EnglishНа русском

Переглянути у форматі pdf

РОЗВИТОК МІЖНАРОДНОГО ТУРИЗМУ У ЄВРОПЕЙСЬКОМУ ТУРИСТИЧНОМУ РЕГІОНІ
В. В. Джинджоян, К. С. Шарутенко

DOI: 10.32702/2307-2105-2021.7.4

УДК: 338.48

В. В. Джинджоян, К. С. Шарутенко

РОЗВИТОК МІЖНАРОДНОГО ТУРИЗМУ У ЄВРОПЕЙСЬКОМУ ТУРИСТИЧНОМУ РЕГІОНІ

Анотація

У статті розглянуто природно-географічні та кліматичні особливості Європейського туристичного регіону, його складові. Проаналізовано статистичні дані ВТО та статистичного відомства Німеччини щодо розвитку Європейського туристичного регіону. Встановлено, що індустрія туризму з кожним роком займає все більш помітне місце у світовій економіці, а також, що Європа приваблює все більше туристів, ніж інші регіони світу. Визначено, що індустрія туризму, будучи проявом глобалізації, дала можливість людям контактувати із усім світом, зазнає помітного впливу. Виділено тенденції до мобільності туризму, туристифікації простору, а також до м’якого туризму, який у порівнянні з жорстким більш тактовний, активний та культурно різноманітний. Підсумовано, що успіх Європи можна пояснити наступними факторами: по-перше, – стабільний фінансовий дохід населення, а отже його платоспроможність; по-друге – наявність великої кількості культурно-історичних пам’яток в так званій «старій Європі», створених природою і людиною; по-третє – задоволення попиту на міжнародні туристичні подорожі потужною туристичною галуззю та необхідною інфраструктурою. Резюмовано, що Європейський туристичний регіон має чималий потенціал та може конкурувати із системою AI, що є дуже популярною серед туристів з України та пострадянських країн.

Ключові слова: туризм; міжнародний туризм; туристичні дестинації; Європейський туристичний регіон; туристична інфраструктура.

Література

1. Брич В.Я. Туроперейтинг: навч. посібник / За заг. ред. д.е.н., проф. В. Я. Брича. К.: Кондор-Видавництво, 2016, 276 с.
2. Мальська М.П., Гамкало М.З., Бордун О.Ю. Туристичне країнознавство. Європа.: Навч. посібн. 2-ге вид., К.: Центр учбової літератури, 2010. 224 с.
3. Кифяк В.Ф., Кифяк О.В. Регіональні детермінанти становлення туристичної галузі в контексті розвитку зеленої економіки. Регіональна економіка. 2012, №4. С. 2330.
4. Ліманський А., Ружковський Я. Міжнародний туризм в епоху глобалізації. Журнал європейської економіки. 2018, № 4(3). С. 295306.
5. Осипенко К.В. Напрями інтеграції національної туристичної галузі до європейського туристичного регіону. Вісник Маріупольського державного університету. Серія: Економіка. 2018. №16. С. 117124.
6. Парфіненко А.Ю. Туристичне країнознавство. Навчальний посібник. Харків: «Бурун Книга». 2009, 288 с.
7. Петранівський В.Л., Рутинський М.Й. Туристичне краєзнавство: Навч. посібн. / За ред. проф. Ф.Д. Заставного. 2-ге вид., виправл. К.:Знання. 2008, 575 с.
8. Сазонець І.Л., Стоян К.С. Сутність та концептуальні підходи до формування механізму управління підприємствами з надання послуг міжнародного туризму Ефективна економіка [Електронний ресурс]. 2013, №8. – Режим доступу: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=3477 (дата звернення 4 червня 2021).
9. Темник І. О. Умови та чинники розвитку міжнародного туризму. Ефективна економіка [Електронний ресурс]. 2011, № 3. – Режим доступу: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=499 (дата звернення 5 червня 2021).
10. Brasseur, G., Jacob, D. and Schuck-Zöller, S. (2017), Klimawandel in Deutschland, Springer Spektrum, Berlin, Heidelberg, 348 c.
11. Paulo Rita (2000), Tourism in the European Union. International Journal of Contemporary Hospitality Management, №12/7, рр. 434436.
12. Sardak, S., Krupskyi, O., Dzhyndzhoian, V., Sardak, M., Naboka Y. (2020), Development of historical and cultural tourist destinations. Journal of Geology, Geography and Geoecology. №29(2). Рр. 406–414.
13. International Tourism Highlights, 2020 Edition, [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.e-unwto.org/doi/book/10.18111/9789284422456 (дата звернення 6 червня 2021).
14. Germany: Country-specific: Arrivals of non-resident tourists in hotels and similar establishments, by country of residence 2015-2019. / [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.e-unwto.org/doi/abs/10.5555/unwtotfb0280071220152019202007 (дата звернення 11 червня 2021).
15. Urlaub im eigenen Land: Bayern liebstes Urlaubsziel der Deutschen. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.e-unwto.org/doi/book/10.18111/9789284421152 (дата звернення 4 червня 2021).

