туристичного агентства.

Ключові слова: туристичний ринок; SWOT-аналіз; рекламна діяльність; маркетингові дослідження; вподобання споживачів.

Література

1. Заєць М.А. Стратегічні напрямки розвитку туристичного бізнесу в Одеському регіоні / А.М. Заєць, О.М. Борідько // Ринкова економіка: сучасна теорія і практика управління. Том 17. Вип. 1 (38). – С. 53-71.
2. Ковальчук С.В. Поняття туристичного ринку та особливості його функціонування / С.В. Ковальчук, В.В. Миколишина // Вісник Хмельницького національного університету. – Серія: Економічні науки.– 2011.– №6, T. 4. – С. 60–65.
3. Мартыненко М. Туристический бизнес в Украине – проблемы и перспективы [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://arena.ua/2017/07/05/ turisticheskij-biznes-v-ukraineproblemy-i-perspektivy/.
4. Офіційний сайт підприємства «Rainford Travel» [Електронний ресурс] / Режим доступу: http://www.rtravel.com.ua
5. Січка І.І. Аналіз особливостей та розвитку туристичного ринку України // Економіка та суспільство. – 2016. – №7. – С. 158 – 162.
6. Тараненко І.В. Сучасні тенденції відновлення і розвитку туристичного ринку в Україні / І.В. Тараненко, М.В. Задоя, Ю.П. Каппес // XV Международная научно-практическая конференция «Актуальные научные достижения – 2019», 22.06-30.06.2019 Publishing House “Education and Science” s.r.o. (Чехия, Прага). – С. 51-53.
7. Туризм в Україні: куди їдуть найбільше і які напрями потрібно розвивати [Електронний ресурс] // – Режим доступу: http://expres.ua/news /2017/10/05/265404-turyzm-ukrayini-kudy-yidut-naybilshe-napryamypotribno-rozvyvaty.
8. Туристический рынок Украины составил 0,2% от европейского рынка // Зеркало недели. – 2018. – 25 октября.
9. Туристичні потоки [Електронний ресурс] // – Режим доступу: http://www.ukrstat.gov.ua/operativ/operativ2017/tyr/tyr_u/potoki2016_u.htm.

S. S. Yaremenko, M. V. Zadoya, Yu. P. Kappes

IDENTIFICATION OF CONSUMER BEHAVIOR CHARACTERISTICS FOR TOURIST FIRM AFTER THE RESULTS OF STRATEGIC ANALYSIS

Summary

The article reviews the tourism market of Ukraine and reveals its general trends, the main of which is that the market of tourist services is developing at a rapid pace and in the coming years this sector may become the most important sector of entrepreneurial activity. The main factors influencing the development of tourism and the tourist market of Ukraine are determined, which indicate that Ukraine has great opportunities in the development of tourism industry and infrastructure, which can lead to an increase in the number of tourists, fill the budget, create new jobs and promote economic growth. The SWOT analysis of the travel agency was completed. It revealed such strong sides of the company as a large range and high quality of tourist services, reasonable price and availability of qualified personnel. The company also has weaknesses such as small market share, low knowledge of the company by consumers and weak communication support for the commercial activity including insufficient advertising, which considerably slow down development of the company. The main opportunities of the company include prospects for the development of the tourism market, namely, outbound tourism. The threats that an enterprise needs to consider when planning its activities include the unstable economic and political situation in the country as well as low incomes of a large part of the population.
In the article, the marketing research of consumer preferences was conducted and it was found that potential consumers prefer high-reputed enterprises, a well-known, well-known name, a high level of service and openness. Also, the most reliable sources of information consumers consider the advice of relatives and friends, the Internet and a specialized press, which is dedicated to tourism and recreation. The results of marketing research of consumer preferences in choosing information channels and analysis of the factors influencing consumer decisions regarding the choice of a tourist operator will allow the company to conduct the correct marketing communication policy, which in general will contribute to increasing the competitiveness of the tourist operator and increase the company's income and profit.

