EnglishНа русском

Переглянути у форматі pdf

АНТИКРИЗОВЕ УПРАВЛІННЯ ВІТЧИЗНЯНИМИ ТЕЛЕКОМУНІКАЦІЙНИМИ ПІДПРИЄМСТВАМИ: СУЧАСНИЙ СТАН, ТЕНДЕНЦІЇ ТА ПЕРСПЕКТИВИ
О. Г. Старинець

DOI: 10.32702/2307-2105-2019.7.2

УДК: 330.131

О. Г. Старинець

АНТИКРИЗОВЕ УПРАВЛІННЯ ВІТЧИЗНЯНИМИ ТЕЛЕКОМУНІКАЦІЙНИМИ ПІДПРИЄМСТВАМИ: СУЧАСНИЙ СТАН, ТЕНДЕНЦІЇ ТА ПЕРСПЕКТИВИ

Анотація

У статті висвітлено актуальні питання антикризового управління вітчизняними підприємствами, запропоновано інноваційну систему зменшення витрат і підвищення продуктивності праці, що забезпечує підвищення конкурентоспроможності телекомунікаційних підприємств та активізує їх розвиток. Наведено приклад дієвого механізму антикризового управління телекомунікаційним підприємством, у якому превентивний інструментарій спрямований на виявлення та нейтралізацію руйнівних або кризових чинників. Запропонований підхід має на меті посилити контроль за бізнес-процесами з боку керівництва телекомунікаційним підприємством, а також здійснювати постійний моніторинг у контексті реалізації превентивних заходів. Проведена порівняльна оцінка інструментарію антикризового управління вітчизняними підприємствами ПАТ “Укртелеком”, ПрАТ “Київстар” та ТОВ “Інтелектуальні комунікації” дала змогу встановити, що масштаб підприємства зумовлює активність використання і різноманіття інструментів антикризового управління у сфері телекомунікацій. Зокрема, встановлено, що кореляційна залежність між рентабельністю діяльності та показниками продуктивності праці співробітників і чисельністю абонентів телекомунікаційних підприємств є достатньо тісною, за винятком залежності між рентабельністю діяльності ПрАТ “Київстар” та чисельністю їх абонентів.

Ключові слова: телекомунікаційні підприємства; система управління; механізм антикризового управління; конкурентоспроможність телекомунікаційних підприємств; системне та превентивне антикризове управління.

Література

1. Ансофф И. Стратегическое управление / И. Ансофф ; пер. с англ. под ред. Л.И. Евенко. – М. : Экономика, 1989. – 519 с.
2. Bacon T. R. (2016) What People Want: A Manager's Guide to Building Relationships That Work. 264 p.
3. Гельрід Ф. Кризи на підприємстві: як з ними боротися // Фінансовий бізнес. – 2008. – № 9. – С. 50 – 56.
4. Євтушенко В. А., Ляшевська В. І., Соколова В. В. Покращення ефективності нормування інтелектуальної праці як фактор вдосконалення антикризового управління ЗЕД українських компаній. Глобальні та національні проблеми економіки. 2017. № 17. Режим доступу: http://global-national.in.ua (05.07.2019)
5. Терещенко О. О. Антикризове фінансове управління на підприємстві: Mонографія / О. О. Терещенко. – К. : КНЕУ, 2006. – 268 с.
6. Внукова Н. Н., Сыпко К. В., Худокормова Ю. В. Финансово-кредитные методы антикризисного управления предприятием. Проблеми і перспективи розвитку банківської системи України. – 2009. – № 3. – C. 79 –86.
7. Штангрет А. М. Копилюк О.І. Антикризове управління підприємством. К.: Знання, 2007. 335 с.
8. Старинець О. Г. Антикризове управління телекомунікаційними підприємствами: стан та перспективи розвитку : монографія. К. : Талком, 2018. 320 с.