V. Dzhyndzhoian, K. Sharutenko

DEVELOPMENT OF INTERNATIONAL TOURISM IN THE EUROPEAN TOURIST REGION

Summary

The article deals with the natural and geographical and climatic features of the European tourist region, its components. The climate of Europe is under the influence of the Atlantic. It is characterized by relatively small amplitudes of average monthly temperatures, warm winter and a fairly large amount of precipitation. Within the European region there are local features that allow to allocate three basic climatic areas: North, Middle and Southern. The statistical data of the WTO and the Statistical Department of Germany on the development of the European tourist region are analyzed. It has been established that the tourism industry takes an increasingly prominent place in the global economy. The growth rate of international tourism exceeds the pace of development of the global economy. European countries attract more and more tourists than other regions of the world. It is noted that tourism became massive, democratic, designed for various interests, tastes, revenues and various contingent in the integral sphere of mankind. It is determined that the industry of tourism, being a manifestation of globalization, has enabled people to contact with the whole world, undergoes noticeable influence. There are tendencies for the mobility of tourism, touristification of space, as well as to soft tourism, which compared with rigid more tactful, active and culturally diverse. Among the main factors of influence can be allocated: accessibility to territories; developed transport infrastructure; developed tourist infrastructure (tour operators, travel agencies); informatization of society, availability of the Internet and information and communication technologies; affordability; resource potential of the country or region; cultural heritage; state support for tourism; open borders and politically stable situation in the country; investment attractiveness of the country or region. It is concluded that the success of Europe can be explained by the following factors: first, a stable financial income of the population, and hence its solvency; secondly, the presence of a large number of cultural and historical monuments in the so-called "old Europe", created by nature and man; thirdly, meeting the demand for international tourist travel with a powerful tourism industry and the necessary infrastructure. In summary, the European tourist region has considerable potential and can compete with the AI system, which is very popular among tourists from Ukraine and post-Soviet countries.

Keywords: tourism; international tourism; tourist destination; European tourist region; tourist infrastructure.