Keywords: tourism market; SWOT-analysis; advertising activity; marketing research; consumer preferences.

References

1. Zaiets, M.A. and Boridko, O.M. "Strategic directions of tourism business development in the Odessa region", Rynkova ekonomika: suchasna teoriia i praktyka upravlinnia, vol. 17, issue. 1 (38), pp. 53-71.
2. Kovalchuk, S.V. and Mykolyshyna, V.V. (2011), "The concept of the tourist market and the peculiarities of its functioning", Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu. – Seriia: Ekonomichni nauky, issue 6, vol. 4, pp. 60–65.
3. Martynenko, M. (2017), "Tourist business in Ukraine - problems and prospects",[Online], available at: https://arena.ua/2017/07/05/ turisticheskij-biznes-v-ukraineproblemy-i-perspektivy/ (Accessed 12 July 2019).
4. Office site of the “Rainford Travel” company, [Online], available at: http://www.rtravel.com.ua (Accessed 12 July 2019).
5. Sichka, I.I. (2016), "Analysis of special features and development of the tourist market of Ukraine", Ekonomika ta suspilstvo, vol. 7, pp. 158 – 162.
6. Taranenko, I.V. Zadoia, M.V. and Kappes, Yu.P. (2019), "Modern trends of development and development of tourist market in Ukraine", XV Mezhdunarodnaia nauchno-praktycheskaia konferentsyia «Aktual'nye nauchnye dostizhenija – 2019» [XV International Scientific and Practical Conference "Actual Scientific Achievements - 2019"], 22.06-30.06.2019 Publishing House “Education and Science” s.r.o. (Chekhyia, Praha), pp. 51-53.
7. "Tourism in Ukraine: Where do you go the most and which areas need to be developed", [Online], available at: http://expres.ua/news /2017/10/05/265404-turyzm-ukrayini-kudy-yidut-naybilshe-napryamypotribno-rozvyvaty (Accessed 12 July 2019).
8. "The tourist market of Ukraine amounted to 0.2% of the European market", Zerkalo nedeli, 25 oktober 2018.
9. Tourist streams, [Online], available at: http://www.ukrstat.gov.ua/operativ/operativ2017/tyr/tyr_u/potoki2016_u.htm (Accessed 12 July 2019).

№ 7 2019

Дата публікації: 2019-07-30

Кількість переглядів: 8476

Відомості про авторів

С. С. Яременко

к. е. н., доцент кафедри міжнародного маркетингу, Університет імені Альфреда Нобеля, м. Дніпро

S. S. Yaremenko

Candidate of Economic Sciences, Associate Professor, Department of International Marketing, Alfred Nobel University, Dnipro

ORCID:

0000-0002-9709-7560


М. В. Задоя

аспірант, Університет імені Альфреда Нобеля, м. Дніпро

M. V. Zadoya

Ph.D. student, Alfred Nobel University, Dnipro

ORCID:

0000-0003-2567-4717


Ю. П. Каппес

магістр, Університет імені Альфреда Нобеля, м. Дніпро

Yu. P. Kappes

Master student, Alfred Nobel University, Dnipro

ORCID:

0000-0003-3888-094X

Як цитувати статтю

Яременко С. С., Задоя М. В., Каппес Ю. П. Визначення особливостей поведінки споживачів туристичного підприємства за результатами стратегічного аналізу. Ефективна економіка. 2019. № 7. – URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=7193 (дата звернення: 29.03.2024). DOI: 10.32702/2307-2105-2019.7.39

Yaremenko, S. S., Zadoya, M. V. and Kappes, Yu. P. (2019), “Identification of consumer behavior characteristics for tourist firm after the results of strategic analysis”, Efektyvna ekonomika, [Online], vol. 7, available at: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=7193 (Accessed 29 Mar 2024). DOI: 10.32702/2307-2105-2019.7.39

Creative Commons License

Стаття розповсюджується за ліцензією
Creative Commons Attribution 4.0 Міжнародна.