EnglishНа русском

Переглянути у форматі pdf

УПРАВЛІННЯ СПОЖИВЧИМ СПРИЙНЯТТЯМ МАРКЕТИНГОВИХ ІНСТРУМЕНТІВ ПІДПРИЄМСТВА
О. Ю. Красовська

DOI: 10.32702/2307-2105-2020.4.101

УДК: 658.8

О. Ю. Красовська

УПРАВЛІННЯ СПОЖИВЧИМ СПРИЙНЯТТЯМ МАРКЕТИНГОВИХ ІНСТРУМЕНТІВ ПІДПРИЄМСТВА

Анотація

Визначено, що управління у системі відносин “підприємство-клієнт” зумовлює поєднання двох рівнів: визначення рівня управління взаємодією підприємства з клієнтом; управління клієнтською базою даних, як двох окремих рівнів управління, що сприяє впровадженню у практичну діяльність підприємства орієнтованих на клієнта маркетингових концепцій ведення бізнесу. Взаємодія “підприємство – клієнт” у кожному з комплексів має свої інструменти управління: управління залученням клієнтів; управління обслуговуванням клієнтів; управління утриманням клієнтів.
Розглянуто Customer Relationship Management (CRM), який охоплює практично всю діяльність компанії, що працює з клієнтами. Ця технологія підтримує збір, обробку та аналіз інформації для вилучення максимального прибутку з "перспективних" клієнтів, залучення нових клієнтів та збереження існуючих клієнтів, скорочення витрат при роботі з ними і підвищення лояльності. Застосування CRM-системи дозволяє підвищити ефективність маркетингу, збуту і сервісного обслуговування за рахунок ведення єдиної бази клієнтів.

Ключові слова: маркетингові інструменти; управління; споживач; взаємодія;Customer Relationship Management.

Література

1. Лянцевич М. Разработка стратеги CRM: в поисках сущности управления отношения с покупателями [Электронный ресурс] / М. Лянцевич. – Режим доступа: http://www.cfin.ru/itm/crm_strategy.shtml. – 12.10.2013.
2. Компанцев М. С. Клієнтський капітал як маркетинговий актив / М. С. Компанцев // Економічна стратегія і перспективи розвитку сфери торгівлі та послуг. - 2010. - Вип. 2. - С. 512-519.
3. Мельник О. В. Формування нематеріальних активів та їх вплив на ринкову вартість промислових підприємств / О.В. Мельник // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2013. - №3. - С. 236-250.
4. Євтушенко Г. В. Класифікація маркетингових інтелектуальних активів національного господарства / Г. В. Євтушенко, В. Є. Лазаренко // Науковий вісник Полтавського університету економіки і торгівлі. Сер.: Економічні науки. - 2013. - № 2. - С. 50-55.
5. Князик Ю.М. Формування лояльності споживачів як один з напрямків збільшення прибутковості підприємства / Ю.М. Князик, Т.В. Лебідь // Вісник Нац. ун-ту «Львівська політехніка» «Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення і проблеми розвитку» – 2006 – № 570. – С. 86–90.
6. Темпорал П. Роман с покупателем / Темпорал П., Тротт М.; пер. с англ. под ред. Ю.Н. Каптуревского. – СПб: Питер, 2002. – 224 с.
7. Циганкова Т. Ключові детермінанти управління маркетинговими активами глобальних компаній / Т. Циганкова, Р. Пономаренко // Міжнародна економічна політика. - 2016. - №2. - С. 76-98.
8. Дима О.О. Побудова довготривалих стосунків в каналі розподілу / О.О. Дима // Тези доповідей VІІ Міжнародної науково-практичної конференції «Маркетинг та логістика в системі менеджменту». – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2008. – 524 с.
9. Potočan Vojko Marketing capabilities for innovation-based competitive advantage in the Slovenian market // Innovative Issues and Approaches in Social Sciences, Vol. 6, No. 1. - 2016. - p. 118 - 134. –Режим доступу: http://www.iiass.com/pdf/IIASS-Volume6-Number1_article_7.pdf