References

1. Brych, V.Ya. (2016), Turoperejtynh [Touroperating], Kondor, Kyiv, Ukraine.
2. Mal's'ka, M. P. Hamkalo M. Z. and Bordun O. Yu. (2010), Turystychne krainoznavstvo. Yevropa [Tourist country studies. Europe], Tsentr uchbovoi literatury, Kyiv, Ukraine.
3. Kyfiak, V.F. and Kyfiak O.V. (2012), “Regional determinants of tourism industry formation in the context of green economy development”, Rehional'na ekonomika, vol. 4, pp. 2330.
4. Limans'kyj, A. and Ruzhkovs'kyj Ya. (2018), “International tourism in the era of globalization”, Zhurnal ievropejs'koi ekonomiky, vol. 4(3), pp. 295306.
5. Osypenko, K.V. (2018), “Directions of integration of the national tourist industry into the European tourist region”, Visnyk Mariupol's'koho derzhavnoho universytetu, vol. 16, pp. 117124.
6. Parfinenko, A.Yu. (2009), Turystychne krainoznavstvo [Tourist country studies], Burun Knyha, Kharkiv, Ukraine.
7. Petranivs'kyj, V.L. and Rutyns'kyj, M.J. (2008), Turystychne kraieznavstvo [Tourist local lore], Znannia, Kyiv, Ukraine.
8. Sazonets, I.L. and Stoyan, K.S. (2013), “The essence and conceptual approaches to the formation of the mechanism of enterprise management for the provision of services to international tourism”, Efektyvna ekonomika, [Online], vol. 8, available at: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=3477 (Accessed 4 June 2021).
9. Temnyk, I.O. (2011), “Conditions and factors of international tourism development”, Efektyvna ekonomika, [Online], vol. 3, available at: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=499 (Accessed at 5 June 2021).
10. Brasseur, G. Jacob, D. and Schuck-Zöller, S. (2017), Klimawandel in Deutschland [Climate change in Germany], Springer Spektrum, Berlin, Germany.
11. Paulo, R. (2000), “Tourism in the European Union”, International Journal of Contemporary Hospitality Management, vol. 12(7), рр. 434436.
12. Sardak, S., Krupskyi, O., Dzhyndzhoian, V., Sardak, M. and Naboka Y. (2020), “Development of historical and cultural tourist destinations”, Journal of Geology, Geography and Geoecology, vol. 29(2), pр. 406–414.
13. The official site of World Tourism Organization (2020), “International Tourism Highlights, 2020 Edition”, [Online], available at: https://www.e-unwto.org/doi/book/10.18111/9789284422456 (Accessed 6 June 2021).
14. The official site of World Tourism Organization (2019), “Germany: Country-specific: Arrivals of non-resident tourists in hotels and similar establishments, by country of residence 2015-2019”, [Online], available at: https://www.e-unwto.org/toc/unwtotfb/current (Accessed 11 June 2021).
15. The official site of World Tourism Organization (2019), “Urlaub im eigenen Land: Bayern liebstes Urlaubsziel der Deutschen”, [Online], available at: https://www.e-unwto.org/doi/book/10.18111/9789284421152 (Accessed 4 June 2021).

№ 7 2021

Дата публікації: 2021-07-29

Кількість переглядів: 9557

Відомості про авторів

В. В. Джинджоян

д. е. н., доцент, професор кафедри економіки та менеджменту туристичної діяльності, ВНПЗ «Дніпровський гуманітарний університет»

V. Dzhyndzhoian

Doctor of Economic Sciences, Associate Professor, Professor of the Department of Economics and Management of Tourism, Dnipro University of the Humanities

ORCID:

0000-0003-0296-4092


К. С. Шарутенко

здобувач другого (магістерського) рівня, ВНПЗ «Дніпровський гуманітарний університет»

K. Sharutenko

Applicant of the second (master's) level, Dnipro University of the Humanities

ORCID:

0000-0002-8590-5815

Як цитувати статтю

Джинджоян В. В., Шарутенко К. С. Розвиток міжнародного туризму у європейському туристичному регіоні. Ефективна економіка. 2021. № 7. – URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=9043 (дата звернення: 25.04.2024). DOI: 10.32702/2307-2105-2021.7.4

Dzhyndzhoian, V. and Sharutenko, K. (2021), “Development of international tourism in the european tourist region”, Efektyvna ekonomika, [Online], vol. 7, available at: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=9043 (Accessed 25 Apr 2024). DOI: 10.32702/2307-2105-2021.7.4

Creative Commons License

Стаття розповсюджується за ліцензією
Creative Commons Attribution 4.0 Міжнародна.