Oleksandr Starynets

СRISIS MANAGEMENT OF DOMESTIC TELECOMMUNICATION ENTERPRISES: CURRENT STATE, TRENDS AND PROSPECTS

Summary

This paper introduces a topical issues of crisis management of domestic enterprises, proposes an innovative system for reducing costs and increasing labor productivity, which provides for increasing the competitiveness of telecommunication enterprises and activating their development. An example of an effective mechanism of anti-crisis management of a telecommunication enterprise is presented in which preventive tools are aimed at identifying and neutralizing destructive or crisis factors. The constructed mechanism of the preventive crisis management of telecommunication enterprises opens up an opportunity to carry out comprehensive diagnostics of the enterprise's activity and, at an early stage, develop and implement the required anti-crisis measures. The proposed approach aims to strengthen the control of business processes by the management of the telecommunication enterprise, as well as to carry out continuous monitoring in the context of the implementation of preventive measures. A comparative assessment of the tools of crisis management by domestic enterprises of Ukrtelecom PJSC Kyivstar and Intellectual Communications Ltd. has made it possible to establish that the scale of the enterprise determines the activity of using and diversifying the tools of crisis management in the field of telecommunications. In particular, it was established that the correlation between profitability of activity and indicators of labor productivity of employees and the number of subscribers of telecommunication enterprises is rather close, except for the dependence between the profitability of Kyivstar PJSC activity and the number of their subscribers. The study specifies areas for modernizing the crisis management mechanisms supported by conceptual provisions of the systematic approach, functional, situational, process, competence, behavioral, design and strategic means, which include downsizing, regularization, merging, diversification, outsourcing, and benchmarking.

Keywords: telecommunication enterprises; control system; mechanism of crisis management; competitiveness of telecommunication enterprises; systemic and preventive crisis management.

References

1. Ansoff I. Strategicheskoe upravlenie. M. : Ekonomika, 1989. 519 p.
2. Bacon, T. R. (2016), What People Want: A Manager's Guide to Building Relationships That Work. 264 p.
3. Gelride, F. (2008), “Crisis in the enterprise: how to deal with them”, Finansovyj biznes, vol. 9, pp. 50 – 56.
4. Yevtushenko, V. A. Lyashevskaya, V. I. Sokolova, V. V. (2017), “Improvement of the Efficiency of Rationalization of Intellectual Labor as a Factor for Improving the Anti-crisis Management of Foreign Companies of Ukrainian Companies”, Hlobal'ni ta natsional'ni problemy ekonomiky [Online], vol. 17, available at: http://global-national.in.ua (Accessed 05.07.2019)
5. Tereshchenko, O. O. (2006) Antykryzove finansove upravlinnia na pidpryiemstvi [Anti-crisis financial management in the enterprise], KNEU, Kyiv, Ukraine.
6. Vnukova, N. N. Sypko, K. V. Hudokormova Ju. V. (2009), “Financial and credit methods of crisis management of the enterprise”, Problemy i perspektyvy rozvytku bankivs'koi systemy Ukrainy, vol. 3, pp. 79 – 86.
7. Shtangret, A. M. (2007), Antikrizove upravlinnya pidpriemstvom [Crisis management by the entity], Znannya, Kyiv, Ukraine.
8. Starynets, O. G. (2018), Antikrizove upravlinnya telekomunіkatсijnymi pidpriemstvami: stan ta perspektivi rozvitku [Crisis management of telecommunication enterprises: the state and prospects of development], Talcom, Kyiv. 320 p.

№ 7 2019

Дата публікації: 2019-07-30

Кількість переглядів: 93

Відомості про авторів

О. Г. Старинець

доктор економічних наук,Національний університет біоресурсів і природокористування України, м. Київ

Oleksandr Starynets

Doctor of Economics,Ukraine National University of Life and Environmental Sciences of Ukraine

ORCID:

0000-0002-0173-5151

Як цитувати статтю

Старинець О. Г. Антикризове управління вітчизняними телекомунікаційними підприємствами: сучасний стан, тенденції та перспективи. Ефективна економіка. 2019. № 7. – URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=7178 (дата звернення: 22.08.2019). DOI: 10.32702/2307-2105-2019.7.2

Starynets, Oleksandr (2019), “Сrisis management of domestic telecommunication enterprises: current state, trends and prospects”, Efektyvna ekonomika, [Online], vol. 7, available at: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=7178 (Accessed 22 Aug 2019). DOI: 10.32702/2307-2105-2019.7.2

Creative Commons License

Стаття розповсюджується за ліцензією
Creative Commons Attribution 4.0 Міжнародна.