O. Krasovska

MANAGEMENT OF CONSUMER PERCEPTION OF ENTERPRISE MARKETING TOOLS

Summary

It is determined that management in the system "enterprise-client" causes a combination of two levels: determining the level of management by the interaction between the enterprise and the client; management of the client database, as two separate levels of management, which facilitates the implementation in the practice of the enterprise customer-oriented marketing concepts of doing business. The enterprise-client interaction in each of the complexes has its own management tools: customer involvement management; customer service management; customer retention management.
Customer Relationship Management (CRM) has been considered, it covers virtually all the activities of a customer service company. This technology supports the collection, processing and analysis of information to maximize revenue from "prospective" clients, attract new customers and retain existing customers, reduce costs when working with them and increase loyalty. Application of CRM-system allows to increase efficiency of marketing, sales and service at the expense of maintaining a single customer base.
Ways to improve the sales strategy of an industrial enterprise are given:
1) Conducting an effective advertising campaign by placing it in print media; outdoor advertising, electrified and illuminated panels with fixed, animated or programmed typeface to be displayed in large industrial centers and regions; advertising on transport.
2) Participation in exhibitions that should play a significant role in the strategic development of communication policy.
3) Conducting personal sales. This is an oral presentation of a product for sale in conversation with one or more potential buyers.
4) Carrying out sales promotion measures.
5) Reduce the price of enterprise products as much as possible.
6) Obtaining international standards and certificates of quality through the adaptation of the company's products to the world requirements and standards.
7) Paying great attention to customer service through the formation of dealerships and service offices in the country.
8) Expanding the sales network by creating and organizing Internet commerce and increasing the number of retail outlets in retail chains.

Keywords: marketing tools; management; consumer; interaction; Customer Relationship Management.

References

1. Liantsevych, M. (2013), “Development of a CRM strategy: in search of the essence of customer relationship management”, available at: http://www.cfin.ru/itm/crm_strategy.shtml (Accessed 10 April 2020).
2. Kompantsev, M.S. (2010), “Client capital as a marketing asset”, Ekonomichna stratehiia i perspektyvy rozvytku sfery torhivli ta posluh, vol. 2, pp. 512-519.
3. Mel'nyk, O.V. (2013), “Formation of intangible assets and their impact on the market value of industrial enterprises”, Marketynh i menedzhment innovatsij, vol. 3, pp. 236-250.
4. Yevtushenko, H.V. and Lazarenko, V.Ye. (2013), “ Classification of marketing intellectual assets of the national economy”, Naukovyj visnyk Poltavs'koho universytetu ekonomiky i torhivli. Ser.: Ekonomichni nauky, vol. 2, pp. 50-55.
5. Kniazyk, Yu.M. and Lebid', T.V. (2006), “ Formation of consumer loyalty as one of directions of increase of profitability of the enterprise”, Visnyk Nats. un-tu «L'vivs'ka politekhnika» «Menedzhment ta pidpryiemnytstvo v Ukraini: etapy stanovlennia i problemy rozvytku», vol. 570, pp. 86-90.
6. Temporal, P. and Trott, M. (2002), Roman s pokupatelem [Romance with the buyer], Pyter, St.Petersburg, Russia.
7. Tsyhankova, T. and Ponomarenko, R. (2016), “Key Determinants of Global Asset Marketing Asset Management”, Mizhnarodna ekonomichna polityka, vol. 2, pp. 76-98.
8. Dyma, O.O. (2008), “Building long-term relationships in the distribution channel”, Tezy dopovidej VII Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii «Marketynh ta lohistyka v systemi menedzhmentu» [Abstracts of the VII International Scientific and Practical Conference "Marketing and Logistics in the Management System"], Vydavnytstvo Natsional'noho universytetu «L'vivs'ka politekhnika», L'viv, Ukraine.
9. Potočan, V. (2016), “Marketing capabilities for innovation-based competitive advantage in the Slovenian market”, Innovative Issues and Approaches in Social Sciences, Vol. 6, No. 1, pp. 118 – 134, available at: http://www.iiass.com/pdf/IIASS-Volume6-Number1_article_7.pdf (Accessed 10 April 2020).

№ 4 2020

Дата публікації: 2020-04-30

Кількість переглядів: 7227

Відомості про авторів

О. Ю. Красовська

к. е. н., доцент, доцент кафедри міжнародного маркетингу,Університет імені Альфреда Нобеля

O. Krasovska

PhD in Economics, Associate Professor of department of the international marketing of Alfred Nobel University in Dnipro

ORCID:

0000-0002-6981-2213

Як цитувати статтю

Красовська О. Ю. Управління споживчим сприйняттям маркетингових інструментів підприємства. Ефективна економіка. 2020. № 4. – URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=7837 (дата звернення: 20.04.2024). DOI: 10.32702/2307-2105-2020.4.101

Krasovska, O. (2020), “Management of consumer perception of enterprise marketing tools”, Efektyvna ekonomika, [Online], vol. 4, available at: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=7837 (Accessed 20 Apr 2024). DOI: 10.32702/2307-2105-2020.4.101

Creative Commons License

Стаття розповсюджується за ліцензією
Creative Commons Attribution 4.0 Міжнародна.